Toon posts:

automatisch scrollen bij overflow

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een systeempje om berichten te tonen. De bedoeling is dat als een bericht niet in 1 keer in de beschikbare ruimte past, het bericht vanzelf scrolt.

Bij layers kan je de overflow property opgeven, maar ik zoek dus eigenlijk zoiets waarbij iets uitgevoerd kan worden. Dat moet dan weer een script zijn dat de tekst na een wachttijdje op leessnelheid omhoog scrollt.

Is zoiets mogelijk? Of moet ik iets anders zoeken (wat)?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

overflow:auto :?

Snap niet helemaal wat je verder bedoelt... de overlfow property is iig ook via JS uit te lezen.. en je kunt ook kijken of de inhoud de maten van je venster overschrijdt.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:17

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

vanaf msie5 bestaat er doScroll(), daarmee simuleer je scroll-events, je kunt dus element.doScroll("PAGEDOWN") doen

wil je compatibiliteit erinbrengen zul je eventueel ook element.scrollBy(x,y) doen, die is wat lastiger en stopt niet bij de onderkant van de overflowed content, maar daar valt wel weer op te checken

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het even iets duidelijker proberen uit te leggen.

Er is een pagina met wat navigatie en daar onder is alles op dit moment 1 grote cel van een tabel. In die cel komt een stuk tekst te staan, maar die tekst kan schelen van 2 regels tot heel veel.

Wat ik nu wil, is een script oid wat er voor zorgt dat het altijd goed uitkomt, hoeveel tekst er ook in de cel gezet wordt.

Als de tekst binnen de cel past moet er niets gebeuren. Maar als de tekst te lang is, moet het bovenste gedeelte dat wel past in beeld zijn. Dan na een seconde of wat moet de tekst in de cel (of layer) omhoog scrollen net zolang tot de onderste regel in beeld komt.

Ik heb zelf al zitten kijken, en het scroll gedeelte moet niet zo een probleem zijn. Maar het gaat er vooral om hoe ik kan weten of de tekst wel of niet past... Zodat als het niet past een script aangeroepen kan worden wat voor die scroll zorgt.