.
[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 11:32 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 11:32 ]
Verwijderd
Wij kunnen het inderdaad niet verbieden, maar er wel voor kiezen om mensen die het doen onze diensten te ontzeggen. Dit is overigens niets tegen hdd ofzoOp woensdag 19 juni 2002 13:53 schreef hezik het volgende:
het hele verbod slaat al nergens op. t.net noch got kan zoiets helemaal niet verbieden. Die hele bepaling is imo niet toegestaan...
Professioneel Hyves-weigeraar
Is dat niet hetzelfde als verbiedenOp woensdag 19 juni 2002 13:55 schreef Wouter Tinus het volgende:
Wij kunnen het inderdaad niet verbieden, maar er wel voor kiezen om mensen die het doen onze diensten te ontzeggen.
IMO niet zeg maarOp woensdag 19 juni 2002 13:58 schreef IceStorm het volgende:
[..]
Is dat niet hetzelfde als verbieden.
Verwijderd
Daarnaast, zoals je zelf al aangeeft zou het een zuiver theoretische kwestie zijn.Als volgend voorbeeld neme men de 'markten voor oogballen en voorvingers', ofwel content en reclame. [122] Omdat gegevens en aandacht in het communicatieproces simultaan in tegenovergestelde richting stromen zijn er twee complementaire markten mogelijk: één voor informatie, één voor aandacht. Een oud voorbeeld is de 'dual product market' van 'free to air'-omroep, waarbij het uitzenden van informatieprodukten van de ene soort - programma's - wordt gekoppeld aan, en gefinancierd met een andere soort: reclame. [123] Volgens het HvJEG vormen reclame en programma's verschillende diensten, [124] en dus ook verschillende markten. Het concept van 'betalen' voor toegang tot informatie in de vorm van waarnemen van advertenties wordt in de rechtspraak al expliciet toegepast. [125] De technische ontwikkeling van de infrastructuur voor transport van en toegang tot informatie gaat in de richting van steeds intelligentere en multifunctionelere (2-weg- en breedband-) netwerken, waarbij voor individuele aansluitpunten verschillende 'pakketten' informatieprodukten kunnen worden geleverd. Nu 'pay per use'-modellen technisch steeds meer haalbaar zijn rijst de vraag of weigering (exclusieve) informatieprodukten aan te bieden tegen 'echte' betaling - d.w.z. met wettige betaalmiddelen - (nog) wel rechtmatig is, en zo ja, of produkten die reclame van inhoud scheiden [126] . dan onrechtmatig zijn jegens de aanbieders daarvan. Het voortbestaan van het traditionele omroep-model en soortgelijke 'nieuwe' varianten is natuurlijk afhankelijk van het antwoord op deze vraag.
NeeOp woensdag 19 juni 2002 13:58 schreef IceStorm het volgende:
Is dat niet hetzelfde als verbieden.
Verwijderd
..maar niet correct. Vergelijk het met het volgende. De AH heeft het recht iemand toegang tot hun winkels te ontzeggen. Echter, als AH morgen de stelling gaat nemen 'je moet dit product afnemen, anders mag je onze winkels niet in' en op basis daarvan mensen de toegang tot de winkel gaat ontzeggen zijn ze wel degelijk illegaal bezig.Nee . Want we zeggen niet: "jij mag geen bannerblocker draaien", dat kun je namelijk niet verbieden of voorkomen. We zeggen alleen: "als jij een bannerblocker draait terwijl je onze site bezoekt, dan kunnen we besluiten om je te bannen". Dat is net iets anders
Natuurlijk, maar dat zou gebaseerd op kenmerken, niet op gedrag. Dat je geen banners mag blocken staat in de FAQ, waar je automatisch mee akkoord bent zolang je gebruik maakt van deze diensten.Op woensdag 19 juni 2002 14:01 schreef hezik het volgende:
Mensen hebben namelijk wel degelijk recht op t.net/got, op een bepaalde manier dan. Als jij morgen besluit een bep. bevolkingsgroepering uit te sluiten dan heb je wel degelijk een probleem.
