Toon posts:

Netwerk en ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK, weer een onderwerp over ADSL en netwerken maar ik kom er niet uit. Misschien zit hier wel een slimme.
De situatie is als volgt: ADSL modem via een netwerkkaart in een AMD700. Vervolgens een 2e netwerkkkaart naar een HUB. Vanuit HUB naar de 2e pac met een netwerkkaart.
Nu is Sygate geinstalleerd op de 1e pc en werkt volgens de manager.Geeft keurig aan dat deze via MXstream verbonden sharing en online. Nu is de client niet in staat om verbinding te krijgen. Pingen lukt wel. De client zegt dat de server closed is. Zijn er nu instellingen verkeerd op de server of de client. Als je kiest voor twee netwerkkaarten moet je One NIC uitschakelen.
Of zijn de instellingen verkeerd op de client. Hoe moet overigens de browser ingesteld staat van de client?
Zit daar het probleem. Wie helpt of weet een goede link naar dit soort problemenen?

Verwijderd

heb je toevalig internet delen van windows aanstaan ..?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, een pc (de server) draait op win98. De 2e (client) draait op win98 SE. Geen delen geinstalleerd op deze pc. Het gewone netwerk draait op NETBEUI

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-08 16:12

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

zet tcp/ip er nog ff in, schijnt toch iets beter te werken voor internet dan netbeui ;)

Verwijderd

Je hebt dus alleen netbeui geinstalleerd in het netwerk?...

Dan gat internet delen niet werken nee, dat werkt natuurlijk alleen met tcp/ip.

Geef de sygate server pc 192.168.0.1 op en de client 192.168.0.2 met als subnet mask 255.255.255.0, vul dan bij de tcp/ip eigenschappen van de client pc 192.168.0.1 in als gateway en bij dns (bij dns moet je ook een host naam opgeven, daar kan je gewoon wat invullen, maakt niet uit wat)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt alvast, het volgende is gedaan. Netbeui protocol is verwijderd op beide pc's.
De client pc heeft de volgende tcp instellingen op de tcp van de netwerkkaart.
ip=192.168.0.2 sub 255.255.255.0
gateway=192.168.0.1 zo ook de DNS.
De server heeft op de tcp van de 2e netwerkkaart de volgende istellingen:alleen ip adres is ingevuld 192.168.0.1
Sygate manager op de server is ingesteld op de internel netwersettings op de netwerkkaart die verbinding maakt met adsl.
DHCP is uitgezet.

Verwijderd

Topicstarter
Jawel, het is gelukt!!
Ik bleek de internel network settings op de verkeerde kaart te hebben staan met het verkeerde ip adres dus. De client zocht naar ip adres van het asdl modem. Nu werkt het dus.
Thanx

• ScaraB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-01 10:39
Hallo mede-tweakers,

nog ff voor de duidelijkheid een vraagje. Ik lees hier nou wel een hele zooi info over ADSL en netwerken. Ook op de MXstream en XS4All site enzo. Echter vele 'handleidingen' willen mij doen geloven dat er met basis ADSL slechts 1 computer aangesloten kan worden en met fast max 2. Nu heb ik zelf al ervaring met kabelinternet en deel daar m.b.v. Winroute ook het internet. Nu wilde ik dus ZEKER weten ofdat met ADSL ook gewoon zo kan. Dus niet dat door die onhandige inlogprocedure met VPN e.d. dat niet mogelijk zou kunnen zijn. :'(

Daarbij dan vroeg ik me af wat dan het nut zou zijn, als ik met 10 PC's aangesloten ben met fast ADSL via een HUB enzo, van 4 IP-adressen? Dan kun je dus 4 PC's rechtstreeks via een HUB maar zonder routingsoftware kunnen aansluiten ofzo?

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:52

Crusader

Arc Nature

Op woensdag 24 januari 2001 15:06 schreef ScaraB het volgende:
Hallo mede-tweakers,

nog ff voor de duidelijkheid een vraagje. Ik lees hier nou wel een hele zooi info over ADSL en netwerken. Ook op de MXstream en XS4All site enzo. Echter vele 'handleidingen' willen mij doen geloven dat er met basis ADSL slechts 1 computer aangesloten kan worden en met fast max 2. Nu heb ik zelf al ervaring met kabelinternet en deel daar m.b.v. Winroute ook het internet. Nu wilde ik dus ZEKER weten ofdat met ADSL ook gewoon zo kan. Dus niet dat door die onhandige inlogprocedure met VPN e.d. dat niet mogelijk zou kunnen zijn. :'(

Daarbij dan vroeg ik me af wat dan het nut zou zijn, als ik met 10 PC's aangesloten ben met fast ADSL via een HUB enzo, van 4 IP-adressen? Dan kun je dus 4 PC's rechtstreeks via een HUB maar zonder routingsoftware kunnen aansluiten ofzo?
Antwoord 1: WinRoute is ZEKER mogelijk met ADSL. Tenminste, bij mij werkte het op Win98 (niet op NT). Omdat ik nu NT draai heb ik Winroute eraf gegooid en Sygate geïnstalleerd.

Antwoord 2: Je zegt het goed, je kunt maximaal 4 pc's tegelijkertijd een VPN verbinding op laten zetten.
Met routingsoftware kunnen die 10 pc's dus wel allemaal tegelijk internetten. Zij het dan dat je maar 1 IP adres "misbruikt" van je abo.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• ScaraB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-01 10:39
Op woensdag 24 januari 2001 15:14 schreef Crusader het volgende:

[..]

Antwoord 2: Je zegt het goed, je kunt maximaal 4 pc's tegelijkertijd een VPN verbinding op laten zetten.
Met routingsoftware kunnen die 10 pc's dus wel allemaal tegelijk internetten. Zij het dan dat je maar 1 IP adres "misbruikt" van je abo.
Er is dus ook niet sprake van een snelheidsverschil oid als ik met mijn favoriete PC, die wel in het netwerk hangt, stiekum een van de 3 overgebleven IP adressen 'prive' gebruik? :)

Verwijderd

Oude versies van I.share (3) kunnen sharen via ipx/spx of netbui. Maar dan moet je op de client pc's ook client software installeren.

Je kunt het beste sygate installeren en het TCP/IP protocol als standaardprotocol.

Verwijderd

Nog even een tip mrdesmit:
Zorg dat je file en printersharing op de netwerkkaart die zorgt voor de internetverbinding uit heb staan ben je weer iets veiliger op internet
(Properties tcpip desbetreffende nic en dan bindingen)
Pagina: 1