HDD schijflees fout

Pagina: 1
Acties:

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03 16:10
Ik heb een tijdje geleden een comp gekocht bij informatique ( moest .. pc prive :( ) maar goed aleen maar probs. ( zie specs = game sys ) BIJV : 512 dimm doet het niet in me EPOX 8k3a+ en met me 256 mb en de 512 er in doet hij het wel aleen crast vaak, en nog veel meer probs dus die computer moet terug voor veranging van MOBO + MEM + GF 4 TI + KEYBOARD dus ik zete de orginele cooler er op ( ze lever geen computers zonder coolers :) nja ik heb er een zalman CU-5100CU op gezet :) heerlijk stil ;) )

Maar nadat ik de Dragon orb er op had gezet ( computer bleef vaak hangen tijdens boot :? of kwam niet voorbij post .. 60/70 % max ) maar nou starte ik hem op hij poste gewoon goed en wat zie ik schijf lees fout Pres CTRL ALT DEL om het nog 1x teprobeeren ik wel 7x gedaan en toen kwam ik in windows ( normaal craste hij bij de 1e boot maar nu niet :? leuk d8 ik :) ) dus ik reboot en weer schijf lees fout dus ik de ATA 133 kabel van me raid setup verwiseld ( dus DISK 1 op POORT 2 en andersom ) en hij boote weer maar na 1x ging het weer mis

Nu zit ik al 2 dagen tecomputeren zonder probleemen ( ja zonder die 512 mb :( en met DAT #%@#@%# KWELLO ) maar is dit een teken dat me HDD's kapot gaan of ligt het toch aan het mobo ? ( mobo ging steeds vreemder doen want ik heb een beta 2428 bios voor me EPOX 8k3a+ maar eerst deed hij het goed maar nu dus niet meer ... nja die laatse 2 dagen op eens wel goed :? )

DUS : Is me comp gewoon verot of me HDD's ? ( zijn 2 maxtor D740 6l 40 GIG modelen :) )

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-10-2025

TMDevil

Blaat

probeer is met 1 schijf tergelijk... Als je er dan geen last van heb dan is het waarscheinlijk je mobo. als je dan het zelfde heb dan is het het mobo... En anders haal je zo de disk er uit die kapot is, het lijkt me sterk dat ze allebij kapot zijn...

Maar als ik het zo is hoor dan vind ik dat niet echt een lekker zaakje daarzo bij dat informatique.... Misschien dat ze de boel daar net zo goed assambleren of zo....

n54 power!

• Roberto
Op woensdag 19 juni 2002 19:58 schreef TMDevil het volgende:
probeer is met 1 schijf tergelijk... Als je er dan geen last van heb dan is het waarscheinlijk je mobo. als je dan het zelfde heb dan is het het mobo... En anders haal je zo de disk er uit die kapot is, het lijkt me sterk dat ze allebij kapot zijn...

Maar als ik het zo is hoor dan vind ik dat niet echt een lekker zaakje daarzo bij dat informatique.... Misschien dat ze de boel daar net zo goed assambleren of zo....
ja leuk dat je zegt dat ik 1 disk er uit moet haalen maar erm .... het is RAID 0 .. dat betekend dat hij de fille's over de 2 HDD's verdeelt dat gaat dus niet werken :(

• TMDevil

TMDevil

Blaat

Ja da's idd een beetje domme opmerking van me ja.... |:(
hang d'r is een andere schijf aan dan, als die ook zo vaag doet dan is het het mobo (al zit ik me nu eigenlijk af te vragen als je RAID 0 config dan nog wel blijft bestaan :?)
Probeer anders id je Bios opniew te flashen...

n54 power!

• Roberto
Op donderdag 20 juni 2002 21:49 schreef TMDevil het volgende:
Ja da's idd een beetje domme opmerking van me ja.... |:(
hang d'r is een andere schijf aan dan, als die ook zo vaag doet dan is het het mobo (al zit ik me nu eigenlijk af te vragen als je RAID 0 config dan nog wel blijft bestaan :?)
Probeer anders id je Bios opniew te flashen...
Nope een raid 0 arry is een verdeling van de bestanden over 2 HDD's dus als je 1 weg haalt en er een van het psies het zzelfde typen tussen zet ben je nog steeds al je data kwijt en moet je die HDD die er eerst in zat formateeren en daar kijk ik niet echt op vooruit :( maar goed iemand anders ook al deze probs gehad ? ( let niet op tiep fouten want ik zit op school >:) )

Verwijderd

wat zijn de timings van je mem? zet eens op normal en kijk dan eens hoever je je O/S binnenkomt voordat je je hdd's gaat formatteren...

• Roberto
Op vrijdag 21 juni 2002 15:48 schreef MorPhics het volgende:
wat zijn de timings van je mem? zet eens op normal en kijk dan eens hoever je je O/S binnenkomt voordat je je hdd's gaat formatteren...
Nou ik heb alles al @ normal en het is opeens over maar ik had het echt 4x achter elkaar gehad ( dagen wel teverstaan :/ ) waar van ik in die dagen maar 2x in windows ben gekomen dus BACK naar me vraag : Gaan me HDD's kapot of is het iets anders ?

• TMDevil

TMDevil

Blaat

Op vrijdag 21 juni 2002 10:17 schreef RS_003 het volgende:

[..]

Nope een raid 0 arry is een verdeling van de bestanden over 2 HDD's dus als je 1 weg haalt en er een van het psies het zzelfde typen tussen zet ben je nog steeds al je data kwijt en moet je die HDD die er eerst in zat formateeren en daar kijk ik niet echt op vooruit :( maar goed iemand anders ook al deze probs gehad ? ( let niet op tiep fouten want ik zit op school >:) )
Ik bedoelde dus bijde schijven d'r uit en 1 andere d'r weer in.... maar ik ben bang dat je raid controller niet meer die 2 oude schijven ziet als raid0 en dan ben je dus al je data kwijt....

[offtopic]
nou vind ik mijn eigen verhaal eigenlijk ook wel een beetje onduidelijk worden eigenlijk :+

n54 power!

• Roberto
Op vrijdag 21 juni 2002 17:45 schreef TMDevil het volgende:

[..]

Ik bedoelde dus bijde schijven d'r uit en 1 andere d'r weer in.... maar ik ben bang dat je raid controller niet meer die 2 oude schijven ziet als raid0 en dan ben je dus al je data kwijt....

[offtopic]
nou vind ik mijn eigen verhaal eigenlijk ook wel een beetje onduidelijk worden eigenlijk :+
ja maar ik heb aleen nog maar 10 GIG HDD liggen hier + maar 1 HDD op een raid controler gaat niet werken geloof me wel 2 of 3 of 4 .. and so on maar minstens 2 :) das raid ;)
Pagina: 1