Toon posts:

[Flash] pad naar variabele movieclip

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de search kon ik nix vinden, en ook de handleiding biedt hier geen oplossing.

Ik heb 10 instances van mijn 'row' movieclip; row_1 t/m row_10. In de 'row' movieclip heb ik 4 instances van mijn 'col' movieclip; col_1 t/m col_4. Nu wil ik ze allemaal doorlopen, maar het aanspreken gaat niet lekker.
PHP:
1
<?// Dit werkt perfect_root.row_1.col_2.active = false;// Maar nu in een loop?!for (i = 1; i < 11; i++){   // Dit werkt perfect   _root["row_" + i].col_2.active = false;}// Alleen nu gaat het misfor (i = 1; i < 11; i++){   for (j = 1; j < 5; j++)   {      _root["row_" + i ["col_" + j].active = false; // werkt niet logischerwijs, maar ik kom er niet uit hoe dit nu wel moet.    }}?>

Ik gebruik nu een 'with' statement. Maar dit is wel omslachtig.
PHP:
1
<?with (_root["row_" +i]){   for (j = 1; j < 5; j++) eval("col_" + j).active = false;?>

Verwijderd

code:
1
_root["row_" + i ["col_" + j].active

Hier ontbreekt gewoon een ], kijk maar:
code:
1
_root["row_" + i ]["col_" + j].active

Verwijderd

Topicstarter
sorry dat ik dit in een reply doe, maar als ik het bericht edit dan blijft er nix van de layout over.

_root["row_" + i ["col_" + j].active = false; hier zou natuurlijk een extra ] bijmoeten.

_root["row_" + i ["col_" + j]].active = false; 

niet dat het hierdoor werkt, maar anders krijg ik dit als oorzaak op me dak natuurlijk :)

/edit: te langzaam :))

bedankt, dit kon ik idd nergens vinden.

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

hmm..ff on top off my head:
code:
1
2
var ref = eval("col"+j);
_root["row_" + i + ref].active = false;

werkt dat? Gooi anders eens een fla omhoog?

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

Topicstarter
_root["row_" + row]["col_ + col].var werkt perfect Oh when