Toon posts:

warez links mogen niet maar dit wel?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
in de FAQ van SA vondt ik een link www.afternapstar.com daar staan links om mp3's te vinden.. dit is legaal? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn MP3's per definitie illegaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 juni 2002 11:42 schreef Cheatah het volgende:
ehmm ja :S want het is algemeen bekend dat je muziek niet op internet mag zetten cq delen met anderen als je daar geen recht voor hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Linkje: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/4#4

Ik neem aan van niet, want anders zou deze link niet geplaatst zijn. MP3's zijn niet per definitie illegaal, en bovendien bevat deze site geen MP3-lijsten maar informatie over file sharing-programma's (die je voor allerlei doeleinden kunt aanwenden).

De voornaamste reden waarom T.net/GoT optreedt tegen warez is omdat anders de Buma/Stemra e.d. erop gaat zitten, en dat is niet echt fijn. Bij een link als deze kan en zal daar geen sprake van zijn, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op woensdag 19 juni 2002 11:44 schreef Godzilla het volgende:

[..]

ehmm ja :S want het is algemeen bekend dat je muziek niet op internet mag zetten cq delen met anderen als je daar geen recht voor hebt...
En als je daar wel de rechten voor hebt? :)

Er zijn genoeg bands die populairheid via het internet verkrijgen door hun muziek gratis beschikbaar te stellen. Dat is gewoon legaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:53

Jaymz

Keep on moving !

Op woensdag 19 juni 2002 11:44 schreef Kjev het volgende:
De voornaamste reden waarom T.net/GoT optreedt tegen warez is omdat anders de Buma/Stemra e.d. erop gaat zitten, en dat is niet echt fijn. Bij een link als deze kan en zal daar geen sprake van zijn, vandaar.
Juist + het feit dat GoT anders een warezboard zou worden (als je warez 'toe zou staan')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 13:32

Basszje

Reisvaap!]

Ik gebruik dat soort programma's altijd om onder de algehele censuur uit te komen :P

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Zoals ik ooit eens schreef in de FAQ (en wat er nog steeds instaat; dank je Jaymz: http://gathering.tweakers.net/forum/faq&id=3#15 )
MP3 op zichzelf is gewoon een compressiemethode, en is per definitie legaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Op woensdag 19 juni 2002 13:07 schreef MadMurdock het volgende:
http://www.afternapstar.com/ -> 404
Het was ook Napster en niet Napstar :Y)

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:53

Jaymz

Keep on moving !

Op woensdag 19 juni 2002 13:53 schreef Kaj. het volgende:
Zoals ik ooit eens schreef in de FAQ (en wat er nog steeds instaat; dank je Jaymz: http://gathering.tweakers.net/forum/faq&id=3#15 )
MP3 op zichzelf is gewoon een compressiemethode, en is per definitie legaal.
Hetzelfde zal ook in de nieuwe FAQ staan: Dat het bestandsformaat gewoon legaal is, maar dat de inhoud dat (lang) niet altijd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 19 juni 2002 11:42 schreef Cheatah het volgende:
Daar gaat deze discussie niet om. Als users zo reageren als ze voor een goed doel willen hacken, gebruiken wij ook het argument "daar wordt misbruik van gemaakt, willen we niet hebben". We willen namelijk ook niet dat iemand met topics aan komt met de inhoud: "heeft iemand voor mij een gratis/legale versie van het rechtenvrije nummer van een uitvoering van mozart" ofzo, dat hoort niet op het forum :).

Wat wel zo is, is dat we absoluut niet willen dat het forum wordt gebruikt om warezrequests te doen, 1 omdat ze illegaal zijn en 2 omdat ze zwaar kansloos zijn. Een link in de FAQ naar een programma waarmee je warez kan uitwisselen is IMO net zo illegaal als www.audiogalaxy.com als illegale link opgeven. Je gaat daar je gang maar, het zijn bekende en openbare websites die _zelf_ maar uit mogen vechten hoe en wat ze het legaal doen, dat is niet erg. een link naar een (illegaal) warezboard of cracksboard willen we niet.

Zolang het forum maar uitblijft van kansloze warezrequests, want die willen we niet. Zo'n linkje in de FAQ is ongeveer net zo illegaal als deze link : [search=kazaa]... Warez requests en uitwisselen via het forum willen we dus gewoon niet :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1