Fuji S602 : Welke compact flash snel genoeg?

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 06:01
Ik ga een Fuji S602 aanschaffen, en wil gretig gebruik gaan maken van de 640 480 30 fps filmpjes-opneem-mogelijkheid .

Wie hebben er hier zo'n camera en kunnen zonder problemen hun compactflash volschrijven, welk merk compactflash heb je en waar heb je hem gekocht ?:)

Ik zie verders vaak dat de filmpjes die er zijn "hakkels" hebben...alsof de media waarop weggeschreven werd niet snel genoeg de data kon verslikken..

[ update ]
smartmedia is sowieso HET snelste medium ! zie alle tests op t internet..sneller dan compactflash EN ibm microdrive..alleen 128mb is zo weinig :(

Sandisk (Ultra) valt af, zie dpreview (erg traag die kaartjes)

ik zit met name te kijken of er no-name of onbekende merken zijn die ook flinke write speeds halen..bijv. ridata = ritek en er zijn kaartjes met "made by ritek" er op die dus ook erg rap schijnen te zijn...info info ?! :)

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2025

itsgreen

Large and in charge

Je zou dan een 12X speed CFje minimaal moeten hebben of een microdrive...

Onder andere voert Sandisk een Ultra lijn die wel veel duurder is maar wel de snelheden kan bereiken, maar het beste uit ben je nog met een Microdrive...

• joep_k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-02 09:37

joep_k

......

Ik heb er eentje van apacer en haal die maar NIET
hij is beduidend langzamer dan de sandisk smartmedia kaartjes. en dat kan echt irritant zijn.

hmmm

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02 20:59
Fuji werkt toch met smartmedia?

Foutje:
Sleuven voor Smart Media, Compact Flash en MicroDrive
Bij www.interngeheugen.com verkopen ze transcend compact flash. Transcend zegt dat het 25x geheugen is. Transcend geheugen komt ook veel beter uit de test op www.dpreview.com dan bijvoorbeeld sandisk en dane-elec.

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 12:17 schreef Waslijn het volgende:
waslijn lees eerst meer info over de cam voordat je een posting doet :Z

• LordLynx
  • Laatst online: 26-02 13:20
Ik heb nu dat Ridata gekocht in australie, dat zegt 20x te zijn, en even getest op de G2 van een kennis, lijkt inderdaad echt sneller te zijn als zijn Dane-Elec.

256MB was ik inc verzending 145 euro voor kwijt.

• majic
Op woensdag 19 juni 2002 12:17 schreef Waslijn het volgende:

Foutje:
[..]

Bij www.interngeheugen.com verkopen ze transcend compact flash. Transcend zegt dat het 25x geheugen is. Transcend geheugen komt ook veel beter uit de test op www.dpreview.com dan bijvoorbeeld sandisk en dane-elec.
ah bedankt! die transcend is handig ja, redelijk snel en goed alternatief voor de ridata...nu zit ik te twijfelen welke ik neem ;)

iemand met een fuji 602 die filmpjes kan maken die NIET hakkelen? ik zie ze op t internet alleen maar staan MET hakkels :(

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:48

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Op woensdag 19 juni 2002 15:27 schreef LordLynx het volgende:
Ik heb nu dat Ridata gekocht in australie, dat zegt 20x te zijn, en even getest op de G2 van een kennis, lijkt inderdaad echt sneller te zijn als zijn Dane-Elec.

256MB was ik inc verzending 145 euro voor kwijt.
Is er iets met die winkel gebeurd ofzo?

T.net mensen hebben hem uit de pricewatch gegooid :?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-02 17:38

ReseTTim

Chocolate addicted

ik weet niet hoeveel geld je over hebt... maar is het niet een id om een IBM microdrive te kopen..

je hebt de 512Mb versie en de 1gig :P versie..

ik gah waarschijnlijk ook die Fuji S602Z kopen met 1gig microdrive :P

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 19:20
http://www.robgalbraith.com/reports/2001_07_04_compactflash.html

hier staat dus echt alles wat je wilt weten

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 13:07
Op woensdag 19 juni 2002 17:29 schreef ReseTTim het volgende:
ik weet niet hoeveel geld je over hebt... maar is het niet een id om een IBM microdrive te kopen..

