Toon posts:

Veilig pc op stereo aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, Het volgende probleem heeft zich voorgedaan.

Ik heb al 3 ingangen van mijn Marantz av500 gesloopt door mijn geluidskaart (sb64pci) erop aan te sluiten.

Nu ga ik een nieuwe voorversterker kopen en zit er niet op te wachten deze op dezelfde manier te behandelen.

Nou vroeg ik mij af of er eventueel een aparaatje bestaat wat je er tussen kan zetten om eventuele spanning er/of te hoog volume eruit te filteren.

Of zijn er andere manieren om dit probleem te voorkomen?

Alvast bedankt

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 07:08
Op woensdag 19 juni 2002 13:08 schreef matthijs_c het volgende:
Ok, Het volgende probleem heeft zich voorgedaan.

Ik heb al 3 ingangen van mijn Marantz av500 gesloopt door mijn geluidskaart (sb64pci) erop aan te sluiten.

Nu ga ik een nieuwe voorversterker kopen en zit er niet op te wachten deze op dezelfde manier te behandelen.

Nou vroeg ik mij af of er eventueel een aparaatje bestaat wat je er tussen kan zetten om eventuele spanning er/of te hoog volume eruit te filteren.

Of zijn er andere manieren om dit probleem te voorkomen?

Alvast bedankt
Met een composer/limiter kan je zorgen dat het geluid niet te hard gaat. Dat lijkt mij eigenlijkt geen goede oplossing.

Het is namelijk erg vreemd dat je versterker kapot gaat wanneer je er iets op aansluit. Het kan zijn dat er ergens stroom weg lekt, waardoor er een hoge spanning op de ingang van de versterker komt te staan. Je zou je pc en versterker eens kunnen aarden, of je versterker na kunnen laten kijken of er iets mis is.

Verwijderd

Topicstarter
Stroom lekt hier overal, er staat 35v op de tv kabels, verder is hier geen geaard stopcontakt te vinden (studenten huis), bestaat daar echt niks voor?

Verwijderd

wat zou kunnen als het niet geaard is, dat er spanning op de kabels komt te staan. Heb dit een keer bij een vriend gezien, die moest elke 2 weken z'n coax-netwerkkabel (100 meter lang) ontladen, en daar kwamen hele grote vonken vanaf.
Zo'n kabel gaat dan als een grote condensator werken.

Enige oplossing lijkt me om je compu en je stereo te aarden.

Aarde is meestal in de douche/keuken te vinden. Dan kan je het daar aftappen.

Zit er daar geen aarde dan kan je aarde maken door een lange aarde-buis de grond in te slaan. (kan je door een elektricien laten doen.)

Verwijderd

Topicstarter
En oh ja,

Als ik op dit moment mijn plug vanuit mijn stereo beetpak en met de andere kant mijn pc aanraak dan krijg ik een flinke schok, mischien weet iemand daar iets op?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

off-topic:

Kun je je huisbaas niet aansprakelijk stellen voor het feit dat je versterker opgeblazen is wegens gebrek aan aarde / slechte electra-installatie?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Aarden kan ook aan blank (ongelakt) stuk verwarmingspijp of waterleiding :7

Verwijderd

Topicstarter
stroom kwam van de tv kabel, ik ga nu een mantelstroomfilter kopen ofzo

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 21:14

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Op woensdag 19 juni 2002 13:30 schreef bass303 het volgende:
Aarden kan ook aan blank (ongelakt) stuk verwarmingspijp of waterleiding :7
moet je alleen geen medestudenten hebben die de verwarming beetpakken als er kortsluiting is :7
Pagina: 1