[Oracle] Bestaat er een 32-bit Oracle 1.3.2 Client

Pagina: 1
Acties:

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een 32-bit Oracle Client (runtime)versie 1.3.2

Vraag 1. Bestaat deze ?
Vraag 2. Waar kan ik deze downloaden ?
Vraag 3. Draait deze naast een dev.6 runtime ?
Vraag 4. Zijn hier ervaringen mee i.c.m. WinXP pro. ?

Heb al gesearched en op de site van Oracle gekeken, maar volgens mij is dit te "old-school" kan nl. niks vinden op het wereld wijde netwerk.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:58
just out of curiosity, waar heb je zo'n oude v1 client versie voor nodig ? Om te connecten naar een Oracle 6 database ?

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Topicstarter
Schijnt bij ons op de zaak een hele oude Oracle Database te draaien, waar zoveel geld in is gepomp, dat die dus nog een lange tijd mee moet draaien. Nu is het geval, dat ik binnenkort alle desktops moet migreren naar Win XP pro.

En hierop dus ook de connectiviteit moet regelen naar deze oude database. Volgens de DBA's hier kan er alleen geconnect worden d.m.v. een 1.3.2 client.

De DBA's zijn geen systeembeheerders en weten dus niets van de client software.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:58
Op woensdag 19 juni 2002 13:38 schreef Cobra_Lup het volgende:
Schijnt bij ons op de zaak een hele oude Oracle Database te draaien, waar zoveel geld in is gepomp, dat die dus nog een lange tijd mee moet draaien. Nu is het geval, dat ik binnenkort alle desktops moet migreren naar Win XP pro.

En hierop dus ook de connectiviteit moet regelen naar deze oude database. Volgens de DBA's hier kan er alleen geconnect worden d.m.v. een 1.3.2 client.

De DBA's zijn geen systeembeheerders en weten dus niets van de client software.
Als het een hele oude Oracle database is die zo oud is dat SQL*Net V1 nodig is (V6 of nog lager?), dan lijkt het me zowieso verstandig om te upgraden naar minimaal 8i. Oracle levert namelijk alleen nog maar support op 8.1.7 en hoger.

Als het een Oracle 7 database is kan er ook een 2e listener opgezet worden (een SQL*Net V2 listener), waarbij je dan vervolgens gewoon een Net8 client (Oracle 8i client) kan gebruiken. Die is namelijk volledig backwards compatible met SQL*Net V2