Misschien zou dit beter in het elektronica subforum moeten, maar aangezien het geluidgeorienteerd is toch maar eerst hier 
Wat ik wil is een aansluiting vanaf mijn MP3 speler (in dit geval de iPod) naar de autoradio/cd via de mini-jack koptelefoonaansluiting.
Er zijn een aantal opties:
* Hardwarematige aansluiting
Helaas zit er geen input in de radio, dus dat valt voorlopig af.
* Dmv een klein FM zendertje (zoals bv iRock of Dr.Bott).
Hier kleven een paar nadeeltjes aan. Die FM transmitters zijn in Europa niet legaal (dus lastig te krijgen), kunnen wat ruis geven, zijn duur in batterijgebruik, en kunnen niet meer dan 128kbps doorgeven.
* Cassette adapter.
Ook geen optie omdat er geen cassettespeler in zit.
Toch een eigengemaakte
hardwarematige aansluiting dan?
Misschien kan er via de antenneaansluiting iets bedacht worden.
* botoo weet het iig niet, en ook al kan ik wel een soldeerbout vasthouden, veer meer dan een draadje vertinnen is aan mij niet besteed, het zou dus een sim-pel oplossing moeten worden.
Het liefst heb ik nog binnen een week af ook, dan ga ik n.l. flink lang in de auto zitten (route du Soleil
).
Ik sta open voor zinvolle ideeen
Wat ik wil is een aansluiting vanaf mijn MP3 speler (in dit geval de iPod) naar de autoradio/cd via de mini-jack koptelefoonaansluiting.
Er zijn een aantal opties:
* Hardwarematige aansluiting
Helaas zit er geen input in de radio, dus dat valt voorlopig af.
* Dmv een klein FM zendertje (zoals bv iRock of Dr.Bott).
Hier kleven een paar nadeeltjes aan. Die FM transmitters zijn in Europa niet legaal (dus lastig te krijgen), kunnen wat ruis geven, zijn duur in batterijgebruik, en kunnen niet meer dan 128kbps doorgeven.
* Cassette adapter.
Ook geen optie omdat er geen cassettespeler in zit.
Toch een eigengemaakte
Misschien kan er via de antenneaansluiting iets bedacht worden.
* botoo weet het iig niet, en ook al kan ik wel een soldeerbout vasthouden, veer meer dan een draadje vertinnen is aan mij niet besteed, het zou dus een sim-pel oplossing moeten worden.
Het liefst heb ik nog binnen een week af ook, dan ga ik n.l. flink lang in de auto zitten (route du Soleil
Ik sta open voor zinvolle ideeen
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