[PHP]Gastenboekje, heeft rechten nodig

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09 11:40
Ik heb net een PHP gastenboekje gedownload, SPS heet het. Ik draai mn website op mn eigen server, Win2kserver met IIS5. Maar als ik dan website/comment.php opvraag, dan krijg ik wel gewoon het gastenboek, waarin ik dingen kan toevoegen, maar als ik dat dan wil doen, dan krijg ik permission denied foutmeldingen van PHP. De posts worden gewoon in een txt bestandje opgeslagen in de directory website/posts/. Om gewoon de IUSR_USER (de standaard "anonymous access" user) read/write toegang te geven aan die directory lijkt me niet veilig, maar hoe moet ik het dan wel doen? De posts directory buiten de wwwroot dir zetten ofzo?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:18

Crazy D

I think we should take a look.

Je zal de iusr wel rechten moeten geven, anders kan ie niet schrijven in die directory, en dat is wat je wilt.

Exact expert nodig?

• Dr_Frickin_Evil
hmm, maar is dat riskant? in hoeverre zal een anonymous user een txtfile in de \posts\ directory aan kunnen passen? Ik kan de txtfiles iig wel oproepen in een IEvenster, maar kan iemand er kwaad mee als ie daar read/write rechten op heeft? Is het misschien verstandiger om de posts op te slaan in een directory die niet vanaf internet op te vragen is?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:41

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Wat staat er nog meer voor belangrijke dingen dan in de posts directory? De combinatie lezen / schrijven is niet zo een vreemde.

Gevaarlijker wordt het als IUSR-account de combinatie schrijven + uitvoeren heeft.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Dr_Frickin_Evil
In de posts directory komen alleen de berichtjes te staan die gepost zijn in het gastenboek. Voor de rest niks. Dat zou geen kwaad kunnen met alleen lezen/schrijven toestemming?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:41

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

nope, dan niet

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1