Na altijd in het bezit geweest te zijn van een straaljager en het snelste van het snelste gehad te hebben heb ik het optimum nu elders gelegd, nl de stilste computer waar ik alles mee kan door wat ik wil doen.
Minimum eis:
1000 Mhz (ivm matrox g450etv videocaputures)
Resultaat:
ik hoor alleen nog maar de hardeschijf van Samsung spinpoint 5400rpm (de stilste schijven op dit moment) draaien. En die zijn heel erg stil, tot nu toe heb ik het geluid van die schijven nooit kunnen horen.
Computer:
-celeron 1300@1507 (standaard voltage) op een asus tualatin mobo
-zalman copper koeler op langzaamste stand
-enermax silent voeding (1 fan disabled, andere fan op langzaamste stand)
-40 GB samsung spinpoint 5400 rpm
-En de rest die er hier niet toe doet.
Toegegeven dit is geen gamers computer, maar voor alle multimedia doeleinden, videorecorder, tv, divx, dvd, mp3, videobewerking, etc etc werkt dit als een zonnetje (uiteraard i.c.m. creative 5.1 digital (welke 5.1 analoog en digitaal kan doorgeven )
Nu nog een tft scherm en ik heb ook nog een superlage power consumptie.
Volgende stap is om de koeling volledig passief te maken en de stap daarna kan ik nog niet maken omdat er geen betaalbaar passief alternatief is voor harde schijven.
Hebben jullie nog tips hoe ik de compu nog stiller maak (ja uitzetten... duh..) while running?
Minimum eis:
1000 Mhz (ivm matrox g450etv videocaputures)
Resultaat:
ik hoor alleen nog maar de hardeschijf van Samsung spinpoint 5400rpm (de stilste schijven op dit moment) draaien. En die zijn heel erg stil, tot nu toe heb ik het geluid van die schijven nooit kunnen horen.
Computer:
-celeron 1300@1507 (standaard voltage) op een asus tualatin mobo
-zalman copper koeler op langzaamste stand
-enermax silent voeding (1 fan disabled, andere fan op langzaamste stand)
-40 GB samsung spinpoint 5400 rpm
-En de rest die er hier niet toe doet.
Toegegeven dit is geen gamers computer, maar voor alle multimedia doeleinden, videorecorder, tv, divx, dvd, mp3, videobewerking, etc etc werkt dit als een zonnetje (uiteraard i.c.m. creative 5.1 digital (welke 5.1 analoog en digitaal kan doorgeven )
Nu nog een tft scherm en ik heb ook nog een superlage power consumptie.
Volgende stap is om de koeling volledig passief te maken en de stap daarna kan ik nog niet maken omdat er geen betaalbaar passief alternatief is voor harde schijven.
Hebben jullie nog tips hoe ik de compu nog stiller maak (ja uitzetten... duh..) while running?