Het is zelfs te verdedigen om willekeurige mensen diensten te onzeggen, dat is gewoon een recht dat we ons kunnen voorbehouden. Natuurlijk zou dat niet slim zijn, maar banners blocken is net zo'n goede reden als welke andere dan ook. Het zou bijvoorbeeld ook moeilijk te verdedigen zijn om iemand toegang te onzeggen omdat diegene de search niet gebruiktlos daarvan: als jij iemand toegang gaat ontzeggen omdat hij/zij niet wil deelnemen aan een activiteit/dienst welke al uberhaupt niet gekoppeld had mogen worden dan denk ik dat dat ook lastig te verdedigen zou kunnen zijn.
Inderdaad, het komt niet vaak voor, en als het gebeurd dan alleen als iemand komt van "hahaha, ik block jullie banners en jullie kunnen er niets aan doen >:)"Daarnaast, zoals je zelf al aangeeft zou het een zuiver theoretische kwestie zijn.
Dan vergeet je wel dat de AH nog meer manieren heeft om geld binnen te krijgen en T.net niet, die zijn weer afhankelijk van 1 inkomstenbronOp woensdag 19 juni 2002 14:05 schreef hezik het volgende:
[..]
..maar niet correct. Vergelijk het met het volgende. De AH heeft het recht iemand toegang tot hun winkels te ontzeggen. Echter, als AH morgen de stelling gaat nemen 'je moet dit product afnemen, anders mag je onze winkels niet in' en op basis daarvan mensen de toegang tot de winkel gaat ontzeggen zijn ze wel degelijk illegaal bezig.
Klopt, maar bij de AH betaal je voor de dienst die ze leveren en daar doe je niet moeilijk over als je daar je booschappen doet. Hoe betaal je bij ons ?Op woensdag 19 juni 2002 14:05 schreef hezik het volgende:
..maar niet correct. Vergelijk het met het volgende. De AH heeft het recht iemand toegang tot hun winkels te ontzeggen. Echter, als AH morgen de stelling gaat nemen 'je moet dit product afnemen, anders mag je onze winkels niet in' en op basis daarvan mensen de toegang tot de winkel gaat ontzeggen zijn ze wel degelijk illegaal bezig.
Is dat zo? Is dat technisch gezien niet hetzelfde als entree vragen voor een disco en daarbij 3 muntjes gratis krijgen, oftewel: je mag alleen naar binnen als je 3 muntjes kooptOp woensdag 19 juni 2002 14:05 schreef hezik het volgende:
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
Dat het in de FAQ staat wil niet zeggen dat het juridisch juist isNatuurlijk, maar dat zou gebaseerd op kenmerken, niet op gedrag. Dat je geen banners mag blocken staat in de FAQ, waar je automatisch mee akkoord bent zolang je gebruik maakt van deze diensten.
Dat mag wel weer, maar dat is echt iets anders dan iemand met een specifieke - onwettige - reden de toegang te ontzeggen.Het is zelfs te verdegigen om willekeure mensen diensten te onzeggen, dat is gewoon een recht dat we ons kunnen voorbehouden.
Dat zou idd wel mogen, zuiver omdat er een technische reden voor bestaat.Het zou bijvoorbeeld ook moeilijk te verdedigen zijn om iemand toegang te onzeggen omdat diegene de search niet gebruikt.