512 MB :?
Dat is gewoon een CF kaartje hoor, je hebt 340 MB en 1 gig Microdrives..

• majic
Op woensdag 19 juni 2002 17:29 schreef ReseTTim het volgende:

Ik vind die microdrives niet geschikt voor me...

verbruiken te veel stroom (ja dat vind ik belangrijk;) en zijn minder schokbestendig (lees : zitten draaiende delen in) dan compactflash, of nog beter, smartmedia.

dus geef mij maar een 1 gig compactflash :)

• Azrael
Op woensdag 19 juni 2002 17:50 schreef majic het volgende:

[..]

Ik vind die microdrives niet geschikt voor me...

verbruiken te veel stroom (ja dat vind ik belangrijk;) en zijn minder schokbestendig (lees : zitten draaiende delen in) dan compactflash, of nog beter, smartmedia.

dus geef mij maar een 1 gig compactflash :)
whehe, volgens mij is dat 2x zo duur als die hele cam, kan je beter een (digitale) videocam aanschaffen...

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Op woensdag 19 juni 2002 17:53 schreef Azrael het volgende:

[..]

whehe, volgens mij is dat 2x zo duur als die hele cam, kan je beter een (digitale) videocam aanschaffen...
en dan heeft hij geen fototoestel meer :+

Canon EOS 80D En wat glaswerk

• Azrael
Op woensdag 19 juni 2002 17:58 schreef Firecow het volgende:

[..]

en dan heeft hij geen fototoestel meer :+
Nou, voor die prijs haast wel...

en tja, het is kiezen of delen he ;)

Ik vind het een beetje ver gaan om met je digicam hele speelfilms te gaan willen maken...

• Firecow
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Op woensdag 19 juni 2002 18:03 schreef Azrael het volgende:

[..]

Nou, voor die prijs haast wel...

en tja, het is kiezen of delen he ;)

Ik vind het een beetje ver gaan om met je digicam hele speelfilms te gaan willen maken...
i agree
maar een minuutje opnemen zonder schokbeeld zou wel relax zijn....ik zoek namenlijk ook een snelle 128 mb omdat ik morge me s602 krijg :9~ >:)

Canon EOS 80D En wat glaswerk

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

i will beat you to it ;) als ie er teminste voor 2 uur is, want daarna moet ik werken, dan wordt het dus vrijdag...

Maar ik zie het probleem niet zo met 'bewegende onderdelen' de Microdrive is relatief goedkoop, snel, en zover ik weet betrouwbaar... nooit problemen mee gehoort... maar die zullen er vast wel zijn :)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-02 17:38

ReseTTim

Chocolate addicted

ok jullie hebben me overgehaald :) :D

ik koop gewoon een 512Mb flash kaartje.. dat is genoeg opzich en je hebt idd dan geen bewegende onderdelen zoals die microdrive..

1 vraagie waar hebben jullie die S602 gekocht en kregen jullie korting??

ik was namelijk vandaag ff langs geweest in een winkel bij amsterdam.
website van hun is : http://www.fotoprofessional.nl

en als ik dan dus bij hem het volgende kocht maakte hij er al een mooi prijsje van..

- Fuji S602 + 1 jaar xtra garantie (hij vertelde dat ze dat er gratis bij doen.. dus 2 jaar garantie totaal) was daar ong € 990,=
- 1gig IBM microdrive
- GP 1800nihm setje met oplader
totaal prijs was 1400,=

hij haalde er al snel € 75,= af en misschien ging er nog meer af als we echt gaan onderhandelen en ik zeg ik wil hem nu/ deze week hebben..

maar ik wou dus ff weten waar jullie hem gekocht hebben zodat ik rond kan kijken en dan als hij een prijs noemt dat ik dan kan zeggen.. daar is goedkoper bijv..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Een aantal van ons, hebben em gekocht bij www.d95.nl , zeer netjes geprijsd, mooie bundels en een aardige vent :) kga em morgen ophalen, of overmorgen als hij er niet voor 1 uur daar binnen is ;) ivm werk enzo ;)

