[animocheck] PCI 1 -> 2 riser voor VIA Epia

Pagina: 1
Acties:
  • 394 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:41

almightyarjen

When does the hurting stop?

Topicstarter
Een tijd geleden heb ik ooit een topic geopend over eventuele risers voor de VIA Epia. Het duurde allemaal wat lang, dus dat topic is zo dood als ik kweenie wat. Uh, bij deze kan ik vertellen dat ik er toch in geslaagd ben een riser te vinden, het gaat hier over "riser 3" (zie link), van Space Promotion. Na wat drammen (5 weken lang :( ) kwamen ze toch met een riser op de proppen, dit is het mailtje wat ik net kreeg:
Goedendag,

Ik heb de beslissende informatie binnen.
Het type risercard dat u zoekt, kunnen wij leveren binnen 1,5 tot 2 weken na bestelling. De kaartjes worden voor u ingevlogen vanuit Taiwan.

De prijs is 44,50 per stuk. Dit vanwege de tamelijk hoge transportkosten. Mocht u 6 weken geduld hebben dan is de prijs per stuk 39,- incl. BTW. Onze verzendkosten zijn 11,50 onder rembours of 6,95 bij vooruitbetaling.
Vrij prijzige kaartjes dus... Maar ja: als je een extra PCI slot in je Epia wil, dan is dit waarschijnlijk je enigste kans. Ikzelf zie geen probleem om nog eens 6 weken te wachten, dat scheelt weer in de kosten. Op zijn goedkoopst is hij dus 39+6,95= 45,95 Euro. Als er genoeg animo is kan er waarschijnlijk nog wel wat korting af... ;)

Ik heb ook teruggemaild met de vraag naar de technische specificaties en of er een afbeelding beschikbaar is. En welke kant de riser op rised, errug belangrijk...

Dit is dus een animocheck, als je interesse hebt, zeg het hier dan even. Op dit moment hebben interesse:
code:
1
2
Almightyarjen
Venkmen

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Ik wil eerst een plaatje zien!

Alvast bedankt voor al de moeite die je gedaan hebt!

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 15:49

Stropdas

Insert subtitle here

Als je er 20/30 koopt is er misschien een beetje korting, en de verzendkosten kunnen ook flink omhoog als 1 persoon het allemaal regeld :)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venkmen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 22:56

Venkmen

Gohan becomes Super Saiyan II

Op woensdag 19 juni 2002 11:22 schreef almightyarjen het volgende:

Op dit moment hebben interesse:
code:
1
2
Almightyarjen
Venkmen
* Venkmen "Dat ben ik hi hi"

mij maakt het niet uit al hij maar rised naar 2 PCI sloten

[Dyslexie is my ID]
Venkmen heeft ff geen inspiratie voor zijn sig.!
|Specs|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Op woensdag 19 juni 2002 11:25 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
Ik wil eerst een plaatje zien!

Alvast bedankt voor al de moeite die je gedaan hebt!
'T is wachten op mail van Space Promotion. Die mensen mailen helaas niet zo snel terug. Al een paar keer voorgekomen: "ik mail u vandaag of morgen terug", zeiden ze dan. Een week later had je nog geen mail, dus mail je d'r zelf maar achteraan... Ik heb het gevoel dat het die riser is die speciaal is ontwikkeld voor de Epia, gezien de prijs en dat-ie uit Taiwan moet komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik heb ook interesse maar dan niet voor een via eden maar mn Soyo LI7000.
Ik weet niet of je daar ook info over kunt krijgen?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Hmm, nice pics. Of die daarin past weet ik niet; afhankelijk van de specs van de riser. Ff wachten op de mail van Space Promotion dus. Ik niet van plan verder te gaan zoeken, aangezien de communicatie met Space promotion nogal traag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Misschien is dit ook wat : http://www.adexelec.com/extenders.htm
PCITX3N1 is a PCI 3 in 1 right angle riser. The overall dimension of the main board assembly is 2.75"H x 7.10"W. The middle connector is connected directly to the gold fingers. The top connector is connected to the middle connector. However, there are some dedicated signals that are borrowed from a small paddle board which is plugged into an adjacent slot. The bottom connector is a completely independent connection, coming from a separate paddle board of an additional PCI slot. The user can order the riser with a three PCI-32 bit slot or up to a three 64 bit slot configuration. All connectors are mounted on the B side of the riser card. The top PCI connector is located at 2.515", the center PCI connector is located at 1.715", and the bottom PCI connector is located at 0.915" from the bottom of the board..
Afbeeldingslocatie: http://www.adexelec.com/pcitx3n1-4.jpg
:?