Afgezien van het feit dat ik betwijfel dat de t.net bv (oid) haar inkomsten zuiver uit banners betrekt, waar jullie je geld vandaan halen is in deze totaal niet relevant. In dat geval zou een drugsbaron ook kunnen zeggen 'ja maar, die drugs zijn mijn enige bron van inkomsten'Dan vergeet je wel dat de AH nog meer manieren heeft om geld binnen te krijgen en T.net niet, die zijn weer afhankelijk van 1 inkomstenbron
Verwijderd
Weer even het restaurant-voorbeeld. Het is niet wettelijk verplicht om nette kleren te dragen, maar ze kunnen het wel van je 'eisen', door je buiten te zetten als je het niet doet.Op woensdag 19 juni 2002 14:17 schreef hezik het volgende:
Dat het in de FAQ staat wil niet zeggen dat het juridisch juist is
Waarom is "search niet gebruiken" wel een valide reden en "banner blocken" niet? Over beide staat niets in het wetboek, het zijn gewoon de zogenaamde huisregels.Dat zou idd wel mogen, zuiver omdat er een technische reden voor bestaat.
Het is IMO totaal iets anders dan koppelverkoop. We verkopen namelijk niets, maar we bieden iets aan.Het punt is dit.. als je er van uit gaat dat het verplichten tot afname van banners tegelijk met GoT onder koppelverkoop valt (wat dus dubieus is, gezien mijn eerdere quote) dan mag jij domweg niet iemand op basis daarvan uitsluiten - imo dat is.
En ik ga er over door omdat ik me niet kan voorstellen dat de Nederlandse wet echt zo bekrompen is als jij voorsteltVan de orde: ik ga hier alleen over door omdat ik het een interessant onderwerp vind, niet om jullie te pesten of omdat ik vind dat die bepaling er perse uit moet ofzo
De islam kan uw vrijheid schaden
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Jammer maar die vlieger gaat niet op.Op woensdag 19 juni 2002 14:17 schreef hezik het volgende:
[..]
Dat het in de FAQ staat wil niet zeggen dat het juridisch juist is
Verwijderd
Mwa, ok. Maar ik bedoelde het goedOp woensdag 19 juni 2002 14:03 schreef Wouter Tinus het volgende:
Nee. Want we zeggen niet: "jij mag geen bannerblocker draaien", dat kun je namelijk niet verbieden of voorkomen. We zeggen alleen: "als jij een bannerblocker draait terwijl je onze site bezoekt, dan kunnen we besluiten om je te bannen". Dat is net iets anders
.
JaOp woensdag 19 juni 2002 14:57 schreef Praeth het volgende:
Is het te controleren voor T.net of je ze blocked?
Je zegt nu wel kort ja, maar volgens mij is dat heel moeilijk? Je kan namelijk niet op de gebruikers zijn router/firewall kijken om te kijken of hij adserver.webads.nl heeft geblocked/gefilterdOp woensdag 19 juni 2002 15:00 schreef Negotiator het volgende:
[..]
Ja
Verwijderd
Wat wel mogelijk is om te kijken hoeveel views je genereert (op GoT of de FP dus), en dat te vergelijken met het aantal bannerviews dat je genereert.Op woensdag 19 juni 2002 15:03 schreef Praeth het volgende:
[..]
Je zegt nu wel kort ja, maar volgens mij is dat heel moeilijk? Je kan namelijk niet op de gebruikers zijn router/firewall kijken om te kijken of hij adserver.webads.nl heeft geblocked/gefilterd
Am I right?
Niet dat ik je geloof hoor
Misschien is het WEL mogelijk dmv cookie's... maar je kan T.net volgens mij ook bezoeken zonder dat je cookie's aan hebt staan...
True...., je hebt gelijkOp woensdag 19 juni 2002 15:09 schreef SeeMann het volgende:
[..]
Wat wel mogelijk is om te kijken hoeveel views je genereert (op GoT of de FP dus), en dat te vergelijken met het aantal bannerviews dat je genereert.
Het is dus wel degelijk te controleren.
PC-Specs
"...You may feel a little sick..."
