Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Namelijk 12 V-> 230 Volt
Dit voor in de auto om m'n digitale camera en tandenborstels op te laden als ik op vakantie ben met de tent zonder stroom. Iemand weet waar die dingen te halen zijn?
Je moet eerder denken aan losse voedingen die je ook voor bijv. 27MC apparatuur kunt gebruiken. Die zijn vrij makkelijk te krijgen bij wat elektronica zaken..
Of je moet zelf een voeding gaan maken, maar ook dan ben je niet echt goedkoop uit!
Tandenborstels opladen? Handenarbeid, jochie! Ledigheid is des duivels oorkussen!Op woensdag 19 juni 2002 15:14 schreef Theswitch het volgende:
Hee ik zoek iets anders.
Namelijk 12 V-> 230 Volt
Dit voor in de auto om m'n digitale camera en tandenborstels op te laden als ik op vakantie ben met de tent zonder stroom. Iemand weet waar die dingen te halen zijn?
12V -> 230V is wel te krijgen bij de electronicaboer, kosten geloof ik een geuro of 60. Is vast ook wel zelf in mekaar te zetten, maar dan moet je volgens mij wel van goede huizen komen...
Nomen nescio
Ja, die zoek ik ook een goedkope. Want normale kosten rond de 50 euro. En ik heb hem alleen maar nodig om een laptop op op te laten en maybe als ie dat trekt een tv'tje. Ohh, die hebben ze trouwens gewoon bij kijkshop soort zaken en electronica winkels.Op woensdag 19 juni 2002 15:14 schreef Theswitch het volgende:
Hee ik zoek iets anders.
Namelijk 12 V-> 230 Volt
maar ff over het topic. Joue dan 2 * 12 volt = 24 watt leveren en je koelboxje trekt meer, dus ben bang dat het niets wordt. op school hebben wij die ook, alleen dan met een vele zwaardere converter en die koelboxjes zijn niet zo sterk
met andere woorden, ik kan beter een koelbox zoeken waar al een 220 volt adapter bij zit !!Op woensdag 19 juni 2002 15:15 schreef Twynn het volgende:
Tja, je hebt een vrij zware adapter nodig..
Je moet eerder denken aan losse voedingen die je ook voor bijv. 27MC apparatuur kunt gebruiken. Die zijn vrij makkelijk te krijgen bij wat elektronica zaken..
Of je moet zelf een voeding gaan maken, maar ook dan ben je niet echt goedkoop uit!
Ik zal eens gaan vragen.
Verwijderd
of je pakt een oude AT voedingOp woensdag 19 juni 2002 15:19 schreef xychix het volgende:
[..]
met andere woorden, ik kan beter een koelbox zoeken waar al een 220 volt adapter bij zit !!
die kan toch geen 4.3 Ampere leveren !!!Op woensdag 19 juni 2002 15:22 schreef mast3r het volgende:
[..]
of je pakt een oude AT voeding
Verwijderd
200W voeding
+12V 8 A
+5 V 22A
-5V 0,5A
-12V 0,5A
Dus die 12 volt die je moet hebben is MEEEEER dan sterk genoeg.
Het voordeel zit hem in de geschakelde voeding (met die methode kunnen ze een goedkopere en kleinere voeding maken).
... en je maakt een stekkerdoosje/cigarettenaansteker in je computer en je bier koelt als de computer aanstaat.Op woensdag 19 juni 2002 17:42 schreef NoBrain het volgende:
Een pc voeding kan zeer veel vermogen op een laag voltage leveren:
200W voeding
+12V 8 A
+5 V 22A
-5V 0,5A
-12V 0,5A
Dus die 12 volt die je moet hebben is MEEEEER dan sterk genoeg.
Het voordeel zit hem in de geschakelde voeding (met die methode kunnen ze een goedkopere en kleinere voeding maken).
Of je doet er een handsfreekit in, zoals ik.
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
gheh dat kand die voeding echt niet trekkenOp woensdag 19 juni 2002 20:27 schreef Resistor het volgende:
[..]
... en je maakt een stekkerdoosje/cigarettenaansteker in je computer en je bier koelt als de computer aanstaat.
Of je doet er een handsfreekit in, zoals ik.
de pc onderdelen moeten ook gevoed worden.
Ik weet het niet, meer dan handsfreekit gebruik ik ook niet.Op woensdag 19 juni 2002 21:21 schreef ThaHandy het volgende:
[..]
gheh dat kand die voeding echt niet trekken
de pc onderdelen moeten ook gevoed worden.
300W voeding met PIII en GF256 als grootste stroomtrekkers.
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Verwijderd
als ik een pc voeding meeneem op vakantie blijft de pc eromheen echt wel thuis.
Ik wist alleen niet dat een pc voeding een
12V 54 Watt (= 4.3 A) koelbox kon trekken..
misschien dat die gamma acculader iets is, kan ik achter een lader ook gewoon een accu hangen ?? of komt hier een "speciale" laadstroom uit (als die al bestaat )
als je gewoon 12v op een accu zet dat laad hij niet, dat heb je kortsluiting... toch ???
elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url
dus 50 euro + 30 euro = 80 euro...
kan ik beter een "echte" koelbox kopen (120 euro) en een 12 > 220 omvormer, hoe duur zijn deze ?
kan er onderweg ook een bak ijs in mikken
ik zal ff kijken wat voor transformator,condensator en geleikrichter erin zitten
Kan je die dan aansluiten op je PC
Zoja, WAAAAAAAAAAAAAR ken je die dingen halen, supermakkelijk voor LanParties
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
Tweedehands of nieuw?
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
En het mooiste is nog, je kan er precies een kratje bier in laten zakken!!!!
(Overigens koelt zo'n ding het best op gas!!!, zeker als de omgevingstemp waar dat ding staat hoog is)
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.