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op woensdag 19 juni 2002 12:53 schreef -=!ME!=- het volgende:
Misschien is dit ook wat : http://www.adexelec.com/extenders.htm
[..]

:?
Nee dus, want hier heb je al 3 pci sloten voor nodig...

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op woensdag 19 juni 2002 12:54 schreef Gutteguttegut het volgende:

[..]

Nee dus, want hier heb je al 3 pci sloten voor nodig...
Oe ik zie het nou ook ja |:(

dus zon ding:
Afbeeldingslocatie: http://www.adexelec.com/pcitx8-31.jpg

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Op woensdag 19 juni 2002 12:59 schreef -=!ME!=- het volgende:

[..]

Oe ik zie het nou ook ja |:(

dus zon ding:
[afbeelding]
Ja, die zou kunnen, maar daat zit een aparte controller op, waardoor die riser een stuk duurder is. Deze dingen zijn allemaal al behandeld in het vorige topic: [topic=500900/1/25] We blijven gewoon bij degene die Space Promotion kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

ff wat meer specs, pics, en details, svp!
Voldoet deze aan de Via Epia Standaard (zoals in het boekje staat)?
Als het een riser is met de kaart boven het MoBo, dan wil ik 'm ook! Andere kant op wordt veel minder interessant!

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

ziet er goed uit! maar nog een beetje duur :(

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venkmen

Venkmen

Net een mailtje van Space Promotion gehad de pic komt er aan
Eindelijk heb ik dan weer nieuws.

Het plaatje van de riser stuur ik u zometeen. Deze komt via VIA en ik kan u
dus bevestigen dat deze Riser ook daadwerkelijk zal werken in uw mainboard.

Zijn er ook andere zaken die ik u kan aanbieden, zoals case windows, ccfl's,
koelers etc.?
Ik doe het maar ff want de almightyarjen is niet al te almighty vandaag hij moet een tentamen in halen. >:)

[Dyslexie is my ID]
|Specs|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venkmen

Venkmen

Op donderdag 20 juni 2002 15:46 schreef augustus het volgende:
[afbeelding]

Slechts 19 dollar ex. btw.

http://www.goroyalpc.com/product.asp?m_cat=hardware&cat=caserackmount&action=show&id=380CASERACKMOUNT

Inkoopactie?
dat gaat niet hier heb je 3 PCI sloten voor nodig en er is er maar 1. iig bedankt maar wij zijn hier al me bezig van af april of zo. Heeeeeeeeeeeeeeeeele speciale riser.

P.S. nog steeds geen mail van Space Promotion. :( Dat is niet "ZOMETEEN" of heb ik de verkeerde defenietie van zometeen. wat voor een tijds eenheid is dat nu weer |:(

[Dyslexie is my ID]
|Specs|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
In de ogen van space promotion zou dat wel eens een dag of wat kunnen zijn >:) wat een duikelaars zeg daar..... dat schiet gewoon niet op.....

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even niet opgelet! ;)
Alleen wil ik toch wel stellen dat die 19 dollar opvallend laag geprijsd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Maar de grap is dat je voor die riser weer 3 PCI sloten nodig hebt om de riser te laten werken....

en laat de VIA Eden nu net maar 1 PCI slot hebben......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 13:25 schreef almightyarjen het volgende:

[..]

Ja, die zou kunnen, maar daat zit een aparte controller op, waardoor die riser een stuk duurder is. Deze dingen zijn allemaal al behandeld in het vorige topic: [topic=500900/1/25] We blijven gewoon bij degene die Space Promotion kan bestellen.
da nie een 64bit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venkmen

Venkmen

Op donderdag 20 juni 2002 16:32 schreef T-Mug het volgende:

[..]

da nie een 64bit ?
Nee hij moet 32Bit zijn met een appart draatje naar het MoBo toe. zie vorige topic: [topic=500900/1/25] .

