Packard Hell MS-6511 (explorer) mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBart
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02 20:38

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
Een vriend van mij heeft de volgende computer gekocht:
Processor: AMD Athlon XP 1700+
Moederbord: Explorer (MS-6511) motherboard, chipsets VIA KM133A, including the VIA VT8365A Northbridge controller, VIA VT 686B Southbridge controller, Integrated on the Sigmatel Technologies Sigmatel STAC9756T-audio codec
DirectSound AC'97 2.1 Audio, S3 Sagave4 Pro integrated Video on VIA ProSavage KM133(a) chipset Video.
Intern geheugen: 256 MB SDRAM/ 133 MHz
Harddisk: 40 Gb, Western Digital Protege Series of Seagate U6 series
DVD-ROM/CD-RW: DVD 16X Pioneer 117BB
CD-RW: CDRW Philips CDD4851 12x/8x/32x of CD-RW 12X-8X-32X CED-8120B LG
Diskdrive: 3.5" 1.44 MB ?
Videokaart: Leadtek Geforce 2 MX400 (NV11) 64 MB + TV-uitgang
Geluidskaart: Soundblaster Compatible geïntegreerd op moederbord
Luidsprekers: Diamond Tempest attachable speakers
Modem: Aztech CNR 2800-W (C1) modem riser with EEPROM (CNR, secondary) 56 Kbps V.92
Toetsenbord: Packard Hell Odyssey USB Keyboard met USB poort
Muis: Packard Hell Odyssey 3D USB Mouse
Kast: Allegra µATX Chassis 2x USB voor en 2x USB achter

Dit is de wel bekende iMedia van Packard Hell :r.

Allemaal heel leuk, maar na een week inbellen bij Zonnet, wil hij overstappen op kabel van Casema/Wanadoo (enige "breedbandverbinding" die wij hier hebben). Ik uitgelegd dat je dan een NIC nodig hebt, dus hij naar de winkel en een SiteCom 10/100 mb/ps NIC gekocht. Ik 's avonds langs geweest om NIC te plaatsen en dus opzoek naar de WOL aansluiting op bovenstaande mobo. Niets gevonden na nog eens goed gekeken te hebben zie ik op het mobo 3 zilverkleurige puntjes zitten met daar onder JWOL1 :'( Is dat gewoon slordig geassambleerd of wat :? en valt dit gewoon onder de garantie of gaan ze moeilijk doen bij PH :?

Dan nog een vraagje weet iemand van jullie hoe de geluidsaansluiting plaats vindt in de computer. Normaal is dat toch een audiokabeltje van de geluidskaart naar de DVD-ROM, CD-ROM en of CR-W. Op de DVD-speler zit dus alleen een voedingskabel en een IDE-kabel aangesloten en toch komt er geluid uit via de boxen als je er een cd instopt :?

Velen die leven verdienen de dood en sommigen die sterven verdienen het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

1: Zuur. Als ze nergens beloven dat die header er zit dan kan je ook er ook niet echt aanspraak op maken. Advies: toch proberen, boos worden werkt >:). Ondersteunt het BIOS trouwens wel WOL?

2: CD-spelerprogramma werkt blijkbaar per DAE. Kost iets meer resources, klinkt dan ook wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBart

