[W2K] VPN opzetten

Pagina: 1
Acties:

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-08 15:46
Ik heb thuis Win2k AS draaien, die zorgt via NAT voor internet in men thuis netwerkje, DHCP servers geeft ips mee (range 192.168.0.0 - 192.168.0.10) voor de clients.

Nu wou ik die Win2k AS een VPN server laten draaien, die draaite nu wel, maar ik heb een paar probleempjes.

1ste, hoe stel ik dat de personen connecten op mijn VPN server een ander IP bereik krijgen dan die van men thuis lan ?

2de, ik heb een kabelmodem, en personen die bij dezelfde isp zitten als mij (telenet) kunne connecten, maar iemand die op ADSL zit (belgacom) kunnen blijkbaar niet connecten, ze krijgen een error code 800 ..

iemand een id hoe ik dit kan oplossen ?

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:03

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 19 juni 2002 12:45 schreef Cuball het volgende:
Ik heb thuis Win2k AS draaien, die zorgt via NAT voor internet in men thuis netwerkje, DHCP servers geeft ips mee (range 192.168.0.0 - 192.168.0.10) voor de clients.

Nu wou ik die Win2k AS een VPN server laten draaien, die draaite nu wel, maar ik heb een paar probleempjes.

1ste, hoe stel ik dat de personen connecten op mijn VPN server een ander IP bereik krijgen dan die van men thuis lan ?
Door een ander subnet te geven in je DHCP server :z
2de, ik heb een kabelmodem, en personen die bij dezelfde isp zitten als mij (telenet) kunne connecten, maar iemand die op ADSL zit (belgacom) kunnen blijkbaar niet connecten, ze krijgen een error code 800 ..

iemand een id hoe ik dit kan oplossen ?
Hebben die vrienden met ADSL een router of een pc als router ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Op woensdag 19 juni 2002 12:45 schreef Cuball het volgende:

Heb jij Telenet ?
Dan is het antwoord simpel.
Intern bij Telenet naar Telenet gebruikers zijn alle poorten open extern zit alles onder de 1024 dicht. Daarom kunnen Telenet mensen wel connecten en omgekeerd niet.

* Tomsworld heeft hier een gelijkaardige testopstelling gedaan met netwpork to network vpn. De verbinding van de Telenet persoon naar mij (adsl) lukte maar omgekeerde kon de verbinding niet gemaakt worden.

Bij ms staat de juiste poort onder de 1024 vermeld die je nodig hebt. Ik kan er niet zo direct opkomen.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"