[Dyslexie is my ID]
|Specs|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
*kick* Mensen mensen... Stopt u alstublieft met het aanbieden van "andere risers". Venkmen en ik zijn vanaf begin april (= 3 maanden!) al bezig met het vinden van een geschikte riser. We hebben er nu een gevonden, die wordt geleverd door Space Promotion. Dit is de enige mogelijkheid die we hebben gevonden na 3 maanden zoeken.

Voor nu is het weer(vandaar dat het waarschijnlijk ook al 3 maanden duurt) wachten op Space Promotion. Maar ik heb goede hoop. Space zei namelijk dat de riser (en het plaatje) direct afkomstig zijn van VIA. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2023
als het een fatsoenlijke werkende op de epia is ben ik 100% geinteresseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Goed nieuws van Space Promotion:
Geachte heer Hartsuiker,

De riser is precies zoals in de afbeelding die u mij eerder gestuurd heeft. Concrete technische specs heb ik niet daar ik in dit geval geheel afhankelijk ben van de betreffende leverancier en deze werkt helaas niet al te vlot. Daarom duurt het ook tamelijk lang voordat ik nieuwe informatie voor u heb.

Deze riser is nog niet zo lang uit de ontwikkelingsfase en VIA is niet erg meewerkend v.w.b. het verstrekken van informatie.

Maandag zal ik opnieuw informeren bij onze leverancier en u daar de uitkomst van doorgeven.

Met vriendelijke groet,
En voor degenen die ff de riser in afbeeldingsvorm willen zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/riser2.jpg

That's it alright. Dit is de riser die speciaal door VIA is ontwikkeld, dus hij werkt definitely op de Epia. Er is alleen 1 probleem: hij rised van het bord af. Nu is dit op te lossen door een flexibele riser er tussen te zetten, dit is mogelijk. Zo'n riser zal ongeveer 20 Euro gaan kosten. Dus wat ik nu van jullie wil weten: zijn er geinteresseerden die ook nog zo'n flexibele riser willen hebben; die kunnen ook besteld worden bij Space. Hoe duur ze precies zijn weet ik niet, maar daar mail ik wel achteraan. Die extra risers kunnen dan in een delivery worden geleverd. Laat je stem ff horen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
O ja, voor degenen die niet weten wat een flexibele riser is...

Afbeeldingslocatie: http://www.rackmountpro.com/prodimages/rc1u32r-1s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet wanneer de inkoop actie hiervoor van start gaat.. maar kheb weer centjes dus ook interesse :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venkmen

Venkmen

We weten nog niet wanneer de inkoopactie van start gaat. Da's afhankelijk van de leverancier (Space Promotion) en van VIA, die risers moeten namelijk uit Taiwan of daar ergens uit de buurt komen. Op dit moment wachten we op mail van Space... (BTW: ik reageer ff: almightyarjen is druk bezig met stagelopen, we zitten bij hetzelfde bedrijf :P )

[Dyslexie is my ID]
|Specs|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
*kick* Sorry guys, maar het is weer wachten op VIA en Space... I'll keep ya informed... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inimoek_XP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-01-2022

inimoek_XP

Sambal erbij?

kan je ook van die risers op een P1 plankie pluggen?
of werkt dat niet :?

AMD athlon XP (AGOIA) 2000+ @ 2200+ 1781 mhz (12.5 x 142 2.5-3-5-3 1T Command) | Thermaltake Vulcano 7+| MSI KT3-Ultra | 512 MB DDR pc2700 cl 2.5 samsung/twinmos | Leadtek 250TDle MyVivo Geforce 4 4200 ti @300/544 128 DDR (3D mark 11111) | 20 gig maxtor |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 22:54 schreef inimoek_XP het volgende:
kan je ook van die risers op een P1 plankie pluggen?
of werkt dat niet :?
Wel om em van richting te veranderen oid, maar die P1 zal geen 1 -> 2 PCI sloten ondersteunen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 22:59 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Wel om em van richting te veranderen oid, maar die P1 zal geen 1 -> 2 PCI sloten ondersteunen :)
Ik weet niet precies wat een "P1" plankje is, maar het PCI-slot wat op de Epia zit, is een standaard PCI-slot. Op het Epiabord zitten 3 pinnetjes die je moet verbinden met de riser. Je kan er dus gewoon een 1->1 riser tussen drukken, zolang je maar dat kabeltje tussen de Epia en de 1->2 riser drukt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die flexibele riser is in de webshop 40+ euro dus dat is een leuk geintje. Kan je uitleggen hoe je met dat dingetje ervoor gaat zorger dat de riser over het bord heengaat?
WAAROM ZIJN ER TROUWENS GEEN RISER DIE GEWOON OVER HET BORD HEEN GAAN!!! WEINIG WOEDE :(