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
Op woensdag 19 juni 2002 15:01 schreef John_Glenn het volgende:
1: Zuur. Als ze nergens beloven dat die header er zit dan kan je ook er ook niet echt aanspraak op maken. Advies: toch proberen, boos worden werkt >:). Ondersteunt het BIOS trouwens wel WOL?
Ze beloven het wel athans in de online manual, want Packard Hell levert er standaard blijkbaar geen mobo manuals bij, ook geen over grafische kaart. Beetje stom maar ja niet mijn pc.
Op woensdag 19 juni 2002 15:01 schreef John_Glenn het volgende:
2: CD-spelerprogramma werkt blijkbaar per DAE. Kost iets meer resources, klinkt dan ook wel beter.
Wat houdt dat DAE in :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 19 juni 2002 14:47 schreef BigBart het volgende:
Een vriend van mij heeft de volgende computer gekocht:
Processor: AMD Athlon XP 1700+
Moederbord: Explorer (MS-6511) motherboard, chipsets VIA KM133A, including the VIA VT8365A Northbridge controller, VIA VT 686B Southbridge controller, Integrated on the Sigmatel Technologies Sigmatel STAC9756T-audio codec
DirectSound AC'97 2.1 Audio, S3 Sagave4 Pro integrated Video on VIA ProSavage KM133(a) chipset Video.
Intern geheugen: 256 MB SDRAM/ 133 MHz
Harddisk: 40 Gb, Western Digital Protege Series of Seagate U6 series
DVD-ROM/CD-RW: DVD 16X Pioneer 117BB
CD-RW: CDRW Philips CDD4851 12x/8x/32x of CD-RW 12X-8X-32X CED-8120B LG
Diskdrive: 3.5" 1.44 MB ?
Videokaart: Leadtek Geforce 2 MX400 (NV11) 64 MB + TV-uitgang
Geluidskaart: Soundblaster Compatible geïntegreerd op moederbord
Luidsprekers: Diamond Tempest attachable speakers
Modem: Aztech CNR 2800-W (C1) modem riser with EEPROM (CNR, secondary) 56 Kbps V.92
Toetsenbord: Packard Hell Odyssey USB Keyboard met USB poort
Muis: Packard Hell Odyssey 3D USB Mouse
Kast: Allegra µATX Chassis 2x USB voor en 2x USB achter

Dit is de wel bekende iMedia van Packard Hell :r.
Yup, klinkt me bekend :+
Allemaal heel leuk, maar na een week inbellen bij Zonnet, wil hij overstappen op kabel van Casema/Wanadoo (enige "breedbandverbinding" die wij hier hebben). Ik uitgelegd dat je dan een NIC nodig hebt, dus hij naar de winkel en een SiteCom 10/100 mb/ps NIC gekocht. Ik 's avonds langs geweest om NIC te plaatsen en dus opzoek naar de WOL aansluiting op bovenstaande mobo. Niets gevonden na nog eens goed gekeken te hebben zie ik op het mobo 3 zilverkleurige puntjes zitten met daar onder JWOL1 :'( Is dat gewoon slordig geassambleerd of wat :? en valt dit gewoon onder de garantie of gaan ze moeilijk doen bij PH :?
Wacht ff- als je een NIC plaatst HOEF je die WOL niet te verbinden. Sowieso is dat alleen nuttig als je standbij hangt in een netwerk met andere (eigen) computers waar de een de ander zou kunnen aanzetten. Oftwel de enige die wat aan een WOL zou hebben bij een enkele comp die rechtstreeks op ADSL hangt is een hacker die zo je sys aan kan zetten :+

Nergens voor nodig dus (of zijn er andere factoren die je niet noemt :? ).
De WOL connector is op de Explorer mobo's idd niet gemonteerd. Scheelt een paar cent en ging toch nooit gebruikt worden (PBs worden niet ontworpen om gebruikt te worden in netwerken waar WOL wel relevant is)

Valt dus niet onder garantie- dit is geen fout maar een design keuze. Tenzij jij kunt aantonen dat PB reclame gemaakt heeft voor dit product MET WOL connector heb je ook nergens recht op.
Dan nog een vraagje weet iemand van jullie hoe de geluidsaansluiting plaats vindt in de computer. Normaal is dat toch een audiokabeltje van de geluidskaart naar de DVD-ROM, CD-ROM en of CR-W. Op de DVD-speler zit dus alleen een voedingskabel en een IDE-kabel aangesloten en toch komt er geluid uit via de boxen als je er een cd instopt :?
Um, jij hebt zeker zelf geen WinXP draaien :?

XP trekt de audio digitaal de PC in, dus is een extra analoge kabel overbodig. Wederom een paar cent bespaard. Als je dan toevallig wel die analoge input nodig hebt, gewoon zelf zo'n kabeltje halen :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 19 juni 2002 15:19 schreef BigBart het volgende:

[..]

Ze beloven het wel athans in de online manual, want Packard Hell levert er standaard blijkbaar geen mobo manuals bij, ook geen over grafische kaart. Beetje stom maar ja niet mijn pc.
Wiens online manual, die van PB of MSI. Als het in de PB manual staat: graag een link hier. En dan een klachtbrief schrijven ricting PB- dan krijgt een collega van me lekker hoofdpijn (want als we WOL beloven moet je WOL krijgen, maar we kunnen geen WOL leveren (alle mobo's die PB heeft zijn toch hetzelfde.... ben benieuwd hoe dat opgelost gaat worden >:) )
Als het daarentegen bij MSI staat heb je geen poot om op te staan helaas.
[..]