• Chrasher
  • Laatst online: 10:09

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Op woensdag 19 juni 2002 16:53 schreef majic het volgende:

[..]
iemand met een fuji 602 die filmpjes kan maken die NIET hakkelen? ik zie ze op t internet alleen maar staan MET hakkels :(
Dat ligt niet aan die filmpjes, maar vermoedelijk aan je systeem. Het volgende nieuwe filmpje (4Mb) van een Discusvis draait hier (Tualatin Celly 1200@1500, 512Mb, GeForce3 ti200) zonder schokken. :) Op m'n werk (P3 800, 128Mb, TNT2) doet hij het dus niet goed.

De originele AVI (8Mb) is wel geconverteerd naar WMV (4Mb) in dezelfde kwaliteit.

PSN-id: Chrasher

• LordLynx
  • Laatst online: 26-02 13:20
Op woensdag 19 juni 2002 17:22 schreef Gizz het volgende:

[..]

Is er iets met die winkel gebeurd ofzo?

T.net mensen hebben hem uit de pricewatch gegooid :?
https://ssl.ocean.com.au/powermarket/pm_stores/PINStore/client/store.asp

mijn bookmark ervan, werkt nog gewoon....

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 09:01
Koop inderdaad Ridata! Ik heb het ook uit Australie besteld en het is echt geweldig! :)

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Is het nu voor een Fuji S602 slim om sneller dan normaal geheugen te kopen?
Ik was van plan om 512 mb Dane Elec te kopen, maar vraag me af of Sandisk Compact Flash Ultra voordeel oplevert in mijn camera.

Wie kan dat bevestigen?

ExTaxi

Verwijderd

Ook ik heb een ridata cardje, 512mb om precies te zijn. Ik kan hakkelloos filmpjes opnemen op 640x480 met mijn fuji s602z.

Majic -> verloot je je S2 Pro? :P

Verwijderd

ExTaxi schreef op 08 mei 2003 @ 08:20:
Is het nu voor een Fuji S602 slim om sneller dan normaal geheugen te kopen?
Ik was van plan om 512 mb Dane Elec te kopen, maar vraag me af of Sandisk Compact Flash Ultra voordeel oplevert in mijn camera.

Wie kan dat bevestigen?

ExTaxi
het is zo dat de meeste cards (en ik dacht ook dane elec) te langzaam is voor de datastream die nodig is om de filmpjes op 640x480 @ 30 fps op te nemen... Ridata kan dit wel en ik geloof transcend ook, en deze merken zijn nog goedkoop ook...

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-02 17:05
Ten eerste: dit topic is bijna een jaar oud, dus boppie: je hebt pech :). Ten tweede: heb net een Dane Elec-256 Mb-kaartje gehaald (66 euro), maar die haalt het niet, stopt na een seconde of 20-30 met filmen. Jammer, maar ja, stom dat ik daar niet aan gedacht heb; en daarbij gaat het me toch voornamelijk om de foto's. Maar volgende keer dus wel even kijken/informeren naar de snelheid!

Filmen gaat echter perfect op de SM-kaart, maar idd: slechts 128 Mb...

Verwijderd

Ik heb zelf een 256MB Dane-Elec, maar ik had een keer een 512MB Transcend 30x geleend.
De Dane-Elec was dus veel sneller dan de 30speed van Transcend.

Verwijderd

Ik wil er nog eens even nadruk opleggen ook voor sjroorda dat de allocation size van je Flash kaartje ook van belang is.
Dus dan moet je hem met een cardreader formateren en een andere allocation size kiezen.

Zodoende kan je cam langere filmpjes opnemen. :)

Zijn genoeg internetbronnen van.

