Alles wat ik zeg kan en zal tegen u gebruikt worden
Scream! Suffer! Panic! | Dark-future Dawnbringer | Unofficial Mordor community
Niet dat ik je nu meteen verder zal kunnen helpen, maar welke applicatie server gebruik je? Misschien is het ook handig om wat te laten zien van je deployment descriptor. Een stukje XML zegt soms meer dan 1000 woordenOp donderdag 20 juni 2002 14:40 schreef Nappa het volgende:Niemand enig idee??
With the light in our eyes, it's hard to see.
Bobco: Een stukje XML zegt soms meer dan 1000 woorden
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!DOCTYPE web-app PUBLIC '-//Sun Microsystems, Inc.//DTD Web Application 2.3//EN
' 'http://java.sun.com/dtd/web-app_2_3.dtd'>
<web-app>
<display-name>VoterWebApp</display-name>
<servlet>
<servlet-name>VoterServlet</servlet-name>
<display-name>VoterServlet</display-name>
<servlet-class>VoterServlet</servlet-class>
</servlet>
<session-config>
<session-timeout>30</session-timeout>
</session-config>
<login-config>
<auth-method>BASIC</auth-method>
<realm-name>Default</realm-name>
</login-config>
<ejb-ref>
<ejb-ref-name>voter</ejb-ref-name>
<ejb-ref-type>Session</ejb-ref-type>
<home>VoterHome</home>
<remote>Voter</remote>
</ejb-ref>
</web-app> |
Hierin staat toch wel duidelijk aangegeven wat de authenticatie methode is, en in welke realm. Het is toch niet zo dat je automatisch als gast inlogt ofzo?
Ik zag wel dat in veel van die deployment descriptors (of eigenlijk ben ik er maar twee tegengekomen
[Disclaimer: ik heb hier nog nooit iets mee gedaan, dus ik blaat ook alleen maar de documentatie na.]Op donderdag 20 juni 2002 22:44 schreef Nappa het volgende:
Ik heb ook nog wat op het web rondgezocht, weinig concrete oplossingen te vinden helaas.
Ik zag wel dat in veel van die deployment descriptors (of eigenlijk ben ik er maar twee tegengekomen) dat er naast die <login-config> ook nog <security-constraint> genoemd wordt. Moeten we daar soms gebruik van maken? Maar hoe dan?
Ik denk dat je wel op de goede weg zit. Beveiliging bestaat uit twee gedeelten: authenticatie (weten met wie je praat) en authorisatie (weten wie wat mag doen). Als ik jouw configuratie zo zie dan geef je wel aan dat clients geauthenticeerd moeten worden met basic authentication, maar nergens dat een client ook geauthoriseerd moet zijn om je applicatie te benaderen.
Kortom, ik denk dat je inderdaad een security-constraint moet aanbrengen op je web-application. Sun schrijft daar over in de J2EE blueprint. HTH.
De applicatie zit zo in elkaar, dat wanneer een gebruiker geauthenticeerd is door de server, hij verder geen beperkingen heeft op de operaties die hij op de beans mag uitvoeren; het enige dat dus nodig is, is dat de server weet met wie hij praat. Dan is alleen authenticatie toch genoeg?Op vrijdag 21 juni 2002 09:17 schreef Bobco het volgende:
Ik denk dat je wel op de goede weg zit. Beveiliging bestaat uit twee gedeelten: authenticatie (weten met wie je praat) en authorisatie (weten wie wat mag doen). Als ik jouw configuratie zo zie dan geef je wel aan dat clients geauthenticeerd moeten worden met basic authentication, maar nergens dat een client ook geauthoriseerd moet zijn om je applicatie te benaderen.
Of is het zo, dat als de resources niet beschermd zijn, deze door iedereen aangeroepen kunnen worden ongeacht of het nou een geauthenticeerde user is of een (ongeauthenticeerde) anonieme user? In dat geval zal ik dan waarschijnlijk wel de resources moeten beschermen en roles moeten gebruiken.
Blijft toch wel lastig dit (en al helemaal omdat mn deploytool om de haverklap vastloopt
Ik denk dat je de situatie hier goed beschrijft. De web-app weet dat de authenticatievorm BASIC is en zal dat dus melden aan de webserver op het moment dat er toegang moet worden verleend tot een resource waarvoor authorisatie nodig is.Op vrijdag 21 juni 2002 13:06 schreef Nappa het volgende:
[..]
Of is het zo, dat als de resources niet beschermd zijn, deze door iedereen aangeroepen kunnen worden ongeacht of het nou een geauthenticeerde user is of een (ongeauthenticeerde) anonieme user? In dat geval zal ik dan waarschijnlijk wel de resources moeten beschermen en roles moeten gebruiken.
Omdat jij blijkbaar voor geen enkele resource hebt aangegeven dat er authorisatie nodig is, zal je webcontainer dus ook nooit de webserver opdracht geven om een inlog-schermpje te laten zien.
En voor wat betreft het vastlopen van het deployment-tool: kijk eens naar Ant. Kun je volgens mij ook prima deployment mee doen...
Nu wil ik in de servlet dus de naam van de user ophalen. Hiervoor gebruik ik dus:
1
| caller = HttpServletRequest.getUserPrincipal().getName(); |
Dit is echter niet mogelijk, want getUserPrincipal is static terwijl de servlet non-static is. Ik kan ook geen HttpServletRequest object instantieren omdat dit een abstracte class is.
Hoe moet ik dit dan oplossen?
Verwijderd
hiervan er ongeveer als volgt uit zal zien:
"protected void doPost (HttpServletRequest request,...) {"
verder weet ik het ook niet hoor..
Hmmmmz.... Natuurlijk!!!Op vrijdag 21 juni 2002 17:02 schreef nronaldvdberg het volgende:
probeer het eens met het request-object; deze is in de doPost method beschikbaar, want ik neem aan dat de header
hiervan er ongeveer als volgt uit zal zien:
"protected void doPost (HttpServletRequest request,...) {"
verder weet ik het ook niet hoor..
thx