Kapotte Mobo ?!?

Pagina: 1
Acties:

• shorty
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Hoi,

ik heb een AOpen AK-72 mobo, en volgens mij is die niet goed.

Als ik tests uitvoer met Sisoft Sandra, dan doen alle tests het, behalve die van het moederbord.

Als ik de mobo test uitvoer, dan loopt de computer vast, en doet niks het meer ... zelfs de reset en aan knop niet meer. Ik kan dan alleen nog de stekker eruit trekken.

Ik heb ook super slechte prestaties met mijn Geforce II 64 DDR, die geeft maar 1400 3D Marks. Misschien komt dat ook door het mobo ?

Mijn systeem:

AMD Athlon 900@1000 Mhz
128 MB SDRAM 133 Mhz
AOpen AK-72
Hercules 3D Prophet II 64 DDR

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft. Alvast bedankt.

Mzzl

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:55
neem aan dat het een via bord is?
via drivers geinstalleerd?

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Yep, ik heb de 4in1 drivers van via geinstalleerd ... helpt nix. Maar zou het een driverprobleem zijn dan ?

Mzzl

• Albinoraptor
  • Laatst online: 17:55
Trouwens niet stekker er uit trekken, maar power knoppen ongeveer 5 sec inhouden.
Voor de rest kan ik je niet helpen

Verwijderd

heb ik ook gehad met de epox 7kxa, sandra herkent dan het bord niet en crasht, that simple

Verwijderd

ak72, heeft die een AMD chipset ipv VIA? Dan heb je kans dat ie op agp 1x loopt, probeer dan de nieuwste amd miniport driver eens

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Is volgens mij nog wel een aardig bekent bord, dus ik zou het vaag vinden als Sandra hem niet herkent.

Ik heb een VIA Apollo KX133 chipset. Hier kan je meer info over mijn mobo vinden: http://www.aopen.nl/products/mb/ak72.htm

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Mzzl

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Weet echt niemand een oplossing voor dit probleem ? Ik loop er namelijk al een tijdje mee te klooien.

Of moet ik misschien gewoon terug naar de winkel gaan, heb hem namelijk nog maar 3 maanden, dit systeem. En nog 3 jaar garantie, alleen het is een uurtje rijden, dus als ik het zelf op kan lossen, doe ik dat liever.

Mzzl

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Ik heb nu de nieuwste versie van Sandra gedownload, en nu herkent hij mijn mobo wel.

Alleen de score van 3D Mark 2000 is nog zo ongelovelijk laag, ik word er helemaal gek van.

Ik heb alles al geprobeerd, alle bios instellingen uitgeprobeerd, en andere drivers geinstalleerd, maar het helpt nix.

Hopelijk weet iemand een oplossing.

Mzzl

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

heb zelf ook Aopen Ak72, maar geen g-force maar bij mij doet mijn mobo het goed.

Wat ik wel gelezen heb is dat de AopenAK72 en een Geforce niet lekker samengaan.... :(

Don't You stare there, Operate!

• shorty

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Owh, dat zou niet zo mooi zijn ...

Maar waarom zouden ze zo'n systeem dan leveren ? (ik heb hem wel zelf samengesteld, maar de winkel heeft hem in elkaar gezet). Je zou toch verwachten dat ze een goed werkend systeem zouden afleveren ?

Dus het ligt aan de combinatie ? Dat moet ik dus gewoon ff tegen de winkel zeggen, en dan zouden hun hem gewoon moeten vervangen, omdat ik nog garantie heb. Of hoeven ze dat niet te doen ??

Mzzl

Verwijderd

Tip ff los van probleem:

Gebruik de nieuwe Via 4 in 1 drivers 4.24 in combinatie met de nieuwe Nvidia deta. 3 driver voor alle geforce II kaarten! Werkt een stuk beter, en sneller!!
Pagina: 1