Toon posts:

Beperkt menu in KDE 3.0 (RH7.3)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs RH 7.3 met KDE 3.0 geinstalleerd.
Nu is het geval dat in KDE een aantal menu-opties niet zichtbaar zijn (m.n. in het submenu Internet). Als m.b.v. de Menubewerker (!! zo heet dat nu eenmaal in de nederlandstalige KDE versie) het ontbrekende Mozilla en Netscape wil toevoegen, blijken deze wel te bestaan in het menu; ze zijn alleen niet zichtbaar bij het openklappen van het menu.

Is dit een bug in KDE 3.0?
En nog belangrijker weet iemand een oplossing?

Verwijderd

upgraden naar KDE 3.1? :?

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er ergens RPM's KDE 3.1 voor Redhat 7.3 te vinden?

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:01

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Nee, want 3.1 is voorlopig nog niet uit :). 3.0.1 is er wel, maar ik betwijfel of dat je probleem verhelpt. Het zou natuurlijk kunnen van wel, dus upgraden kan geen kwaad.

edit:

Ik zie dat er in ieder geval in mijn KDE (is nieuwer dan 3.0.1) een optie in de menu-editor zit om opties op 'hide' en 'unhide' te zetten. Staat dat niet per ongeluk aan? Misschien bestond deze optie nog niet ten tijde van 3.0, dat weet ik niet zeker.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
De hide / unhide optie bestaat inderdaad ook al in versie 3.0, maar deze vormt het probleem niet. De niet zichtbare menu entries staan op unhide en zouden gewoon zichtbaar moeten zijn.

• albiez
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 22:24
Dit is (denk ik) een bug van redhat 7.3. Om de ontbrekende apps toe te voegen aan je menu doe je het volgende:
cd /usr/share/applnk
ln -s /etc/X11/applnk/ X
en indien je gnome ook in je menu wil hebben
ln -s ../gnome/apps gnome

Verwijderd

Topicstarter
Thx Albiez

Dit is inderdaad een oplossing van het probleem. Ik heb nu een map X in het menu waar een heleboel ontbrekende programma's te vinden zijn. Ik heb nog een tijdje geprobeerd om de ontbrekende menu's toe te voegen aan de map Internet van KDE zelf, maar dit is me (nog) niet gelukt.

Verwijderd

Hoeveel .kde directories heb je in je home directory?
Ik heb zelf onlangs ook gehad onder suse, dat mijn aanpassingen in de menubewerker niet in het menu terug te vinden waren. Heb dit opgelost door .kde, .kde1, .kde2, en .kde3 te hernoemen, zodat ze niet meer gebruikt werden, vervolgens kde opnieuw opgestart, en .kde2, .kde3 en .kde1 gelinkt aan de nieuwgeboren map .kde. Dit werkte, dus ik denk dat om een of andere reden kde uit verschillende configuratiemappen werkte.

Rinse
Pagina: 1