Aansluiten MP3 speler in autoradio/cd speler

Pagina: 1
Acties:
  • 614 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:21

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Misschien zou dit beter in het elektronica subforum moeten, maar aangezien het geluidgeorienteerd is toch maar eerst hier :)

Wat ik wil is een aansluiting vanaf mijn MP3 speler (in dit geval de iPod) naar de autoradio/cd via de mini-jack koptelefoonaansluiting.

Er zijn een aantal opties:
* Hardwarematige aansluiting :)
Helaas zit er geen input in de radio, dus dat valt voorlopig af.
* Dmv een klein FM zendertje (zoals bv iRock of Dr.Bott).
Hier kleven een paar nadeeltjes aan. Die FM transmitters zijn in Europa niet legaal (dus lastig te krijgen), kunnen wat ruis geven, zijn duur in batterijgebruik, en kunnen niet meer dan 128kbps doorgeven.
* Cassette adapter.
Ook geen optie omdat er geen cassettespeler in zit.

Toch een eigengemaakte :? hardwarematige aansluiting dan?
Misschien kan er via de antenneaansluiting iets bedacht worden.

* botoo weet het iig niet, en ook al kan ik wel een soldeerbout vasthouden, veer meer dan een draadje vertinnen is aan mij niet besteed, het zou dus een sim-pel oplossing moeten worden.

Het liefst heb ik nog binnen een week af ook, dan ga ik n.l. flink lang in de auto zitten (route du Soleil :) ).

Ik sta open voor zinvolle ideeen :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Je kunt dat ding openmaken en kijken of er ergens iets op de aansluiting van de cd speler gesoldeerd kan worden. Je kunt dan het beste de cd speler eraf halen en in plaats daarvan die iPod aansluiten.

• xonide
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11 23:26
Hmm interesant.. Ik ben ook al poosje op zoek naar een oplossing. Ik wil mijn mp3 cd speler ook aansluiten op de cd speler van de auto.. Maar open maken is niet echt een optie aangezien die radio geleend is die nu in de wagen zit

-

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 11:52 schreef botoo het volgende:* Dmv een klein FM zendertje (zoals bv iRock of Dr.Bott).
Hier kleven een paar nadeeltjes aan. Die FM transmitters zijn in Europa niet legaal (dus lastig te krijgen), kunnen wat ruis geven, zijn duur in batterijgebruik, en kunnen niet meer dan 128kbps doorgeven.
Hoe kom je erbij dat dat niet verder gaat dan 128 kbps ? Het word toch gewoon analoog op de fmband gezet ? Dan maakt de bitrate toch niet uit ?

Wat je misschien bedoeld is dat de kwaliteit nooit zuiver is :s

Succes met je plan !

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Dat van die 128kbps heb ik ergens in de specificaties van zo'n FM transmittertje gelezen, mogelijk werd het idd als vergelijking gebruikt.

Inmiddels ben ik een stapje verder (beter gezegt, niks verder :( ), radio's met een AUX ingang kunnen (natuurlijk :o ) ook zo de externe speler aansluiten.
Overbodig om te zeggen dat die aansluiting er bij bij natuurlijk net weer niet op zit |:(

Kastje openmaken is wel mogelijk, maar de cd speler uitschakelen vind ik geen optie.

Maar we zoeken verder. . .

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Duck-Twacy
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Zo'n FM modulator (dubbelop :) ) gaat toch rechtstreeks op de antenne ingang (dus niet via de "ether"). Waarom zou dat verboden zijn?

Maar kwaliteitverlies heb je altijd met dit soort methodes.
Misschien een aparte eind-amp waar je de ipod in kunt prikken? Wellicht kun je die ook nog gebruiken voor je radio/cd speler (dubbel line-in of zow)

ed. bijvoorbeeld http://www.hobbytron.net/product581.html

Maar er zijn er vast meer

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 18:24

brid

Onze excuses voor het ongemak

kun je niet een jack plug met een kabletje in de ipod stekken en die vastmaken met een kroonsteentje aan je speakers. Gaatje in het handschoenenkastje en je bent volgens mij klaar.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Verwijderd

Geluid zal niet al te hard zijn dan. Koptelefoonvesterker is zo'n 500 mW ipv 40 W.

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 18:24

brid

Onze excuses voor het ongemak

you got a .

Misschien kun je er een goedkope versterker tussen bouwen. Of haal een goedkoop pc speaker setje met een versterker er in en verbouw die. moet je alleen wel de 12v naar de juiste spanning brengen.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-12 15:57

S1W

Dat zou kunnen... Een goede versterker kopen. Dan kan je de line-in op de versterk gebruiken om je IPOD aan te hangen, en de speakers via de versterker laten lopen... alleen werkt het geheel dan los van je radio. Makkelijkste oplossing is ben ik bang toch gewoon een nieuwe radio kopen... Een 2ehandsje met line-in moet echt niet meer dan 75EUR kosten.

• Duck-Twacy
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Parkeer je auto maar bij mij in de straat, dan is binnen een week je oude radio pleite :)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-12 01:16
Je hebt wel van die apparaatjes die je tussen de antenne en de antenneingang kan zetten die je externe signaal moduleert. Alleen heb ik die eigenlijk alleen voor TV's gezien, ben er nog nooit 1 tegen gekomen die op een autoradio past :)

Verwijderd

ik heb een auto radio met line in aan de voorkant er is niks makelijker ik denk dat je ff naar een nieuwe radio met lijn in moet zoeken.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Ik heb dus een AUX ingang nodig (helaas niet aanwezig). Ook zijn er verloopkabeltjes die gebruik maken van de wisselaar aansluiting, ook voor mijn speler :) maar dan net weer niet voor mijn type :( is net te oud...

Overleg met de TD van Kenwood leert dat het toch mogelijk moet zijn :)
...maar het verloopkabeltje is bij de importeur niet op voorraad, en ik heb het ook niet kunnen localiseren :(

edit:

mix-up in replys :Z

Straat, wat jij bedoelt heb ik vorig jaar op de HCC dagen gezien, maar ik heb geen idee meer waar...

word vervolgt . . .

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 19:01 schreef botoo het volgende:
Ik heb dus een AUX ingang nodig (helaas niet aanwezig). Ook zijn er verloopkabeltjes die gebruik maken van de wisselaar aansluiting, ook voor mijn speler :) maar dan net weer niet voor mijn type :( is net te oud...

Overleg met de TD van Kenwood leert dat het toch mogelijk moet zijn :)
...maar het verloopkabeltje is bij de importeur niet op voorraad, en ik heb het ook niet kunnen localiseren :(
Zo'n verloopkabels of stukken zijn dikwijls vrij duur (en bij een oudere radio de kost niet waard). Allez, dat was toch het geval bij m'n Sony. Ik dacht ook eerst gebruik te maken van RCA's voor de cd-changer (had ik niet) achteraan de radio. Bleek dat ik een of andere module moest kopen (kostte meer dan 100 euro). Heb dan me dan maar een iRiver cassette-adaptortje cadeau laten doen met m'n verjaardag (niet echt dé oplossing, maar voorlopig doet ie het wel). Is jammer genoeg geen oplossing voor jouw probleem.
Pagina: 1