dus... 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 16:21 schreef Hermanator het volgende:
Ja die flexibele riser is in de webshop 40+ euro dus dat is een leuk geintje. Kan je uitleggen hoe je met dat dingetje ervoor gaat zorger dat de riser over het bord heengaat?
WAAROM ZIJN ER TROUWENS GEEN RISER DIE GEWOON OVER HET BORD HEEN GAAN!!! WEINIG WOEDE :(

dus... 8-)
Rustig rustig... IK VOEL ME HETZELFDE!!! :( De reden waarom er geen riser over het bord zijn, is omdat dat waarschijnlijk de flow van de prockoeler aantast. Het tweede punt is dat zo'n riser al gauw 2U hoog moet zijn. Maar da's geen argument. Vind ik.

En hoe die dmv een flexibele riser boven het bord kan risen (behold: de paintkunsten van Almighty Arjen):

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/061602/viariser.jpg

Je ziet, het linker stuk van de flatcable is langer dan het rechter stuk, waardoor de riser wat hoger komt te liggen, omdat je anders alsnog met de grootte van je prockoeler zit. Maar als ik die riser van de webshop zie: die flatcable is waarschijnlijk niet lang genoeg. Ik had met Venkmen al eens uitgerekend dat die flatcable ten minste 12 cm moest zijn... Is ut een beetje duidelijk? /me Arjen vindt het ook niet tof dat het zo moet... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venkmen

Venkmen

* Venkmen krijg net een ingeving.

je kan, als je de air-flow niet goed lijkt, ook de riser onder het mobo laten risen. op de zelfde manier als dat je hem er boven zou laten risen.

FLEX man *D

[Dyslexie is my ID]
|Specs|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Teeering... Da's nog eens een ingeving... Nooit aan gedacht. Maar het sommetje is wel duur: 40 E voor die VIA riser + 40 E voor die andere... *zucht* Had bijna net zo goed een gewoon MOBO kunnen kopen... Maar, die zijn niet zo klein. :)
FLEX man *D
Jez*s man, je woont al weer veel te lang in dat Breda... Nog 3 weken kerel... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venkmen

Venkmen

*kick* He A-Arjen mail die lui van Space eens even voor de specs.

PS ik heb de fabricant ook gevonden van de Riser denk ik.

http://www.carypowder.com.tw/product/32bit_pci201-32.htm

het is hem in iedergeval wel.. kan hier iemand Taiwanees??
wat zijn de specs?

ehh.... nog een weer TW ik niet lezen kunnen

http://www.pcber.com.tw/ProDetail.asp?id=69

[Dyslexie is my ID]
|Specs|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Dat ziet er wel uit als die ook in de presentatie van VIA staat..... Alleen begrijp ik ook geen snars van taiwanees......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Hmm... Is wel hetzelfde ja. Ik zal die lui idd maar weer eens gaan pesten met mijn irri mailtjes... "Hoelang nog?" "Wanneer dan?" "Is dat zeker?" "Waarom niet dan?" >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Op woensdag 03 juli 2002 21:55 schreef almightyarjen het volgende:
Hmm... Is wel hetzelfde ja. Ik zal die lui idd maar weer eens gaan pesten met mijn irri mailtjes... "Hoelang nog?" "Wanneer dan?" "Is dat zeker?" "Waarom niet dan?" >:)
Gewoon doen...... Als het ze irriteert zullen ze je niet komen halen :) of ze sturen de taiwan@NL-knokploeg op je af ;)

Gewoon mailen dus... nee heb je, ja kun je krijgen zegt me pa dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venkmen

Venkmen

Op woensdag 03 juli 2002 22:48 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:

[..]

Gewoon doen...... Als het ze irriteert zullen ze je niet komen halen :) of ze sturen de taiwan@NL-knokploeg op je af ;)

Gewoon mailen dus... nee heb je, ja kun je krijgen zegt me pa dan!
ja maar ik wil heeeeeeeel graag JA dus wees maar O+ voor ze.

[Dyslexie is my ID]
|Specs|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcus Aurelius
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10-2023
Ik ben ook geinteresseerd.

