Audio rippen uit AVI groter dan 4Gb, hoe??

Pagina: 1
Acties:

• Enigma69855
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03-2022

Enigma69855

Candle in my eye.......

Topicstarter
Ik heb hier een heel leuke film van ons waterskie uitje van de zaak (ik kan het voor geen meter maar daar gaat het hier niet om ;)), een colega heeft ons opgenomen met de DV camera. Nu komt er dus een leuk 5,5Gb AVI bestand uit, en ik met mijn grote mond zou die dus wel even DivXen.

Het leek makkelijk, VirtualDub opgestart, avi proberen te openen.... geeft ie een foutmelding (geen coded gevonden etc.).

Dus ik Avisynth geinstald na tip ergens op webpagina. Nu opent die hem..... maar het geluid niet :(

Nu zie ik twee opties, of zorgen dat Avisynth het geluid mee parsed, of het geluid afzonderlijk rippen met ander progje.

Dit laatste heb ik geprobeerd met GraphEdit, maar deze kan geen bestanden groter dan 4Gb aan :(

Ken iemand een programma die net als VirtualDub bestanden groter dan 4Gb aan kan, of weet iemand hoe ik VirtualDub het geluid van de DV AVI kan lezen??

Wegens verhuizing te koop gevraagd: Sociaal leven in omgeving Arnhem

• traviandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03-2025

traviandus

vague

Volgens mij heeft AviSynth geen sound support.

Ik heb net nog even op de site gekeken en beta 3 heeft in ieder geval geen sound support

• Enigma69855
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03-2022

Enigma69855

Candle in my eye.......

Topicstarter
Ik met mijn harde kop natuurlijk toch nog eens met graphedit geprobeerd. En het lijkt goed gegaan te zijn, ik weet het niet zeker, dus als er nog andere suggesties zijn hoor ik het graag.

Ik denk dat het ligt aan het NTFS filesystem die ik hier gebruik, deze kan wel meer dan 4Gb files aan. Kan iemand dit bevestigen?

Wegens verhuizing te koop gevraagd: Sociaal leven in omgeving Arnhem

Verwijderd

NTFS kan inderdaad overweg met files groter als 4GB.

Verwijderd

Een optie is om de AVI af te spelen en het geluid op te nemen met bijvoorbeeld CoolEdit (What you hear).

Vervolgens de AVI divxen met VDub en daarna het geluid weer toevoegen aan de divx.

Wel een beetje lastig met synchroniteit, maar moet kunnen.