Kom BIOS niet meer in...

Pagina: 1
Acties:
  • 86 views sinds 30-01-2008

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Ik kom mijn BIOS niet meer in. Het moederbord en CPU heb ik in Oktober 2001 gekocht en totaan gister kon ik altijd in de BIOS komen.
Gisteren een nieuwe scanner aangeschaft, en tijdens scannen kwam de melding om de LPT poort in EPP-stand te zetten voor sneller scannen.
PC uitgeschakeld en in BIOS geprobeerd te komen....mooi niet dus.

De cursor is linksboven in beeld te zien, onderaan het scherm loopt 1 blauwe balk en de rest is zwart....
Op toetsen drukken helpt niets.
Wie helpt mij om dit probleem op te lossen. De pc werkt verder perfect.

Ik heb een MSI K7T Turbo (MS-6330) moederbord, en een AMD Athlon XP1700+ CPU, 512mb geheugen, 2x 40 GB HD.

Wie helpt ???

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 16:44

Tux

heb je alle toetsen al gebprobeerd?

alle F-toetsen, escape en DEL?

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• MuTTLeYs
Ja, ik heb F-toetsen geprobeerd en ook ESC en DEL.
Ook de "normale" toetsen en Spatie, Enter geprobeerd.
Er gebeurd gewoon niets. :(

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:52

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
koppel de printer er eens af
en reset dan je bios
en probeer het dan 's

Tweakers Discord

• mtjoeng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 11:48
je comp uitzetten - een paaaar keer, en wacht 5 sec - met de 220v-powerswitch (achterop).

dit triggered een 'spike' - is m'n theory - die de pre-boot reset en je bios weeer toegankelijk maakt.

dit doe ik tenminste als dit bij mij gebeurt.

mt

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 20:49
batterij er effe uit en die bios resetten. Of anders effe de nieuwste downloaden en die flashen

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 16:04 schreef mtjoeng het volgende:
je comp uitzetten - een paaaar keer, en wacht 5 sec - met de 220v-powerswitch (achterop).

dit triggered een 'spike' - is m'n theory - die de pre-boot reset en je bios weeer toegankelijk maakt.

dit doe ik tenminste als dit bij mij gebeurt.

mt
Volgens mij heb jij mazl dat je voeding er nog niet uitgeklapt is.

Wat is verder de pre-boot?

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:22

Memendo

V4-power/Team BSD

Op woensdag 19 juni 2002 16:05 schreef robbertkrebbers het volgende:
batterij er effe uit en die bios resetten. Of anders effe de nieuwste downloaden en die flashen
oh ja lijkt me erg verstandig om een bios te gaan flashen die je niet inkomt om wat voor reden dan ook |:(

• MuTTLeYs
Ik ga hem nog niet flashen, ik wil eerst de oude werkend hebben want die heeft het altijd goed gedaan.

Ik zal hem eens een kwartiertje uitzetten en dan eens proberen erin te komen.

Als ik de BIOS reset, moet ik dan handmatig alle instellingen terug zetten of neemt hij de fabrieksinstellingen ??

En hoe reset ik de BIOS ?? Ergens op het mobo ??

Verwijderd

jumpertje op het moederbord?

(staat vast in het boekje, toch)

• MuTTLeYs
Oh, BIOS reset heb ik gevonden in het boekje... ;) ;)

Verwijderd

probleem opgelost?

Verwijderd

Had ik gister ook, snapte er totaal niets van hoe dat nou kon komen, ik heb toen:
1) Alle kaarten eruitgehaald (behalve video, duh) -> niks
2) Allebei de dimms eruitgehaald en apart geprobeerd -> nada
3) Oude processor eringezet (XP2100 - TB1400) -> nope
4) Videokaart omgewisseld (Rad8500 - GF2MX) -> ook noppes
5) Alle case-fans van het moederbord afgehaald en het nog 1 keer geprobeerd.... -> TADAA! BIOS toegangkelijk :)

na een paar keer om de beurt weer de case fans aangesloten te hebben bleek het probleem te komen door de fan die ik had aangesloten op het mobo waar normaal een of andere power supply fan aanhangt als ik mij niet vergis... |:(

Oftwel, heb je extra fans aangesloten op het mobo? Zoja, haal die er af en probeer eens weer.

ik had dan wel een ander mobo (ABIT KR7A), maar
De cursor is linksboven in beeld te zien, onderaan het scherm loopt 1 blauwe balk en de rest is zwart....
Op toetsen drukken helpt niets.
Wie helpt mij om dit probleem op te lossen. De pc werkt verder perfect.
het symptoon is voor de volledige 100% hetzelfde..

• MuTTLeYs
Het is gelukt !!!

Ik heb de BIOS gereset op het mobo, en daarna pc weer opgestart en......voila :) :)

Iedereen bedankt voor zijn snelle reactie's.

Verwijderd

Ik heb/had dus hetzelde probleem, (niet in bios kunnen komen, blauwe balk) 3 casefannetjes op mobo aangesloten. eentje gedisconnect en hoppa ken er weer in (blijft natuurlijk vreemd dat na maanden van goed werken je dit ineens krijgt (heb aardig moeten zoeken om hier achter te komen))
zou toch wel graag willen weten waar in nou de spanning moet verhogen om toch gewoon al mn fannetjes te laten draaien EN in mn Bios te kunnen komen (ben niet zo'n held op stroom gebied)

• Scighera
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 07:11:
Ik heb/had dus hetzelde probleem, (niet in bios kunnen komen, blauwe balk) 3 casefannetjes op mobo aangesloten. eentje gedisconnect en hoppa ken er weer in (blijft natuurlijk vreemd dat na maanden van goed werken je dit ineens krijgt (heb aardig moeten zoeken om hier achter te komen))
zou toch wel graag willen weten waar in nou de spanning moet verhogen om toch gewoon al mn fannetjes te laten draaien EN in mn Bios te kunnen komen (ben niet zo'n held op stroom gebied)
betere voeding plaatsen, als een case fan al verschil uitmaakt zit het wel heel krap.

www.triathlete.nl

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

probeer het dan ook gewoon te resetten, of is dat te logisch nagedacht? 8)7

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

ja te logisch, das het eerste wat ik uiteraard gedaan heb >:)

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

heb je al gekeken of je voeding het wel trekt?

www.triathlete.nl

Verwijderd

Chieftec Dragon MidiTower 360W

Heb niet doorgemeten

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Allemaal leuk en wel, maar da's nog geen reden om je verhaal in een oud topic te dumpen :/ Voor deze ene keer mag je, maar wil je in het vervolg gewoon een nieuwe openen met wat linkjes naar oude topics, indien noodzakelijk.

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 09:36:
Chieftec Dragon MidiTower 360W

Heb niet doorgemeten
Gewoon het Vebruik (in Watt) van alle apparatuur bij elkaar optellen (ongeveer). Kan je zo zien of je wel voldoende speling hebt

www.triathlete.nl

Verwijderd

oke dan ;)

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 17:10

Steve

Krokodil \o/

Late reply, maar lees eens Argh.. Kan niet meer in BIOS  :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hiervoor hoef je echt geen oude topics omhoogkicken.. :/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.