Ik was van plan alles in een procase in te bouwen. weet iemand of deze riser wel in de procase past?

In the end nothing really matters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 23:59
Ook ik ben ge-interesseerd.. maar dan vooral in een flexibele pci-riser zodat het PCI kaartje zo laag mogelijk boven de rest (horizontaal) komt te liggen.

Mijn kast wil ik namelijk zo klein mogelijk (en dus ook minimale hoogte proberen te krijgen).

Ben van plan om bijvoorbeeld een heat-pipe (zoals in laptops worden gebruikt) voor de warmte afvoer naar bijvoorbeeld koel ribben aan de zijkant..

Heeft iemand al ervaring met zo'n heat-pipe? Evt. zelf maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Heb Space alweer een x aantal dagen geleden gemaild, nog steeds niets. :( Het duurt allemaal zo lang, da's gewoon niet te geloven! 5 maanden zijn we al bezig! 5 bloody months! :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( Na ja, gewoon maar weer wachten he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06 21:40
ik heb intresse:
1) moet hij wel de goedde kant op staan
2) minimaal 2 pci sloten hebben
3) niet 5 maanden w8ten voordat hij er is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VO-Zephyr
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-03-2024
ik denk ook wel dat ik er 1 wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VO-Zephyr
www.dedicated.nl
Afbeeldingslocatie: http://www.dedicated.nl/prodimage.asp?id=2068
op request :)
heb ook gevraagd naar de 2 pci versie voor de epia en ze zijn aan t kijken :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venkmen

Venkmen

Op zaterdag 06 juli 2002 04:13 schreef Marcus_Aurelius het volgende:
Ik ben ook geinteresseerd.

Ik was van plan alles in een procase in te bouwen. weet iemand of deze riser wel in de procase past?
Heb je dan één of twee PCI slot(en) nodig :?
Op zaterdag 06 juli 2002 15:05 schreef ExcaliburDexter het volgende:
ik heb intresse:
1) moet hij wel de goedde kant op staan
2) minimaal 2 pci sloten hebben
3) niet 5 maanden w8ten voordat hij er is :D
1) je kan met een FLEX-riser allekanten op.
2) dat komt wel goed
3) als we ze nu bestellen zijn ze 6 weken onder weg van uit TW en dan nog een week voor dat je ze tuis hebt. + de inkoop actie er bij.
Dus denk je dat je nog 10 weken wachten :?

ja ik weet het het durt allemaal heeeeeeeeeeeeeeeel lang.
Op zaterdag 06 juli 2002 21:23 schreef VO-Zephyr het volgende:
www.dedicated.nl
[afbeelding]
heb ook gevraagd naar de 2 pci versie voor de epia en ze zijn aan t kijken :) :)
ik ben benieuwt :? :?

[Dyslexie is my ID]
|Specs|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Op zaterdag 06 juli 2002 21:34 schreef Venkmen het volgende:

ik ben benieuwtsd :? :?
Ik ook...

Ennuh, Venkmen: al 15 minuten PIII 500 passief gekoelde voeding: koelblokken zijn 25 gr :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venkmen

Venkmen

Op zondag 07 juli 2002 18:17 schreef almightyarjen het volgende:

[..]

Ik ook...

Ennuh, Venkmen: al 15 minuten PIII 500 passief gekoelde voeding: koelblokken zijn 25 gr :)
Brrrrrrrrrrrrrrrrr B-) chillen man.
En voor de Epia meer dan voldoende.

[Dyslexie is my ID]
|Specs|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Nou heren, tijd voor pics! Kom maar op met die passief gekoelde voedingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcus Aurelius
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10-2023
Op zaterdag 06 juli 2002 21:34 schreef Venkmen het volgende:
Heb je dan één of twee PCI slot(en) nodig :?
Het liefst 2.
Ik wilde er een Hardare mpeg 2 pci kaart in stoppen, en als het ook nog een pci kaart met 2 printerpoorten. Kan ie gelijk printerserver zijn. :9
Als die riser er niet in in past komt allen die mpeg 2 kaart erin. :)

In the end nothing really matters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venkmen

Venkmen

Op maandag 08 juli 2002 20:06 schreef Marcus_Aurelius het volgende:

[..]

