Toon posts:

PC-reboot automatisch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een computer die elke keer op een willekeurig tijdstip reboot, dit kan dus ook in de bios zijn, dus het is een hardwarematig probleem. Processor is niet overdreven warm, kan mijn vinger makkelijk op het koelblok houden. Heb alle kaarten verwijderd behalve vid. kaart maar dit hielp ook niet. Zaten 2 geheugenreepjes in allebei 1 voor 1 uitgetest ook geen resultaat. Knop naar de reset-button los gehaald en dan ook zonder deze gestart maar zelfde effect. HD en CD-ROM en floppy kabels eruit gehaald hielp ook niet. Videokaart wordt ook niet warm, kan gewoon na het uizetten vinger op de kaart houden is graadje of 30. Iemand nog id'en want de mijne waren op :(

• Donuts
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-04 07:57
Wat zijn de specs..?

:?

Women who seek to be equal with men lack sense of reality

Verwijderd

misschien je voltage iets omhoog krikken? wil nog wel eens helpen...

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Heb je je systeem overgeklokt? Zo ja, probeer eens op standaard waarden. En als je overklokt: heb je wel je spanning van de CPU en het geheugen iets verhoogt? Lijkt me een instabiliteitsprobleem veroorzaakt door een te laag voltage.

Hoeveel Watt levert je voeding?

| Specs Aurora24 | My music |

Verwijderd

als je win2k of winXP gebruikt moet je ff de optie uitzetten in 'my computer -> Advanced -> Setup & recovery -> Automatically reboot' uitvinken.

Als je daarna nog reboots krijgt (zonder een BSoD) dan is het zeker een hardware probleem, als je een BSoD krijgt, dan betekent het dat windows op iets crasht dus kan een software probleem zijn, maar hou het maar op hardware probleem.

Misschien je HD te warm, geheugen brak etc.

Verwijderd

Topicstarter
Voeding is nog wel goed denk ik, het maakt niet uit of de HD en CD-rom speler aan gesloten zitten. Moederbord is nie overclocked, maar tis een pentium 2-500 mhz met 1 of ander super onbekend mobo en vid. kaart. Maar van dat voltage opmhoog draaien, die bak heeft 2 jaar lang gedraait en is sinds enkele dagen begonnen met rebooten, lijkt me sterk dat voltage verhogen dan werkt.

edit:

zoals ik al zei gebeurt ook wanneer ik in de bios zit, dus lijkt me geen probleem van windows

• Donuts
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-04 07:57
Op woensdag 19 juni 2002 11:23 schreef TheMAzTER het volgende:
als je win2k of winXP gebruikt moet je ff de optie uitzetten in 'my computer -> Advanced -> Setup & recovery -> Automatically reboot' uitvinken.
Moet niks uitmaken, want de reboot komt ook als je in de BIOS zit. Ik vermoed iets met het moederbord, vanwege een soortgelijk proleem van een collega...

:z

Women who seek to be equal with men lack sense of reality

Verwijderd

Staat je harddisk vol met programma's? Even een format c: kan ook wonderen doen.

Verwijderd

test je proc eens uit op een ander mobo doet ie dan nog gaar ander mobo halen

Verwijderd

Topicstarter
Jah het probleem is dat ik ff geen soortgelijk mobo voor handen heb anderz had ik al spulletjes aan het wisselen geweest.

edit:

owjah het maakt niet uit wat er met de HD is vol, leeg format c: gaat niet helpen jongens als ik de HD compleet loskoppel krijg ik het zelfde effect

Verwijderd

Uuuhm dan klinkt het toch als een warmte-probleem.
Je Vid-kaart, wat voor een is het er? Die kan ook te warm worden, of gewoon gaar zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ja een warmteprobleem was ook het eerste wat ik dacht, maar goed niks is zo warm dat ik het niet kan aanraken dus < 50 graden zullen we maar zeggen. Alle case fans draaien dus dat is het ook niet. En over die videokaart ik heb geen id wat voor kaart het is hij gooit hem al voor dat ik windows ben eruit en van de kaart zelf word je ook nie veel wijzer :(

Verwijderd

Topicstarter
kleine vriendelijke *kick*

Verwijderd

Misschien is ie gaar, probeer een andere.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb nog wel een andere vid. kaart liggen maar dat is een geforce 3 ti-500, ik heb geen zin om die kaart te vern**ken. Er is ooit eens een geforce 2-gts in die kast gegaan en dat kon hij al niet trekken dus die andere is niet echt een oplossing. Maar eigenlijk wil ik weten wat voor onderdeel jullie denken dat kaduk is. En anderz moet ik ff een computertje laten overkomen, maar goed eerst ff kijken of het anders kan.

