Toon posts:

Welke schijven voor RAID0?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aloha,

kheb net een uurtje gespendeerd aan het overlezen van allerlei topics ivm RAID0 en de schijven die er problemen mee hebben.
Wat ik heb kunnen vinden is dat de Barracuda IV's en de Maxtor's D740LX (of toch zoiets :)) bij een RAID0 setup met 2 schijven volledig ondermaats presteren, wat jammer is want ik wou eigenlijk 2 Barracuda's (I love Seagate :)).
Maar goed, wel aangeraden zijn de IBM GXP120's, maar laat de winkel waar ik m'n rommel bestel die dingen nou net niet hebben.

Deze schijven kan ik er krijgen :

- Maxtor DiamondMaxPLUSD740X 6LO4OJ2 40 GB (ATA133) - 110€
- Western Digital Caviar 400BB 40GB (ATA100) - 115€

Ik dacht dat de Maxtor hierboven een andere is dan die die problemen geeft.
Dus, welke raden jullie aan?

TIA
Welke van deze 2 raden jullie aan?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
maxtor...WD is niet zo favo

check ook ff de poll op de frontpage, die gaat over HD's :)

kun je kijken hoe de gemiddelde tweaker erover denkt :)

Verwijderd

Je zult waarschijnlijk bedoelen dat die maxtor in Sandra slecht presteren. Maar zoals iedereen wel weet is er een groot veschil tussen synthetische en real-life performance.

In de praktijk zal de performance van die maxtor-schijven heel goed zijn. Dat is bij mijn neef toch het geval.
2 maxtors raid 0. Wel ata100-model

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-04 22:29

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

OH >> OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 juni 2002 14:37 schreef Deun het volgende:
Je zult waarschijnlijk bedoelen dat die maxtor in Sandra slecht presteren. Maar zoals iedereen wel weet is er een groot veschil tussen synthetische en real-life performance.

In de praktijk zal de performance van die maxtor-schijven heel goed zijn. Dat is bij mijn neef toch het geval.
2 maxtors raid 0. Wel ata100-model
Mja, die Maxtor UDMA-100's heeft ie niet.
Kzal het risico maar nemen en die WD's bestellen dan.

Verwijderd

Er is toch wel degelijk een oplossing om Seagate Barracuda IV in raid 0 te gebruiken.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/522908/1?limit=25

Het nadeel is dat je de schijven moet opsturen :(. Maar je hebt wel snelle en betrouwbare schijven. Bovendien ook nog stil. :9

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Op woensdag 19 juni 2002 14:25 schreef SM-DoubleD het volgende:

- Maxtor DiamondMaxPLUSD740X 6LO4OJ2 40 GB (ATA133) - 110€
- Western Digital Caviar 400BB 40GB (ATA100) - 115€
Wereld van verschil... Die WD heeft 20GB/platter, die Maxtor 40... dat scheelt twee generaties in technologie!

Waarschijnlijk heb je naar grotere schijven van WD gekeken. Bij WD verschilt namelijk niet alleen de capaciteit binnen de BB-serie. Lekker vaag :(

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
Zou ik toch die IBM online bestellen. Bij Alternate 115 euro voor de 80 GB (+ 13.50 rembours kosten). Heb ik ook gedaan. Zondag besteld, dinsdag in huis.
Scheelt best veel, 40 of 80 GB.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 juni 2002 15:26 schreef Bart-01 het volgende:
Zou ik toch die IBM online bestellen. Bij Alternate 115 euro voor de 80 GB (+ 13.50 rembours kosten). Heb ik ook gedaan. Zondag besteld, dinsdag in huis.
Scheelt best veel, 40 of 80 GB.
Mja, probleem is dat ik in Belgie woon, én met VISA moet kunnen betalen. Alternate is dus geen optie eerlijk gezegd.

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Sandra scores van de D740X zijn idd slecht.
Maar van die simpele test proggie's die plane het aantal mb's testen dat je stampt kom ik redelijk mee weg.
Mijn 2X30Gb maxtor scoorde iets beter, maar het verschil is miniem.
Pagina: 1