Het liefst 2.
Ik wilde er een Hardare mpeg 2 pci kaart in stoppen, en als het ook nog een pci kaart met 2 printerpoorten. Kan ie gelijk printerserver zijn. :9
Als die riser er niet in in past komt allen die mpeg 2 kaart erin. :)
Dat komt goed. Dan kun je je zometeen inlaten srijven bij de inkoop actie :)

eeehh.. A-Arjen hoe hog was die riser ook weer ik d8 1U of niet. :?

[Dyslexie is my ID]
|Specs|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Op dinsdag 09 juli 2002 08:38 schreef Venkmen het volgende:

[..]

Dat komt goed. Dan kun je je zometeen inlaten srijven bij de inkoop actie :)

eeehh.. A-Arjen hoe hog was die riser ook weer ik d8 1U of niet. :?
De start van de inkoopactie is nog niet bekend, omdat Space/VIA erg veel tijd nodig heeft. Space Promotion zegt dat VIA niet erg mee wil werken, maar ik heb het gevoel dat Space ook niet helemaal wil.

Die riser? Uh, volgens mij 1U ja, maar 100% ben ik niet. Wachten op specs van Space. :) Oh, :( bedoel ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venkmen

Venkmen

Op dinsdag 09 juli 2002 21:44 schreef almightyarjen het volgende:

[..]

De start van de inkoopactie is nog niet bekend, omdat Space/VIA erg veel tijd nodig heeft. Space Promotion zegt dat VIA niet erg mee wil werken, maar ik heb het gevoel dat Space ook niet helemaal wil.

Die riser? Uh, volgens mij 1U ja, maar 100% ben ik niet. Wachten op specs van Space. :) Oh, :( bedoel ik...
maile die lui dan nog eens ff want het duurt nu wel weer heel lang. :'(

[Dyslexie is my ID]
|Specs|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Op woensdag 10 juli 2002 08:46 schreef Venkmen het volgende:

[..]

maile die lui dan nog eens ff want het duurt nu wel weer heel lang. :'(
Nog ff het weekend afwachten, die lui willen nog wel eens op zondagavond mailen... Vraag me niet waarom... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wij w8en samen met jou dan het weekend af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Nog geen mail! |:( Ik ga morgen bellen, misschien dat de desbetreffende contactpersoon op vakantie is... Ik hoop het niet, dat vertraagd de zaak alleen maar aanzienlijk.

maart, april, mei, juni, juli... Al 4,5 maand bezig om een risertje te bestellen, niet te geloven. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Ik denk, ik ga ff naar die website van die from outer Space lui, en wat zie ik:

* almightyarjen Wij zijn gesloten van maandag 15 juli tot en met woensdag 7 augustus 2002 i.v.m. de zomervakantie. Reeds gedane bestellingen zullen worden afgehandeld, zij het met enkele dagen vertraging. Nieuwe bestellingen zullen na 7 augustus geleverd worden. Dank u voor uw begrip.

NEE! IK HEB GEEN BEGRIP! Hadden ze dat ten eerste niet ff kunnen melden? :? Ten tweede: welk bedrijf gaat nu totaal dicht in de zomer (behalve Sony)?

stelletje ongelooflijke klojo's

:( :'( :r |:( :( :'( :r |:( :( :'( :r |:( :( :'( :r |:( :( :'( :r |:( :( :'( :r |:( :( :'( :r |:( :( :'( :r |:( :( :'( :r |:( :( :'( :r |:( :( :'( :r |:( :( :'( :r |:(

ff een MAAND wachten dus... Lekker dan... Niet te geloven, ik ben echt zo pissed, niet normaal. Dit duurt en dit duurt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venkmen

Venkmen

Ik weet niet wat ik hier van moet denken, zegen, schrijfen of typen. ik weet dat sony ook dicht gaat in de kerst vacantie(dan word de meste omzet gehaalt |:( ). dus ga daar maar vast rekening me houden. dan valt de rest nog wel weer mee.

:( :'( :r |:( }:O :( :'( :r |:( }:O :( :'( :r |:( }:O :( :'( :r |:( }:O :( :'( :r |:( }:O :( :'( :r |:( }:O :( :'( :r |:( }:O :( :'( :r |:( }:O :( :'( :r |:( }:O :( :'( :r |:( }:O :( :'( :r |:( }:O :( :'( :r |:( }:O :( :'( :r |:( }:O

[Dyslexie is my ID]
|Specs|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venkmen

Venkmen

Op zaterdag 06 juli 2002 21:23 schreef VO-Zephyr het volgende:
www.dedicated.nl
[afbeelding]
Al wat van deze lui gehoort :?

