[ADSL] Hoe veilig

Pagina: 1
Acties:

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Topicstarter
Ik heb binnenkort (waarschijnlijk) ADSL via Xs4All. Maar ik wil graag weten hoe veilig dit nu eigenlijk is. zit er in de ADSL modem al een bepaalde veiligheid of moet ik een Firewall draaien.

Ik heb nu Winroute pro met NAT, inbound/outbound configuraties, DHCP enz enz op mijn dialup line.

http://www.hroling.nl

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Je kunt je ADSL-modem tweaken, en vervolgens NAT/firewall daarop instellen. Doe je dit niet, dan heb je absoluut een anderssoortige firewall nodig. Ik neem aan softwarematig, dus kijk eens naar ZoneAlarm, Norton Internet Security, BlackIce en good old AtGuard :). Linux+iptables is ook een oplossing, maar ik veronderstel dat je daar niet zo thuis in bent.

Dit is trouwens niet zo zeer Internet&Telefonie als wel Netwerk Troubleshooting, imho :o.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Dat ligt er maar net aan hoe je van plan ben om het te configureren...

Ga je je modem tweaken ?, dan kan je je poorten zo mappen dat je wel redelijk veilig bent.

Gewoon via vpn ?, dan kan je gewoon een firewall draaien.

Maar zoals ik al zoveel maal hier op got heb gezegd:"Je bent maar net zo veilig hoe je je voelt."

Als iemand je echt wel hacken lukt diegene dat toch wel, je moet gewoon bij jezelf te raden gaan van wat heb ik nou in hemelsnaam dat iemand wil hebben....

En hoeveel moeite gaat een persoon daarvoor doen.

Dan kom je tot de conclusie dat je toch niks hebt van waarde waar iemand zoveel moeite voor gaat doen.

Verwijderd

Net zo veilig of onveilig als de rest. Of je een hardware mattige firewall nemen.

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Wat Airwolf zegt klopt.. als mensen binnen willen komen, kunnen ze dat toch wel. Aan de andere kant, je laat de deur van je huis ook niet wijd open staan, maar doet er een degelijk slot op: firewall (+virusscanner). Zo scherm je je in ieder geval af tegen de grootste en irritantste bedreigingen. Zelfs al staat er niets van waarde of privacygevoeligheid op je computer, dan toch is het behoorlijk vervelend als je niet de volledige controle over je systeem hebt.

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
Op woensdag 19 juni 2002 11:59 schreef questa.unigame het volgende:
Net zo veilig of onveilig als de rest. Of je een hardware mattige firewall nemen.
En ook een hardwarematige firewall moet je goed configureren... want daarmee kan je ook vreselijk slecht mee beveiligen.

My weblog

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Op woensdag 19 juni 2002 11:59 schreef questa.unigame het volgende:
Klopt, het is een gewoon open internetverbinding, zonder iets erop of eraan. Als je je modem tweakt wordt het een router, met daarin een firewall. (wel een heel karige overigens hoor, waar niets op in te stellen valt...hij blokt simpelweg ALLES). het beste kun je gewoon een firewall op je clients zetten. Dit werkt over het algemeen het beste

iRacing Profiel

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Ik neem aan dat het een prive internet verbiding is (dus niet zakelijk), dan maakt het eigenlijk niet zo veel uit, maar zelfs als je het modem niet tweaked kun je met een softwarematige (gratis) firewall de meeste scriptkiddies buiten de deur houden en dat zijn volgens mij degenen die jou het meest zullen proberen 'aan te vallen'.

Echte hackesr weten dat er toch niet te halen valt :P

Als je het ethernet modem wel tweaeked staat er automatisch een firewall aan in het modem die ALLES blockt wat niet specifiek toegangsrechten heeft.

Je zit dus vrij veilig, ongeacht de manier van firewall bescherming

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Pagina: 1