Toon posts:

Hoe Acer brander testen of 90 min ondersteunt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

De laatste tijd zit ik opgeschikt met een paar divx'jes die net meer dan 700 mb zijn. Nu hoorde ik van een vriend van me dat er ook 800 MB cd's bestaan. Nu blijken niet alle cd=writers dit te ondersteunen. Ik heb een Acer 8x4x32 en ik wilde weten of iemand er ervaring heeft met deze brander of dat iemand weet hoe ik mijn cd-writer kan testen of die het ondersteund. Bij Nero zag ik wel dat mijn writer overburn ondersteunde, maar als ik overburn aanzet tot 90 minuten lukt het me bijvoorbeeld niet om de gele en rode streep te verplaatsen verder dan 79.99 minuten :?
Het branden van 700 MB cd's gaat hier overigens wel goed...

Alvast Bedankt

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Misschien stom... maar, koop een cd'tje?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 juni 2002 12:06 schreef PWM het volgende:
Misschien stom... maar, koop een cd'tje?
Sorry om te zeggen... maar dat is niet verstandig want het blijkt zo te zijn dat je brander kan kapot branden als hij het niet goed ondersteund

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:42
Dit staat toch gewoon in Nero bij het menutje waar je je brander selecteert.
code:
1
2
3
4
                     overburn suported:
Philips CDRW 3810  2* 2 Yes
Sony CRX 140     8* 4   No
atapi (Acer)     16*10     Yes

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-04 09:46
Dat je brander kapot gaat van een 90min CD ? Hehe dat denk ik niet, dan kapt ie gewoon met branden en geeft ie een rare error ofzo, waarschijnlijk in de trant van : "Cant burn sector/track" of whatever...

Edit : Waarom zou je trouwens de gele en rode streep willen verplaatsen, dit zijn alleen maar indicaties, voor 74min en 80min, dat heeft verder niets met het functioneren van Nero te maken. (bv. hij zegt niet dat hij niet kan branden als je over de streep heen gaat, maar hij zegt het pas na analyse van de CD).

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 juni 2002 14:05 schreef Matsu_matsu het volgende:
Dit staat toch gewoon in Nero bij het menutje waar je je brander selecteert.
code:
1
2
3
4
                     overburn suported:
Philips CDRW 3810  2* 2 Yes
Sony CRX 140     8* 4   No
atapi (Acer)     16*10     Yes
kan ik dus ervan uitgaan dat wanneer de writer overburn ondersteund ook 90 minuten CD's aankan? Zou wel fijn zjn moet ik zeggen....
Pagina: 1