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Uhm omdat ze daarvoor 'verkocht' zijn. Als jij een kaartje koopt voor een voorstelling van het een of ander en je koopt een karatje voor rij 1 en bij aanvang zegt er iemand 'ach, ga maar achteraanstaan' dan ga je ook klagen. Helemaal als zo'n persoon dan komt met 'ja maar vanaf rij 23 kun je het OOK zien hoor'.Op woensdag 19 juni 2002 16:20 schreef Bolk het volgende:
Banners gaan toch per view? en niet per klik? waarom moet ie dan per sé bovenaan staan
Omdat een adverteerder niet wil betalen voor een banner op een plaats die niemand zietOp woensdag 19 juni 2002 16:20 schreef Bolk het volgende:
Banners gaan toch per view? en niet per klik? waarom moet ie dan per sé bovenaan staan
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
dat vind ik vreemd, ik kan me namelijk niet herinneren dat ik op GoT de laatste drie maanden een 'echte' banner heb gezien (en nee, ik block niks).Op woensdag 19 juni 2002 14:09 schreef Robin Vreuls het volgende:
Dan vergeet je wel dat de AH nog meer manieren heeft om geld binnen te krijgen en T.net niet, die zijn weer afhankelijk van 1 inkomstenbron
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Als je alleen naar GoT kijkt misschien, want op het forum adverteren is natuurlijk lang niet zo aantrekkelijk als op de frontpage. Over het totaal genomen zijn banners vele malen belangrijker. Afhankelijk van omstandigheden die per maand verschillen schat ik dat 75 tot 95% van de B.V. ervan afhankelijk is.Op woensdag 19 juni 2002 17:31 schreef RM-rf het volgende:
ik vermoed dat als je zo kosten en baten (banner-inkomsten) gaat berekenen dat je al snel op een verhouding van 1 staat tot 10 komt (en dus de banner-opbrengsten slechts 10% van de kosten afdekken)
precies, ik denk (weet) dat juist door zijn structuur het forum waanzinnig oninteressant is voor adverteerders.Op donderdag 20 juni 2002 00:15 schreef Wouter Tinus het volgende:
... want op het forum adverteren is natuurlijk lang niet zo aantrekkelijk als op de frontpage.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
De FP draait op meer servers en kost veel meer qua beheer. Iedere nieuwspost, meuktracker update of review kost geld, en er komt nog extra bij voor redactie en coordinatie, terwijl GoT op vrijwilligers draait. Ik vind GoT ook niet bepaald 'breder'. Ja, je hebt twintig subfora, maar dat zijn onderverdelingen van slechts één doel: iemand vraagt iets en anderen reageren daarop. GoT genereert ongeveer evenveel pageviews als de frontpage, maar dit met een veel kleinere en trouwere groep vaste bezoekers.Op donderdag 20 juni 2002 00:51 schreef RM-rf het volgende:
aan de andere kant vereist GoT qua beheer en qua load wel meer dan de FP, meer postings, een bredere geheel (20 subfora, tegen op de FP de meuktracker, nieuws, vraag en aanbod en de shopsurvey)
Niets. Maar Tweakers.net is in feite niets meer dan de community, dus het is zeker niet stom ofzo om een 'verliesgevend' onderdeel in stand te houden om die reden. Dit tussen aanhalingstekens omdat Tweakers.net en haar forum met alle subcategorieën natuurlijk één geheel zijn.is dit logisch, om een financieel gat in je begroting te hebben, natuurlijk voor community doeleinden leuk, maar welke toegevoegde waarde voor Tweakers.net BV hebben die blaters in de HK eigenlijk?
We hebben alle recht om mensen te weigeren, daar ging deze hele discussie over. Er hoeft geen reden voor te zijn.voordat ik beschuldigd wordt van offtopic gaan; het gaat over banners-blocken; de verklaring voor de redelijke zware sancties die daarop staan zijn economisch, als GoT zelf echter op wankele econmische grondvesten gebaseerd is, welk recht heb je dan vanwege economische gronden mensen te bannen?
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq