Steeds 2 secs wachten totdat een site begint te la

Pagina: 1
Acties:

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-08 15:04
Hallo mensen,

Ik heb nu langer dan een jaar @Home en ben daar ook altijd tevreden over geweest, maar sinds anderhalve maand ongeveer, heb ik problemen met het surfen en met andere Internetdiensten.

Als ik een url intik, dan duurt het ongeveer 2 seconden voordat er iets gebeurt, vervolgens wordt de site op de vroegere snelheid wel geladen, maar het duurt dus gewoon echt 2 seconden voordat er iets gebeurt.

Dit probleem is niet alleen met websites, maar met alle soorten servers die ik wil bereiken, d.m.v. de naam in te tikken.

Als ik het IP intik, dan gaat het wel meteen goed. Ook als ik ping naar bijv. www.tweakers.net ofzo, dan duurt het eerst 2 seconden voordat hij terugkomt met een IP en gaat pingen. Je zou dus zeggen:"Hey......er is iets mis met de DNS-servers!".

Nou, mijn neef zit ook op het @Home-netwerk, maakt gebruik van dezelfde DNS-servers en heeft het probleem niet. Wel zit hij op een andere gateway.

Een maat van me hier uit Blerick, zit op dezelfde gateway en heeft het probleem ook. Maar verder ken ik nog een paar mensen met dezelfde gateway en dezelfde DNS-servers, die het probleem niet hebben.

Bellen met @Home zorgt er alleen maar voor, dat ik achteraf weer 5,00 minder in m'n portemonne heb, en dat ik afgescheept wordt met standaard antwoorden, waar ik dus geen zin in heb.

Ik denk zelf dat het probleem bij @Home ligt, aangezien een maat van me het ook heeft, sinds dezelfde datum dat ik het heb een aangezien ik Windows eergisteren nog opnieuw geïnstalleerd heb, wat dus niet gebaat heeft.

Hier nog ff wat specs, die misschien interessant zijn:

Ik heb 1 pc, die rechtstreeks op de Kabelmodem (Com21) zit aangesloten. De verbinding hiertussen is ok, want die wordt door de kabelmodem zelf doorgemeten.

Besturingssyteem: Win 98 SE

Als jullie nog meer moeten weten dan hoor ik het wel.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
heb je een proxy-server ingesteld staan?
wellicht dat als je die site probeert te laden dat je proxy zorgt voor de vertraging.

Verwijderd

of je upload zit verstopt of internetexplorer is aan het spelen.
denk dat het een instelling is, anders probeer je andere dns servers?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Pak es deze: 195.121.1.34
Die is van Planet Internet. Zover ik weet is dat een prima DNS server. :P

You can't have everything. Where would you put it?

• GoodspeeD
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Jun 19 2002 om 17:20:30 UTC+0200)

Download : 238.6 KByte/sec
Upload : 12.5 KByte/sec
Connection : 510.0 Conn/min
Ping test Nederland : 29.0 ms

Denk niet dat m'n upload verstopt zit.
Ik heb geen proxy ingesteld staan en ovigens is het niet alleen met browsen, maar ook met alle andere soorten servers die ik wil contacten via een naam.

Ik zal zo eens die DNS-server van Planet Internet proberen (moet eerst rebooten enzo), maar @Home heeft er zelf ook al 4, waarvan er geen enkele een oplossing biedt hier. Maar ik laat nog wel ff weten of het gelukt is of niet.

Thanks anyways.

• GoodspeeD
Op woensdag 19 juni 2002 16:34 schreef tweakerbee het volgende:
Pak es deze: 195.121.1.34
Die is van Planet Internet. Zover ik weet is dat een prima DNS server. :P
Vreemd. Nu werkt ie perfect. Toch iets mis met de DNS van @Home, zoals ik in eerste instantie al dacht, maar erg raar dat andere mensen met dezelfde DNS er geen last van hebben.

In ieder geval bedankt tweakerbee. Ik blijf deze DNS wel ff gebruiken, totdat het probleem met @Home verholpen is.

Greetz.
Pagina: 1