[Dyslexie is my ID]
|Specs|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 08:21 schreef Venkmen het volgende:

[..]

Al wat van deze lui gehoort :?
Ja, ik begin een enorme hekel aan Space te krijgen... :( Als we met iemand anders in zee kunnen gaan, graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 21:46

rimpeldinky

nani?

waarom stuur je "space" niet gewoon een linkje naar dit topic, dan merken ze dat ze er beter haaaaaaaaaaaast 8er kunnen zetten :Y) >:)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er nou al iets meer nieuws?? ben namelijk nog steeds geinteresseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VO-Zephyr
ja, hij zie dat die risers vet moeilijk te krijgen waren, ik wandel er morgen nog wel even langs anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb paar dagen geleden een riser met flexibele aansluiting gekocht, dat flatcable ding waarvoor ze PVD 48¤ vragen, dit ivm m'n epia modje die over een paar dagen hier zal verschijnen. Ik gebruik de riser om over het bord HEEN te risen. Dit kan maar NET, aangezien de kabels om de riser heen geen, het is absoluut NIET mogelijk om wat sommige mensen beweren de riser te draaien omdat er een cable aan zit, die cable is vrij kort. Maargoed, voor diegene die het niet begrijpen, over een paar daagjes heb ik plaatjes voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venkmen

Venkmen

Op dinsdag 23 juli 2002 00:08 schreef Hermanator het volgende:
ik heb paar dagen geleden een riser met flexibele aansluiting gekocht, dat flatcable ding waarvoor ze PVD 48¤ vragen, dit ivm m'n epia modje die over een paar dagen hier zal verschijnen. Ik gebruik de riser om over het bord HEEN te risen. Dit kan maar NET, aangezien de kabels om de riser heen geen, het is absoluut NIET mogelijk om wat sommige mensen beweren de riser te draaien omdat er een cable aan zit, die cable is vrij kort. Maargoed, voor diegene die het niet begrijpen, over een paar daagjes heb ik plaatjes voor je
en onder het MoBotje dan???? kan dat wat makkelijker met die kabel lengte???

[Dyslexie is my ID]
|Specs|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:16

w00Dy

Make soap, not war

mijn epiaatje komt morgen aan, waar heb jij je riser gehaald ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietvs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 15:50
Mijn epia komt morgen ook waarschijnlijk. Ik volg dit topic om te kijken of er al wat meer bekend is over die 1 naar 2 riser. Maar ik zal bij mijn leverancier ook eens informeren of die dat kunnen leveren.

System Specs - Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Ik hoor net van die jongens van Mini-itx.com dat zij waarschijnlijk risers van Via direct kunnen krijgen voor een zacht prijsje.
De fabrikant staat hier boven aan : [url="http://www.mini-itx.com/hardware.asp#hardware0008"]http://www.mini-itx.com/hardware.asp#hardware0008[/url]

Daar staat diet in : quote". They also manufacture and supply PCI riser cards and low-profile PCI cards ideal for Mini-ITX applications" unquote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 23 juli 2002 17:18 schreef Venkmen het volgende:

[..]

en onder het MoBotje dan???? kan dat wat makkelijker met die kabel lengte???
heb het niet geprobeerd, omdaat het geen optie was in m'n mod, alleen ik vrees dat het ook niet makkelijk gaat, blijft gewoon te kort snoertje, voor 48 euro had ik wel een meter flatcable verwacht maarja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een stukje informatie: flatcable riser werkt op de via epia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke..... is er dan nu al duidelijkheid wat er gaat gebeuren over bestellen etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietvs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 15:50
Heeft iemand misschien ergens anders al een riser gevonden?

System Specs - Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Hee, Bart als jij nou dat bij Mini-ITX gaat informeren, aangezien jij daar wel wat contacten hebt door je spacecase, dan vraag ik Venkmen (bij deze en via de mail) of hij contact wil opnemen met die lui van Space Promotion, aangezien die al weer uit-ge-vakantie-'t zijn... Het wordt nu hoog tijd namelijk... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

OK, doe ik vanavond, dus ff geduld......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

komt er nou trouwens nog een inkoopactie of heb ik hem al gemist??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
D'r is nog geen inkoop geweest, Bart: weet je al wat meer van mini ITX? BTW: Italië was bloody fantastic! :)

Verwijderd

Dit topic blijf ik ff volgen!!
Need a riser :P

• Venkmen

Venkmen

he arjen weer terug. dus een mooie vacantie gehad.

ik heb al wel weer een mailtje gestuurt naar space aleen zo als je ziet nog geen reactie. ik wou morgen ff bellen. maar jij bent er weer dan moet jij maar ff bellen.

