Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
of omdat er andere cooler op zittenOp woensdag 19 juni 2002 14:22 schreef veldmuis het volgende:
gokje: omdat de processors anders zijn?
nou het verschil is maybe zon 533 mhz scheelt best wel he. ook al is de xp zuiniger dan de athlon (Tbird?) maar de hogere klok frequentie maakt hem heter.
Ten eerste kunnen mainboards onderling erg afwijken, dus die temperaturen moet je met een grote schep zout nemen. Verder is een Athlon Palomino een stuk zuiniger dan een Athlon Thunderbird. Die 1800+ draait op 1533MHz en zal vaak koeler blijven dan een Thunderbird op 1300MHz.
Alles bij elkaar klinkt het heel goed mogelijk.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
ik en mijn vader hebben dezelfde mobo`s msi k7t 266 pro2
Op woensdag 19 juni 2002 14:25 schreef Exirion het volgende:
Ten eerste kunnen mainboards onderling erg afwijken, dus die temperaturen moet je met een grote schep zout nemen. Verder is een Athlon Palomino een stuk zuiniger dan een Athlon Thunderbird. Die 1800+ draait op 1533MHz en zal vaak koeler blijven dan een Thunderbird op 1300MHz.
Ik dacht dat het algemeen bekend was dat de XP CPU's niet zo warm worden als de klassieke AthlonsOp woensdag 19 juni 2002 14:30 schreef aard het volgende:
[..]
Dat wil niks zeggen..Op woensdag 19 juni 2002 14:30 schreef aard het volgende:
Die temperatuurs-sensoren zijn gewoon niet nauwkeurig, dus per bord kan er een behoorlijke afwijking in zitten. En die dingen meten verder nog gewoon via een op het moederbord gesoldeerde sensor. Die kan op het ene bord verder van de proc afgebogen zijn dan op het andere bord.
Dat kan inderdaad ook nog.Op woensdag 19 juni 2002 15:08 schreef Twynn het volgende:
[..]
Dat wil niks zeggen..
Die temperatuurs-sensoren zijn gewoon niet nauwkeurig, dus per bord kan er een behoorlijke afwijking in zitten. En die dingen meten verder nog gewoon via een op het moederbord gesoldeerde sensor. Die kan op het ene bord verder van de proc afgebogen zijn dan op het andere bord.
M'n Athlon XP 2000 + draait ook op ongeveer dezelfde temperatuur als m'n klassieke Athlon 1400 altijd draaide.
En dat was op hetzelfde bord, dus het verhaal van omgebogen temp. sensors gaat niet op.
Verwijderd
ik had hier voor een athlon 1400 die ik met een hoop herrie aan me kop nog niet gekoeld kreeg naar mijn zin nu een xp1800+ gisteren met 30 graden buiten heb ik nog op silent de pc goed lopen stressen geen temp probleem
die athlon 1400 had gisteren niet kunnen draaien op 1400
athlon tbird word gewoon veel heter dan de xp
die athlon 1400 had gisteren niet kunnen draaien op 1400
athlon tbird word gewoon veel heter dan de xp
Is logisch. De 2000+ draait op 1667MHz, en als je dan de 15% a 20% lagere warmte produktie in acht neemt dan komt het neer op een Thunderbird 1400MHz.Op woensdag 19 juni 2002 15:18 schreef InZane het volgende:
M'n Athlon XP 2000 + draait ook op ongeveer dezelfde temperatuur als m'n klassieke Athlon 1400 altijd draaide.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Like I saidOp woensdag 19 juni 2002 15:28 schreef Exirion het volgende:
[..]
Is logisch. De 2000+ draait op 1667MHz, en als je dan de 15% a 20% lagere warmte produktie in acht neemt dan komt het neer op een Thunderbird 1400MHz.
Verwijderd
ha aard mijn tb 1,3 ghz die word stresed ook 53 kortom je hebt een gare cooler. of de cooler zit niet goed op de cpu.
ik denk m`n cooler is een beetje brak
Niet zeuren
mijn XP 1800+ werd 65-70 graden idle met een vette cooler erop! Nu is mijn systeem ook dood, maar goed, dat is een ander topic...
Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen
Lijkt me dan toch dat je de cooler niet goed hebt gemonteerd, anders kan zoiets echt niet.Op donderdag 20 juni 2002 10:26 schreef Haaguit het volgende:
Niet zeurenmijn XP 1800+ werd 65-70 graden idle met een vette cooler erop! Nu is mijn systeem ook dood, maar goed, dat is een ander topic...
zal het ook met het weer mee te maken hebben
.Pc staat op zolder bij ons. wordt in de winter niet warmer dan 41 graden, in de zomer ging het pats omhoog.
Wat denk jezelf?......Op donderdag 20 juni 2002 12:11 schreef aard het volgende:
zal het ook met het weer mee te maken hebben.Pc staat op zolder bij ons. wordt in de winter niet warmer dan 41 graden, in de zomer ging het pats omhoog.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Op donderdag 20 juni 2002 16:56 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Wat denk jezelf?......
Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700
Pagina: 1