extra ide device (controller?)

Pagina: 1
Acties:

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:30
khep dus pas geleden me scsi kaart+plextor 4x brander+ plextor40x cdrom eruit gegooid en een quantum 5400 rpm 20 gig.

hiervoor in de plaats:
ide liteon 40x brander, en ide liteon 52x cdrom en een IBM 60 gig 120gxp 7200rpm.

nu heb ik ook nog een pioneer slot-in dvd, maar daar is nu dus geen ruimte voor :(
ik heb een asus a7m266, 512mb DDR, xp1700+, radeon 8500.

hoe kan ik deze pioneer dvd toch gebruiken? gewoon door een ide kaartje erin te stoppen?
wordt alles door dat kaartje langzamer? want door die vorige scsi kaart duurde het booten 3x zo lang.... :'(

edit:

kan ik met zo'n kaart ook me 60 en 40 gig IBM's in raid zetten??

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
ide liteon 40x brander, en ide liteon 52x cdrom en een IBM 60 gig 120gxp 7200rpm.
dat zijn 3 apparaten dus het moet wel kunnen :? :?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op woensdag 19 juni 2002 14:04 schreef veldmuis het volgende:

[..]

dat zijn 3 apparaten dus het moet wel kunnen :? :?
idd :?

• Fried
nee want ik heb dan:

IBM deskstar 40 gig 7200rpm
IBM 120 gxp 60 gig 7200 rpm
liteon 40x brander
liteon 52x cdrom
pioneer dvd

sorry, was een beetje vaag :)

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:42
[geen antwoord op je vraag]

Je kan natuurlijk ook belsluiten om je CD-rom speler weg te doen. Je brander en de DVD-rom kunnen namelijk ook CD-roms spelen of extracten.

[/Geen antwoord op je vraag]

Ik heb ooit geprobeerd om in mijn moderne pc de ide controler van een oude geluidskaart aan de praat te krijgen voor een extra CD rom. en dit ging heel lastig.

Verwijderd

Dump de 52x cdrom, en gebruik gewoon alleen de 2 harddrives, de dvd, en de cdrw.

• Fried
NOFI maar dat is iid geen antwoord,
me dvd is gewoon te langzaam om cdroms te spelen (24x).
en cdrom en brander combo wil ik zo om rechtstreeks cd's te kopieren.. (voor eigen gebruik thuis natuurlijk :))

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik denk niet dat een extra IDE kaartje het booten 3x zo sloom zal maken, maar iets langzamer wordt het wel.

Je kunt idd ook een RAID controller kopen voor je HD's, maar met een 40 en 60GB HD gaat er 20GB verloren. Dat kun je dus beter niet doen.

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 14:11 schreef Fried het volgende:
=me dvd is gewoon te langzaam om cdroms te spelen (24x).
en cdrom en brander combo wil ik zo om rechtstreeks cd's te kopieren.. (voor eigen gebruik thuis natuurlijk :))
:?
Ik zou niet weten waarom een 24 speed speler te traag zou zijn om CD-Roms af te spelen.... (of om te kopibreren), dat gaat echt nergens over.,....

• Fried
allereerst erger ik me er rot aan dat die pioneer de cdtjes er zo langzaam uitsmijt... erin gaat wel lekker maar dat kan je zelf douwen :P
ten tweede heeft deze speler een behoorlijk langzame acces-tijd waardoor het (voor mij TE) lang duurt voordat ie opspint en de inhoud weergeeft.
ten slotte is me brander 40x en de pioneer 24, aangezien ik soms cd's on the fly wil kopieren (voor eigen gebruik natuurlijk :))

ook al heb ik deze 52 speed cdrom er al in zitten en wil em dus niet kwijt.

dus de enige optie om deze pioneer dvd ook aan de praat te krijfen is door middel van een extra ide kaartje?
zo Ja:
- zijn deze ook met Raid te krijgen (en werkt raid alleen met even grote schijven?)
- wat kost zo'n kaartje nou ongeveer? pricewatch wordt ik niet veel wijzer van omdat ik (nog) geen types en/of merken in gedachte heb

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:18
JE zoekt een promise controller.. dan krijg je extra IDE poorten, die dingen zijn redelijk duur. (exacte prijs weet ik niet sorry)

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-04 19:56
Op vrijdag 21 juni 2002 17:01 schreef Fried het volgende:
allereerst erger ik me er rot aan dat die pioneer de cdtjes er zo langzaam uitsmijt... erin gaat wel lekker maar dat kan je zelf douwen :P
ten tweede heeft deze speler een behoorlijk langzame acces-tijd waardoor het (voor mij TE) lang duurt voordat ie opspint en de inhoud weergeeft.
ten slotte is me brander 40x en de pioneer 24, aangezien ik soms cd's on the fly wil kopieren (voor eigen gebruik natuurlijk :))

ook al heb ik deze 52 speed cdrom er al in zitten en wil em dus niet kwijt.

dus de enige optie om deze pioneer dvd ook aan de praat te krijfen is door middel van een extra ide kaartje?
zo Ja:
- zijn deze ook met Raid te krijgen (en werkt raid alleen met even grote schijven?)
- wat kost zo'n kaartje nou ongeveer? pricewatch wordt ik niet veel wijzer van omdat ik (nog) geen types en/of merken in gedachte heb
Er zijn inderdaad raid kaartjes te krijgen, wel heb je dan 2 even grote hardeschijven nodig....
(of hij "verkleind" de grootste totdat hij even groot is als de kleinste, 40 en 60GB wordt dus 2x40GB=80GB)

Wat ik me zelf afvraag; ik heb een Promise ata 66 raid kaartje, maar ik ben niet tevreden.
Nu wilde ik m'n hdd's dus weer gewoon aan de IDE-controllers hangen, maar dan kom ik ook niet uit qua het aantal controllers etc ;(
Weet iemand of het mogelijk is om aan een raid-controller een cdrom, cdrw etc te knopen :?
Pagina: 1