Wat houdt dat DAE in :?
Zie m'n vorige post, digitaal over de IDE kabel. Kwaliteit=beter (althans, als je geluidskaart beter de D/A conversie doet dan de CD speler- durf dat bij onboard Sigmatel AC'97 codec niet te beweren.. :X )

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBart

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
Op woensdag 19 juni 2002 15:23 schreef dion_b het volgende:
Wacht ff- als je een NIC plaatst HOEF je die WOL niet te verbinden. Sowieso is dat alleen nuttig als je standbij hangt in een netwerk met andere (eigen) computers waar de een de ander zou kunnen aanzetten. Oftwel de enige die wat aan een WOL zou hebben bij een enkele comp die rechtstreeks op ADSL hangt is een hacker die zo je sys aan kan zetten :+

Nergens voor nodig dus (of zijn er andere factoren die je niet noemt :? ).
De WOL connector is op de Explorer mobo's idd niet gemonteerd. Scheelt een paar cent en ging toch nooit gebruikt worden (PBs worden niet ontworpen om gebruikt te worden in netwerken waar WOL wel relevant is)

Valt dus niet onder garantie- dit is geen fout maar een design keuze. Tenzij jij kunt aantonen dat PB reclame gemaakt heeft voor dit product MET WOL connector heb je ook nergens recht op.
Ik ken de functie van de WOL en weet dat deze niet noodzakelijk is, het viel me alleen op dat er geen WOL connector opzat! :)
Op woensdag 19 juni 2002 15:23 schreef dion_b het volgende:
Um, jij hebt zeker zelf geen WinXP draaien :?

XP trekt de audio digitaal de PC in, dus is een extra analoge kabel overbodig. Wederom een paar cent bespaard. Als je dan toevallig wel die analoge input nodig hebt, gewoon zelf zo'n kabeltje halen :z
Draai zelf idd geen XP, heb het pro ceedeetje thuis liggen en moet hem nog toevoegen aan de multi-boot. Maar heb het druk, maar 't is nu bijna vakantie! :P
Op woensdag 19 juni 2002 15:30 schreef dion_b het volgende:
Wiens online manual, die van PB of MSI. Als het in de PB manual staat: graag een link hier. En dan een klachtbrief schrijven ricting PB- dan krijgt een collega van me lekker hoofdpijn (want als we WOL beloven moet je WOL krijgen, maar we kunnen geen WOL leveren (alle mobo's die PB heeft zijn toch hetzelfde.... ben benieuwd hoe dat opgelost gaat worden >:) )
Als het daarentegen bij MSI staat heb je geen poot om op te staan helaas.
Staat op de support site van PH en staat niets bij dat het optioneel is, dus >:)
Hier linkje 1 Packard Hell, Product Range Information, iMedia, Explorer (MS-6511) motherboard
Hier staat bij dat de WOL WOR add-on zijn.
Hier linkje 2 Packard Hell, Product Range Information, iMedia, Explorer Motherboard Jumpers And Connectors Hier zie ik de WOL toch duidelijk staan, maar de WOR niet. :?
Op woensdag 19 juni 2002 15:30 schreef dion_b het volgende:
Zie m'n vorige post, digitaal over de IDE kabel. Kwaliteit=beter (althans, als je geluidskaart beter de D/A conversie doet dan de CD speler- durf dat bij onboard Sigmatel AC'97 codec niet te beweren.. :X )
Mijn post was eerder! :9

Alvast bedankt voor de info zal 't doorgeven aan die vriend! Txs dion_b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 19 juni 2002 20:31 schreef BigBart het volgende:

[..]

Ik ken de functie van de WOL en weet dat deze niet noodzakelijk is, het viel me alleen op dat er geen WOL connector opzat! :)
OK ;)
[..]

Draai zelf idd geen XP, heb het pro ceedeetje thuis liggen en moet hem nog toevoegen aan de multi-boot. Maar heb het druk, maar 't is nu bijna vakantie! :P
[..]