Verwijderd

sjroorda schreef op 08 mei 2003 @ 09:17:
Ten eerste: dit topic is bijna een jaar oud, dus boppie: je hebt pech :). Ten tweede: heb net een Dane Elec-256 Mb-kaartje gehaald (66 euro), maar die haalt het niet, stopt na een seconde of 20-30 met filmen. Jammer, maar ja, stom dat ik daar niet aan gedacht heb; en daarbij gaat het me toch voornamelijk om de foto's. Maar volgende keer dus wel even kijken/informeren naar de snelheid!

Filmen gaat echter perfect op de SM-kaart, maar idd: slechts 128 Mb...
he sjit ;)

• ExTaxi
  • Nu online
Ja ik had het topic naar boven gehaald omdat het precies het onderwerp van mijn vraag is.
KIP ontkracht dus gewoon eigenlijk wat de rest van de mensen zeggen....hoe kan dat?

Ridata, is dat alleen te krijgen in Australië dan? Of is het daar goedkoper?

Verwijderd

Het schijnt dat Dane-Elec 3rd party controllers gebruikt, dus in de ene kan een Ridata zitten, en in de andere een Transcend.
Dus je moet met Dane-Elec gewoon mazzel hebben dat je er 1 uit een snelle batch hebt. :)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 11:19 . Reden: Woordje vergeten... ]

• ExTaxi
  • Nu online
Daar wil ik niet op gokken......

Wel vreemd dat interngeheugen.com nog steeds erg goedkoop is met die 512 mb Transcend. Veel goedkoper dan Dane Elec, maar toch sneller? Hmm.

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-02 17:05
Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 10:16:
Ik wil er nog eens even nadruk opleggen ook voor sjroorda dat de allocation size van je Flash kaartje ook van belang is.
Dus dan moet je hem met een cardreader formateren en een andere allocation size kiezen.

Zodoende kan je cam langere filmpjes opnemen. :)

Zijn genoeg internetbronnen van.
Dank je voor de tip! Heb er geheel niet naar gezocht omdat ik me er al bij neer had gelegd, maar daar gaat nu verandering in komen ;). Moet je hiervoor een speciale cardreader hebben of gaat dat ook via de compu/USB?

[edit]
Gaat dus niet via compu: je kan geen allocation size opgeven... dan maar ergens een cardreader zien te ritselen :(.

[ Voor 10% gewijzigd door sjroorda op 08-05-2003 15:41 ]

• Grrrrrene
  • Niet online
De s602 (heb ik ook, nog wel :P) wordt als externe HD herkend in windows, dus dat moet ook zonder cardreader kunnen :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Ik heb een 128 mb Smartmedia kaartje erbij. Binnenkort haal ik even een tweede (30 pleuro). Je kunt daarmee in normale qualiteit (320*240, is eigenlijk zat, een hogere reso staat niet in verhouding tot de geluidskwaliteit) 208 seconden opnemen.
En binnenkort dus 2x 208 = 416 = bijna 7 minuten. En dan heb ik ook nog 2 kaartjes van 16 en 1 van 64 (van Fuji 2600z) :)

Filmpjes bewerk ik toch altijd (beetje knippen, plakken en dan encoden in DivX) dus of het nou een x aantal 128mb SM kaartjes is of 1 grotere...

Ik ben ook huiverig voor Microdrive (is micro-HDD dus...) en SM is snel zat, nooit problemen mee

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 14:02 ]

• majic
Microdrive, Ridata en smartmedia 128 mb allen 100% garantie dat hij tot de max van het kaartje de zaak op 640 480 30 fps vult zonder schokken....de rest is niks van te zeggen.

• ExTaxi
  • Nu online
Ik gebruik mijn camera hoofdzakelijk voor foto's maar ook zo nu en dan een kort filmpje.
Voor mij is snelheid van groot belang aangezien ik fotografeer bij autosport-evenementen.

128 mb is te weinig, ik wil naar 512 Mb en dat zal dus Compact Flash moeten worden.
Dane Elec is niet snel genoeg lees ik net, in ieder geval niet voor filmpjes.
Beste opties zijn dus Transcend (erg goedkoop maar wel snel) of Ridata, maar dat is niet in NL te koop.

Vind het vreemd dat Ultra Compact Flash niet snel genoeg zou zijn.....

