Een vriend van mij heeft de volgende computer gekocht:
Processor: AMD Athlon XP 1700+
Moederbord: Explorer (MS-6511) motherboard, chipsets VIA KM133A, including the VIA VT8365A Northbridge controller, VIA VT 686B Southbridge controller, Integrated on the Sigmatel Technologies Sigmatel STAC9756T-audio codec
DirectSound AC'97 2.1 Audio, S3 Sagave4 Pro integrated Video on VIA ProSavage KM133(a) chipset Video.
Intern geheugen: 256 MB SDRAM/ 133 MHz
Harddisk: 40 Gb, Western Digital Protege Series of Seagate U6 series
DVD-ROM/CD-RW: DVD 16X Pioneer 117BB
CD-RW: CDRW Philips CDD4851 12x/8x/32x of CD-RW 12X-8X-32X CED-8120B LG
Diskdrive: 3.5" 1.44 MB ?
Videokaart: Leadtek Geforce 2 MX400 (NV11) 64 MB + TV-uitgang
Geluidskaart: Soundblaster Compatible geïntegreerd op moederbord
Luidsprekers: Diamond Tempest attachable speakers
Modem: Aztech CNR 2800-W (C1) modem riser with EEPROM (CNR, secondary) 56 Kbps V.92
Toetsenbord: Packard Hell Odyssey USB Keyboard met USB poort
Muis: Packard Hell Odyssey 3D USB Mouse
Kast: Allegra µATX Chassis 2x USB voor en 2x USB achter
Dit is de wel bekende iMedia van Packard Hell
.
Allemaal heel leuk, maar na een week inbellen bij Zonnet, wil hij overstappen op kabel van Casema/Wanadoo (enige "breedbandverbinding" die wij hier hebben). Ik uitgelegd dat je dan een NIC nodig hebt, dus hij naar de winkel en een SiteCom 10/100 mb/ps NIC gekocht. Ik 's avonds langs geweest om NIC te plaatsen en dus opzoek naar de WOL aansluiting op bovenstaande mobo. Niets gevonden na nog eens goed gekeken te hebben zie ik op het mobo 3 zilverkleurige puntjes zitten met daar onder JWOL1
Is dat gewoon slordig geassambleerd of wat
en valt dit gewoon onder de garantie of gaan ze moeilijk doen bij PH 
Dan nog een vraagje weet iemand van jullie hoe de geluidsaansluiting plaats vindt in de computer. Normaal is dat toch een audiokabeltje van de geluidskaart naar de DVD-ROM, CD-ROM en of CR-W. Op de DVD-speler zit dus alleen een voedingskabel en een IDE-kabel aangesloten en toch komt er geluid uit via de boxen als je er een cd instopt
Processor: AMD Athlon XP 1700+
Moederbord: Explorer (MS-6511) motherboard, chipsets VIA KM133A, including the VIA VT8365A Northbridge controller, VIA VT 686B Southbridge controller, Integrated on the Sigmatel Technologies Sigmatel STAC9756T-audio codec
DirectSound AC'97 2.1 Audio, S3 Sagave4 Pro integrated Video on VIA ProSavage KM133(a) chipset Video.
Intern geheugen: 256 MB SDRAM/ 133 MHz
Harddisk: 40 Gb, Western Digital Protege Series of Seagate U6 series
DVD-ROM/CD-RW: DVD 16X Pioneer 117BB
CD-RW: CDRW Philips CDD4851 12x/8x/32x of CD-RW 12X-8X-32X CED-8120B LG
Diskdrive: 3.5" 1.44 MB ?
Videokaart: Leadtek Geforce 2 MX400 (NV11) 64 MB + TV-uitgang
Geluidskaart: Soundblaster Compatible geïntegreerd op moederbord
Luidsprekers: Diamond Tempest attachable speakers
Modem: Aztech CNR 2800-W (C1) modem riser with EEPROM (CNR, secondary) 56 Kbps V.92
Toetsenbord: Packard Hell Odyssey USB Keyboard met USB poort
Muis: Packard Hell Odyssey 3D USB Mouse
Kast: Allegra µATX Chassis 2x USB voor en 2x USB achter
Dit is de wel bekende iMedia van Packard Hell

Allemaal heel leuk, maar na een week inbellen bij Zonnet, wil hij overstappen op kabel van Casema/Wanadoo (enige "breedbandverbinding" die wij hier hebben). Ik uitgelegd dat je dan een NIC nodig hebt, dus hij naar de winkel en een SiteCom 10/100 mb/ps NIC gekocht. Ik 's avonds langs geweest om NIC te plaatsen en dus opzoek naar de WOL aansluiting op bovenstaande mobo. Niets gevonden na nog eens goed gekeken te hebben zie ik op het mobo 3 zilverkleurige puntjes zitten met daar onder JWOL1
Dan nog een vraagje weet iemand van jullie hoe de geluidsaansluiting plaats vindt in de computer. Normaal is dat toch een audiokabeltje van de geluidskaart naar de DVD-ROM, CD-ROM en of CR-W. Op de DVD-speler zit dus alleen een voedingskabel en een IDE-kabel aangesloten en toch komt er geluid uit via de boxen als je er een cd instopt
Velen die leven verdienen de dood en sommigen die sterven verdienen het leven.