Staat op de support site van PH en staat niets bij dat het optioneel is, dus >:)
Hier linkje 1 Packard Hell, Product Range Information, iMedia, Explorer (MS-6511) motherboard
Hier staat bij dat de WOL WOR add-on zijn.
Hier linkje 2 Packard Hell, Product Range Information, iMedia, Explorer Motherboard Jumpers And Connectors Hier zie ik de WOL toch duidelijk staan, maar de WOR niet. :?
Gna, staat er idd erg mooi tussen. Ik zou zeggen print uit, stuur op (met URL erbij) en flink op je strepen gaan staan. Ik zit me constant te ergeren aan de beroerde toestand van die info (intern moeten we met dezelfde troep werken), dus misschien als er een horde boze klanten gaan zeuren zat ze er wat aan deden... (maar dit heb je niet van mij gehoord) :+

Die WOR staat er wel tussen, alleen heet het opeens JMDM1, naast de WOL :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBart

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
Op woensdag 19 juni 2002 21:47 schreef dion_b het volgende:
Die WOR staat er wel tussen, alleen heet het opeens JMDM1, naast de WOL :)
Ik qoute van de PH-site:
WOL1 Wake On LAN connector 3-pin shrouded header
JMDM1 Not used 5-pin header
JWOR1 Wake On Ring connector 2 x 5-pin header

Nu snap ik er dus helemaal niets meer van? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 19 juni 2002 22:28 schreef BigBart het volgende:

[..]

Ik qoute van de PH-site:
WOL1 Wake On LAN connector 3-pin shrouded header
JMDM1 Not used 5-pin header
JWOR1 Wake On Ring connector 2 x 5-pin header

Nu snap ik er dus helemaal niets meer van? :? :?
Ik werk (nog maar 1 week...) bij die prutsers. Eerste les die je daar officieel krijgt is dat ALLES online te vinden is. Tweede (inofficiele) les van m'n colleca's was dat je al die online troep van geen kanten kunt vertrouwen.

Ik ga gewoon uit van die pic:
Afbeeldingslocatie: http://support.packardbell-europe.com/img/ItemPhoto/Explorer_large.jpg
En daar zie ik iets wat eruit ziet als een WOR, een naam heeft dat naar WOR klinkt JumperMoDeM1. Maar goed, maakt verder weinig uit als het toch niet op de mobo gesoldeerd is :+

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBart

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
Op woensdag 19 juni 2002 23:18 schreef dion_b het volgende:

[..]

Ik werk (nog maar 1 week...) bij die prutsers. Eerste les die je daar officieel krijgt is dat ALLES online te vinden is. Tweede (inofficiele) les van m'n colleca's was dat je al die online troep van geen kanten kunt vertrouwen.

Ik ga gewoon uit van die pic:
[afbeelding]
En daar zie ik iets wat eruit ziet als een WOR, een naam heeft dat naar WOR klinkt JumperMoDeM1. Maar goed, maakt verder weinig uit als het toch niet op de mobo gesoldeerd is :+
OK, ik snap het nu en die (WOR/JMDM1) zit er inderdaad ook niet opgesoldeerd. Rare manier van informeren houden ze er daar op na zeg. :(

[off-topic]
Je bent zeker wel blij dat je daar ontslag heb genomen en eindelijk weg kan. Lijkt me nu niet bepaald prettig werken daar op zo'n manier.
[/off-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 20 juni 2002 00:16 schreef BigBart het volgende:
[off-topic]
Je bent zeker wel blij dat je daar ontslag heb genomen en eindelijk weg kan. Lijkt me nu niet bepaald prettig werken daar op zo'n manier.
[/off-topic]
Och, hoewel irritant heb je dit soort geblunder overal. Nee, dat had er weinig mee te maken. Het zou idd behoorlijk off-topic zijn om alle redenen toe te lichten, maar het gebrek aan vertrouwen in het gehele call-center personeel en het herhaalderlijk niet nakomen van beloften hadden er een stuk meer mee te maken.

De druppel voor mij was toen ik merkte dat ik minder verdiende (niet veel, iets van €2/maand) dan een baviaan die van groep naar groep geschoven was omwille van zijn onvermogen iets fatsoenlijks te doen. Ik moest daarentegen de afhandeling van alle correspondentie voor UK en IE coordineren, wat ik niet perfect, maar iig redelijk doe. Terwijl ik maar €2/u meer krijg dan stapels 'Kartoffel mal anders' te verplaatsen. Op zo'n moment is de maat vol.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1