ExTaxi

• ExTaxi
  • Nu online
wat overigens vreemd is is dat er in de handleiding van de S602 alleen wordt gesproken over Smartmedia en Microdrive en niet over Compact Flash.......terwijl het wel gewoon werkt.

Verwijderd

Alleen CF type II that is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 23:02:
Alleen CF type II that is.
Dan past type I uiteraard ook. ;)

• ExTaxi
  • Nu online
Vandaag mijn 512 mb Transcend binnen gekregen die ik waarschijnlijk morgen al ga uitproberen. Ben erg benieuwd! Gekocht via interngeheugen.com en binnen een paar dagen in huis.

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-01 17:03
Nu we (jullie) het er toch over hebben, ik zit een beetje met een dilemma. Zijn de S602-gebruikers van mening dat 3 Mpixel genoeg is of missen jullie toch dat kleine beetje extra?
Ik twijfel namelijk tussen 2 camera's. Deze en een 4 Mpixel van Olympus.

Verwijderd

Jaded welke van olympus? ik vind het verschil tussen 3 en 4 mp erg minimaal, ik heb zelf een s602z en ik ben er nog steeds erg tevreden mee (heb em een half jaar nu), ik zou denk ik dezelfde ook weer kopen, of een ietsiepietsie doorsparen voor de sony f717. Afhankelijk van wat je er mee wil is een Canon Powershot G3 wellicht ook een erg goede keuze. (huisgenoot van mij heeft die)

• Grrrrrene
  • Niet online
De s602 heeft qua resolutie meer weg van een 4MP dan een 3MP hoor, dat komt dus door die superCCD. Maar 3MP is opzich genoeg, ik ben overgestapt van een s602 Zoom naar een EOS D30 van Canon, maar 3MP is _meer_ dan genoeg voor afdrukken op A4 :) Wat wil je er zelf mee? Die ene MP zegt niet alles hoor :)

[ Voor 16% gewijzigd door Grrrrrene op 18-05-2003 22:42 ]

• Jaded
Ik heb nu een Kodak DX4900, 4 Megapixel, die ook wel leuke plaatjes oplevert. Nu wil ik toch wel eens verder en kwam eerst op de Olympus C-750UZ uit, door de 10x zoom }) , en die is ook 4 MPixel. Nu kwam ik ook de Fuji tegen en deze spreekt ook wel wel aan eigenlijk.

Het verschil in zoom maakt me niet zoveel uit, omdat de camera bij 10x zoom erg stil moet staan.

Ik heb de review op dpreview.com gelezen en ze hadden toch nog wat minpunten gevonden. Een greep hieruit:

Orange cast to reds
Barrel distortion at full wide angle, pincushion distortion at telephoto
SuperCCD image quality doesn't live up to its billing

Ik vind het erg jammer dat er barrel distortion optreedt in Macro-mode.

Verwijderd

ExTaxi: laat je hier je bevindingen nog ff weten? Ik ben ook erg beniewd.. ben er achter gekomen dat 128 mb CF erg snel vol kan zijn :P

• MrBaaco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2023
Ik heb een Apacer PhotoSteno Pro kaartje van 256 MB. Die werkt perfect met mijn Ixus 400.
Uhm, weet nu even niet meer waar de site is die een paar tests gedaan had...??

Ik ga wel effe zoeken thuis...

Greetz MrBaaco

• Jaded
Is SmartMedia maar tot 128 Mb verkrijgbaar? Dat valt wel redelijk tegen dan. Dat geheugen voor die camera's valt eigenlijk allemaal wel tegen.

Sony Memorysticks zijn enorm duur, net zoals XD-Picture voor Fuji en Olympus. SmartMedia gaat dus maar tot 128 Mb, blijft alleen nog CF over, maar dat is weer langzaam :(

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Jaded schreef op 19 mei 2003 @ 11:06:
Is SmartMedia maar tot 128 Mb verkrijgbaar? Dat valt wel redelijk tegen dan. Dat geheugen voor die camera's valt eigenlijk allemaal wel tegen.