Verwijderd

als je koelblok van je processor niet zo warm is kan het dan ook niet zijn dat je koeler slecht contact maakt met je processor en dat de warmte dus niet goed wordt afgevoerd...?
misschien wat nieuwe koelpasta erop of iets dergelijks, kijk iig even of de koeler echt wel goed gemonteerd zit

/edit

hm lees net even iets verder en zie dat het een pentium 2 is... die werken geloof ik helemaal niet met koelpasta, maar dan nog, kijk even of het koelblok goed aansluit met de proc

/edit

Verwijderd

Joh ! hier de collega van donuts, met hetzelfde probleem duzz

Een gloed nieuwe bak, lege schijven, een 300Watt A-Open kast
dus voeding ook wel ok, wat wel opvalt : In windows software
geeft aan cpu 58 idle maar temp gemeten met hardware, netjes 35 graden.

Geheugen niet Brak ! is getest op een andere comp.

Mijn status ? : Moederbord ligt weer netjes bij de leverancier. Nog geen antwoord gehad. :(

Config :
Asus P4T-E
2 ghz proc ( intel )
2x 256 rimm

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben idd ook bang dat de mobo brak is, dingetje is ook al us gestofzuigd stond niet echt in een vriendelijke omgeving, maar dit hielp ook niet. Ik ga denk ik ff kijken of ik ergens een vervangend mobo kan proberen.

Verwijderd

ik heb het ook gehad

wat was het probleem bij mij: ik zat soms met mn voet tegen de powercable, dan gingie er even uit en weer in. Resultaat: reboot :D Dus het zou ook zo bij jouw kunnen zijn. Even er goed indrukken was genoeg. Vond het wel grappig :P

Verwijderd

Topicstarter
Kabels zijn het niet, alle kabels zijn los gehaald en er weer in gestopt :(

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Haal een nieuwe voeding !!

dikzak

Verwijderd

Het is dat het een Pentium is maar anders:

[topic=528825/1/25]

[topic=528269/1/25]

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
Op woensdag 19 juni 2002 12:01 schreef seb2200 het volgende:
Joh ! hier de collega van donuts, met hetzelfde probleem duzz

Een gloed nieuwe bak, lege schijven, een 300Watt A-Open kast
dus voeding ook wel ok, wat wel opvalt : In windows software
geeft aan cpu 58 idle maar temp gemeten met hardware, netjes 35 graden.

Geheugen niet Brak ! is getest op een andere comp.

Mijn status ? : Moederbord ligt weer netjes bij de leverancier. Nog geen antwoord gehad. :(

Config :
Asus P4T-E
2 ghz proc ( intel )
2x 256 rimm
dat ligt aan je asus mobo (gebruik je asus probe om temp te meten?

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 13:33 schreef RocketKoen het volgende:

[..]

dat ligt aan je asus mobo (gebruik je asus probe om temp te meten?
Yep, Ik gebrte asus probe, eerst dacht ik nog aan deinst. maar aangezien de bak ook in bios reboot kan dit onmogelijk de oplossing zijn,, De bios gaf ook hele andere temp's aan als de probe..

Verwijderd

Topicstarter
Nou in ieder geval is het geen MSI-bordje dus dat is het probleem zeker niet. Misschien dat het bordje ook wel een flinke klap heeft gehad want hij heeft zo een hele dag staan te resetten, maar goed voeding lijkt me ook stug want dan zou hij het toch zeker moeten aankunnen met alleen de benodigde componenten erin, dus vid. kaart, geheugen, proc en mobo voor de rest is dan nix aangesloten.

Verwijderd

In het begin was het wel minder...

Net voordat ik de mobo terug stuurde
was het stukken erger ( toen was het ook pas net in de bios )

Flash back : ---> In het begin Xp lekker kunnen installeren.
zonder problemen.

Jump to da end : ---> bij het wegsturen v/d elende kon het xp bij het install nog niet eens aan het bestanden kopieeren toekomen.

Kortom : Zoals ik dit bericht al begon, het word ergur

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Op woensdag 19 juni 2002 11:27 schreef Afketser het volgende:
Staat je harddisk vol met programma's? Even een format c: kan ook wonderen doen.
Dan helpt dus geen ene reet omdat het ook in de bios gebeurt... Dan wordt er volgens mij alleen het mbr gelezen...

En als het wel zo is, dan zou ik format c; /q doen dat gaat 1000000x sneller of verwijder gewoon de partitie als je die veranderen wil...

Verwijderd

Topicstarter
ff offtopic maar format c: /q is niet hetzelfde als format c:. Je verwijdert dan alleen het bestandsysteem, dus soort van quick erase bij cd-rw je maakt de TOC leeg maar laat de data staan. Format c: duurt wel iets langer maar data is niet meer terug te halen en geeft ook minder fouten.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Op woensdag 19 juni 2002 13:48 schreef Dennis_Dennis het volgende:
ff offtopic maar format c: /q is niet hetzelfde als format c:. Je verwijdert dan alleen het bestandsysteem, dus soort van quick erase bij cd-rw je maakt de TOC leeg maar laat de data staan. Format c: duurt wel iets langer maar data is niet meer terug te halen en geeft ook minder fouten.
Wedden dat het dan ook nog kan...

Verwijderd

Topicstarter
goede format zet alle 1tjes naar 0tjes als ik het goed heb dus ik weet niet hoe je dat voor elkaar wilt krijgen >:)
Pagina: 1