'Inzichtvol' bestaat niet

Pagina: 1
Acties:
  • 2.308 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-12 00:17
Hoi,

Kan alstublieft het anglicisme 'Inzichtvol', gebruikt oa. bij het moderaten van berichten, vervangen worden door het mooi nederlandsche 'Inzichtelijk'. 'Inzichtvol' bestaat volgens mij en www.vandale.nl namelijk niet.

Mvg,

Laurens

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
FAQ:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).
;)

1 post en dan meteen kritiek :?

Nothing to see here

• Blaurens
Zorry voor de grts. En ja, ik vond de afgelopen maanden niet dat ik iets zinnigs had bij te dragen, en aangezien dit de meest logische plek leek om een suggestie te doen, dan toch maar een account gemaakt. Verder vooral tweakers.net fan, en helaas (tijdgebrek) niet zo'n GoT-addict.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op woensdag 19 juni 2002 14:42 schreef Blaurens het volgende:
Hoi,

Kan alstublieft het anglicisme 'Inzichtvol', gebruikt oa. bij het moderaten van berichten, vervangen worden door het mooi nederlandsche 'Inzichtelijk'. 'Inzichtvol' bestaat volgens mij en www.vandale.nl namelijk niet.

Mvg,

Laurens
wat is de bedoeling hiervan???

• Blaurens
? Of 'Inzichtvol' op tweakers.net (bij de userpostings) vervangen zou kunnen worden door 'inzichtelijk'.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ach ja, de meeste Tweakers zijn niet zo'n taalpuristen :). Zo'n verbastering vind ik zelfs wel grappig :).

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

proc, chipbakker, etc bestaan ook allemaal niet volgens de vandale. Zie het maar als een soort van tweakers-slang :P

/me wacht op een post van Mark Timmer :P

• Blaurens
Neu, maar daar bestaan behalve 'computerchipproducent' oid geen mooie nederlandse woorden voor.

Geen idee eingelijk, maar om de een of andere rede stoor ik me wel aan 'inzichtvol', maar aan proc of chipbaker niet. (Nouja, 'storen', beetje te sterk uitgedrukt).

Denk dat het komt doordat imho inzichtVOL minder duidelijk is dat het een soort parodie is op insightful dan iets anders.

Verwijderd

Ik ben 't er wel mee eens. Eén van de belangrijkste eisen die jullie stellen aan nieuwsposters is dat ze de Nederlandse taal goed beheren. Wees dan consequent.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je toch weet wat er mee bedoelt wordt, doe dan ook niet zo moeilijk :P

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 15:09 schreef Geeltje het volgende:
Ik ben 't er wel mee eens. Eén van de belangrijkste eisen die jullie stellen aan nieuwsposters is dat ze de Nederlandse taal goed beheren. Wees dan consequent.
Een nieuwspost is wat anders dan het moderatiesysteem en dat is ook zeker niet over één kam te scheren. Consequent zijn we wel hoor :*

Meldt dit anders even in devtrack.tweakers.net, daar zul je eerder een bevestigend of ontkennend antwoord krijgen op het verzoek dat je nu stelt.

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 14:55 schreef SeeMann het volgende:
/me wacht op een post van Mark Timmer :P
Nou, ik moet Blaurens toch gelijk geven :).

Typ maar eens "inzichtvol" in bij Google, dan zie je dat het duidelijk een woord van Tweakers.net is :).

Van Dale en het Groene Boekje weten allebei niks te melden over inzichtvol, wat inderdaad een anglicisme van insightful is.

Ik vind het echter wel een mooie samenstelling, die niet misstaat. Wie weet vinden we 'm over een paar jaar van in Van Dale :P. In een nieuwsposting mag het niet voorkomen naar mijn mening, maar als beoordelingswoord heeft het wel iets leuks.

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11 07:41

PowerSp00n

There is no spoon

Ik vind "Inzichtvol" anders wel duidelijk :).

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 15:09 schreef Geeltje het volgende:
Hoe doe je dat, de nederlandse taal beheren?

Verwijderd

mwah, Photoshoppen is ook geen geldig werkwoord, maar op GoT en T.net zal het toch wel begrepen worden denk ik.
Adobe wil het trouwens wel in de Van Dale zien te krijgen :)

Ik vind eigenlijk dat het gewoon 'inzichtvol' moet blijven, dus: spread the word! ;)

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op donderdag 20 juni 2002 01:21 schreef a.plus het volgende:

[..]

Hoe doe je dat, de nederlandse taal beheren?
Met een woordenboek, tipex en een balpen :P ;).

Professioneel Hyves-weigeraar

Pagina: 1