Sony Memorysticks zijn enorm duur, net zoals XD-Picture voor Fuji en Olympus. SmartMedia gaat dus maar tot 128 Mb, blijft alleen nog CF over, maar dat is weer langzaam :(
Je vergeet SD (Secure Digital). Wordt steeds goedkoper, en is er al tot 1 GB, met 4 GB in ontwikkeling.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Jaded
Du hast recht.
Alleen heb ik geen een camera op het oog die dat gebruikt... Volgens mij zou SD toch het beste zijn qua prijs/kwaliteit.

• ExTaxi
  • Nu online
Ricardo, ik heb het kaartje dit weekend voor het eerst gebruikt en ben tevreden. Foto's worden snel opgeslagen. Kan niet echt ondervinden dat dit kaartje sneller of trager zou zijn dan mijn 128 mb Smartmedia. Vind het sowieso lastig om een aantal foto's snel achter elkaar te nemen, omdat je toch steeds moet focussen........

Ik maak foto's in de rallysport en je hebt dus steeds te maken met verschillende afstanden. Ik zal komend weekend eens kijken hoe de snelheid is bij het maken van 5 opnames snel achter elkaar.

ExTaxi

• Grrrrrene
  • Niet online
CF is ideaal, Ridata, Transcend en MicroDrives zijn snel genoeg om video op te nemen, bovendien is het de grootste flashvariant beschikbaar op dit moment, bovendien is het na SM het goedkoopst, of misschien wel goedkoper :)

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
ExTaxi schreef op 19 mei 2003 @ 16:13:
Ricardo, ik heb het kaartje dit weekend voor het eerst gebruikt en ben tevreden. Foto's worden snel opgeslagen. Kan niet echt ondervinden dat dit kaartje sneller of trager zou zijn dan mijn 128 mb Smartmedia. Vind het sowieso lastig om een aantal foto's snel achter elkaar te nemen, omdat je toch steeds moet focussen........

Ik maak foto's in de rallysport en je hebt dus steeds te maken met verschillende afstanden. Ik zal komend weekend eens kijken hoe de snelheid is bij het maken van 5 opnames snel achter elkaar.

ExTaxi
Dan gooi je 'm toch op burst mode als dat erop zit

Assume there are no rules and it's one big free for all

• Jaded
Is er nog veel verschil qua sneheid tussen de SmartMedia fabrikanten? De prijzen lopen aardig uiteen.

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Jaded schreef op 19 May 2003 @ 19:25:
Is er nog veel verschil qua sneheid tussen de SmartMedia fabrikanten? De prijzen lopen aardig uiteen.
SM werkt zonder controller in het kaartje. Het fototoestel bepaald hoe snel de data erop kan. Bij CF zit de controller in het kaartje waardoor die bepaald hoe snel hij is

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• ExTaxi
  • Nu online
burst mode? bedoel je daarmee dat je meerdere foto's achter elkaar maakt door de knop ingedrukt te houden?

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

ExTaxi schreef op 20 May 2003 @ 16:20:
burst mode? bedoel je daarmee dat je meerdere foto's achter elkaar maakt door de knop ingedrukt te houden?
Het zelf een 256 MB CF van Dane Elec, kan met mijn Ixus V3 op de volle 3 MP zonder compressie 12 foto's in 2 seconden maken, werkt probleemloos. Alleen de filmpjes worden niet langer dan 30 sec ongeveer. Toch te langzaam...

Canon Digital Ixus V3

• Jaded
Wat de Fuji S602 eigenlijk als er zowel CF als SmartMedia inzit?

Verwijderd

Jaded schreef op 20 May 2003 @ 17:30:
Wat de Fuji S602 eigenlijk als er zowel CF als SmartMedia inzit?
Begrijp niet ik. :+ ;)

Als er een SM en een CF kaartje inzitten dan gebruikt de 602 de media die de voorkeur heeft van de gebruiker.
Dat is in te stellen in het "set" menu onder het kopje "primary media".

• Jaded
Ja dat bedoelde ik inderdaad :) THanq
Pagina: 1