Toon posts:

PC reboot spontaan en houdt ermee op *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteravond toen ik even wegliep was oppeens de PC opnieuw aant booten. Toen heb ik um maar uitgezet om te gaan pitten.

Vanmorgen startte hij gewoon op, maar voor ik mijn mail kon checken deed hij weer een re-boot.

Vervolgens gaf hij niet eens meer beeld. De monitor geeft geen beeld, ik krijg geen piepjes of niks.

Bij het opstarten gaan wel alle fans draaien, de lampjes doen het op de drives, de HD gaat draaien, maar verder doet hij helemaal niks. Geen toet of piep. Het ligt niet aan de monitor, ik heb een andere geprobeerd.

Abit KG-7
AMD Athlon 1200
2 x 256 Mb PC 2100 DDR RAM
Gforce 2 MX 400
Diamond Fireport SCSI kaart

Is het moederbord dood of zijn er andere ideeen?

Fenks alvast... :'(

rndll

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Watvoor voeding zit erin? Denk dat dat de boosdoener is.
[topic=309815/1/50]

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:54
Jah misschien de voeding, omdat ie steets reboot. Maar dan snap ik nie waarom die nu nie meer opstart.

Haal alles er eens uit, zoals SCSI, Netwerkaarten geluidskaarten enzow voor zo ver die er in zitten.

boot dan alleen met een videokaart, en je HDD aan een IDE poort (als je nog een IDE HDD hebt).

En Reset je BIOS ook ff.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op woensdag 19 juni 2002 13:36 schreef maartenb het volgende:
Maar dan snap ik nie waarom die nu nie meer opstart.
Voeding helemaal overleden lijkt mij dan :)

Verwijderd

Topicstarter
Voeding zegt:

Skyhawk Witching Powersupply
Model SH 300A8H+P4

De fans enzo draaien nog wel, dus de voeding doet nog wel iets...

Ik zal alles eruit halen en een IDE schijfie proberen. Heb ik nog liggen. Kwas ff vergeten, er zit ook nog een 3COM netwerkkaartje in...

Fenks alvast

Rndll

Verwijderd

Precies, de fans draaien dus de voeding moet nog wel een beetje draaien. Als ie nu niks meer laat zien denk ik eerder aan de videokaart. Maar het blijft bijzonder dat ie "zomaar" herstart.
Hij piept ook niet als je 'm opstart?

Verwijderd

Topicstarter
Alles eruit gehaald, behalve VGA kaart en processor, 1 streepie geheugen laten zitten, maar helemaal niks.

Hij geeft dus ook geen opstart schermpie of bios-logootje, helemaal niks. De monitor blijft zelfs slapen.

Als de case- en cpu fans en voeding-fans wel draaien, kan het dan toch zijn dat de voeding gaar is? Of is mijn moederbord oppeens overleden? Kep um pas sinds oktober en heb er nooit iets aan gemerkt...

Fenks :'(

Rndll

Verwijderd

Topicstarter
Ook geen piep of toet nee...

Rndll

• bertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-01 14:21
Op woensdag 19 juni 2002 13:51 schreef Rndll het volgende:

Fenks :'(

Rndll
euhhmmm: [topic=309815/1/50]

probeer eens een andere voeding..

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
kan van alles zijn, zelfs een doorgebrande proc oid.....proc te heet kan een reboot geven, en als-ie dan nog te heet blijft...kan dat best slopend zijn :{

schroef eens alles uit de kast, inclusief mobo, leg dat op tafel en zet er alleen het benodigde in (vooral oppassen dat je vgakaart goed erin zit, en dat je die niet lostrekt door de monitorstekker :))

verder: [topic=309815/1/50] zoals al eerder gezegd is!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:17

Jaymz

Keep on moving !

Hij doet nu helemaal niks meer is een beetje een nikszeggende titel => titelchange :)
Pagina: 1