Toon posts:

meelserver die mijn @home accounts checkt, HOE????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie:
Ik heb 3 @home meel accounts POP3, en nog wat andere losse pop3 accounts. Ik draai een server om mijn netwerk te voorzien van internet. er hangen 6 pc's aan.

wat ik wil:

Ik zou graag op mijn server (win2kpro) een programma willen hebben dat voor mij alles POP3 accounts checkt en binnen haalt, dus opslaat op mijn server. Nu moet iemand die de pop3-meel accounts wilt checken mey outlook/outlook expresse inloggen op mijn server (want de server heeft zojuist de meel van de @home server afgehaalt) Die persoon moet dus inloggen en kan dus zo zijn meel binnenhalen die door mijn server van de @home server is afgetrokken.
Bu zou ik ook graag een scanner willen hebben die alles scanned op virussen in bijvoorbeeld attachments.

de reden dat ik dit wil:

Mijn serverschijf heeft meer ruimte vrij dan die kleine @home schijfjes, en mijn broertje kan niet meer van die leuke virusmeeltjes openen.

wie-o-wie weet er een programma die dit kan doen voor mij??

(moet draaien op win2kpro)

alvast bedankt.

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
Onder linux heb je het programmaatje fetchmail... misschien is er dus ook een Win32 variant... heb vooralsnog niets kunnen vinden :(

My weblog

Verwijderd

probeer mdeamon ofzo, MAAR:

let op dat je er geen open-relay server van maakt!!!

Verwijderd

Misschien is Mailtraq iets voor jou. Kijk eens op http://www.mailtraq.com

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Exchange ?, volgens mij kan dit daarmee als ik me niet vergis.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 13:59

Crazy D

I think we should take a look.

Op woensdag 19 juni 2002 13:18 schreef LiMyrXz het volgende:
wie-o-wie weet er een programma die dit kan doen voor mij??
Zoiets heet dus gewoon een mailserver "die ook pop boxen kan leegtrekken" en dat kunnen bij mijn weten de meeste mailservers wel (iig dat handje vol wat ik geprobeert heb). Ik heb zelf Mdaemon draaien en ben daar erg tevreden over, maar als je bv al Winroute hebt draaien kun je die ook gebruiken.

Exact expert nodig?

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:24
Op woensdag 19 juni 2002 13:50 schreef [Airwolf] het volgende:
Exchange ?, volgens mij kan dit daarmee als ik me niet vergis.
Werkt niet op W2kPro.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb kerio geprobeert, alleen werkt niet, haalt wel mooi mijn meel op, maar kan niet inloggen met een gemaakte account om vervolgens de meel op te halen :(

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:53
Zoals genoemd.. MDaemon

Ik zweer er zelf ook bij..

Popt alle mail van chello en andere accountjes, pleurt ze netjes in mn eigen mailbox. (van domein)

Draaien hier 2 domeinen op, iedereeen eigen email.

Webmail -> Ideaal, kan remote mn mail bekijken.

Antivirus plugin erbij, mail direct gescanned en virussen verwijderd..

Ik vinnut een top proggie.
Alleen issie veel te duur.. (niet voor bedrijf, wel voor mij prive met mn 2 domeintjes)
Geld issie wel waard, ik raad zelf MDaemon aan boven Exchange.
MDeamon is
1. goedkoper
2. Simpeler te configge.
3. Meer mogelijkheden (antivirus, enz)

Exchange heeft natuurlijk het voordeel van agenda deling enz, maar ja, je moet het maar net gebruiken.. Zo niet, dan MDaemon imho.
Exchange kan ook wel antivirus enz, maar da's allemaal losse extra's enz.. (= ook weer duur)

Enige nadeel is dat MDaemon standaard gewoon relayed.. vind ik een klein nadeel....
Let er dus ff op bij config!
Heeft mij namelijk al een keer een dagje op IRDB blacklist opgeleverd :( (Terwijl abuse.net test m gewoon als dicht zag.. kuttest, stond dus mooi wel open)

Vroeger ooit ook Winroute gebruikt.. Werkte ook prima.. Alleen erg basic.

Oh ja... draait prima op Win2k Pro.. draait zelfs op alle windows.. (al is een NT based wel aan te raden ivm stabiliteit)
Pagina: 1