[Dyslexie is my ID]
|Specs|

Verwijderd

Ben van de week nog bij SPace promo geweest. Zie dit topic nu pas. Binnen nu en een week kom ik weer bij Space, zal ik eens een informeren naar die risers?? BTW Space Promotions is m.i. een eenmanszaak, dus dat verklaart de sluiting in de vakantie periode.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:59

Epsilon

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 23:18:
Ben van de week nog bij SPace promo geweest. Zie dit topic nu pas. Binnen nu en een week kom ik weer bij Space, zal ik eens een informeren naar die risers?? BTW Space Promotions is m.i. een eenmanszaak, dus dat verklaart de sluiting in de vakantie periode.
ja als je dat zou kunnen en willen doen, graag :)

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Mini-itx.com heeft nog niets ontvangen, geen risers en geen info van de producent...
sorry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venkmen

Venkmen

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 23:18:
dat zou heel fijn zijn als je dat zou willen doen. bedankt alvast.
Bart_Banaan schreef op 22 augustus 2002 @ 23:59:
Mini-itx.com heeft nog niets ontvangen, geen risers en geen info van de producent...
sorry...
jammer maar in iedergeval bedankt voor de moeite.

[Dyslexie is my ID]
|Specs|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Ik heb dinsdag ff wat tijd, dan zal ik zelf even naar die lui bellen. Als er meerdere mensen naar die riser gaan vragen kan er bij Space misschien wat vaart achter worden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
NIEUWS VAN SPACE! Hehe...
Goedenmiddag,

Ik heb direct weer contact opgenomen met mijn leverancier van deze riser
kaartjes. Een monster is onderweg en zal morgen/overmorgen hier zijn. De
prijzen ontvangt u overmorgen.

Met vriendelijke groet,
Het is dus bij deze bevestigd dat hij ze kan leveren. Het is nu dus ff wachten op de prijs, die zal ik dus woensdag ontvangen. I'll keep ya informed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 21:02
Is dat dan de beloofde VIA Epia riser? Met ook TV-In?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venkmen

Venkmen

SEFje schreef op 27 augustus 2002 @ 13:07:
Is dat dan de beloofde VIA Epia riser? Met ook TV-In?
ja en nee ??????????

Ja het is een riser die van dat 1ne PCI slot 2 maakt

en

Nee er zit niks op wat met video te maken heeft jammer genoeg(dit was al moeilijk genoeg)

[Dyslexie is my ID]
|Specs|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Nou, weer nieuws van Space: een plaatje deze keer. De riser lijkt op het plaatje zoals beneden, het enige verschil is dus dat de riser voor de Epia twee PCI-sloten erop heeft zitten. Op het plaatje kan je nu dus ook zien dat de riser van het bord af rised, zoals verwacht en gevreesd was. Dit probleem is dus op te lossen door een flexiriser, zie iets terug in deze draad. Hij zei niets over de prijs, dus ik heb hem maar weer gemaild met de vraag of hij ook flexirisers verkoopt, hoe duur die zijn en of de prijs van de Epiariser al bekend is.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/riser.JPG

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
De echte animocheck is begonnen: PCI riser voor EPIA: Nu echte animocheck!

Van mij en Venkmen mag er hier slotje op

Foutje... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
De echte animocheck is begonnen: PCI riser voor EPIA: Nu echte animocheck!

Van mij en Venkmen mag er hier een slotje op :)

Verwijderd

is er ook een risercard dan die 1 pci slot gebruikt en waar er dan 3 opzitten?

• Venkmen

Venkmen

andere topic graag PCI riser voor EPIA: Nu echte animocheck!
en ja die is er.
Dan heb je het over een riser met PCI control chip er op. Over zoon ding hebben we het al een keer gehad d8 dat dat ding $90 was.

[Dyslexie is my ID]
|Specs|

Pagina: 1