Toon posts:

[linux] Scripts open source maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb meerdere handige scripts ed nou is er een bedrijfje dat mijn firewall scriptje wil gebruiken en dat vind ik best maar nu moet ik hem open source maken (ik zat aan GPL te denken). Hoe kan ik dat het beste regelen?

Ik heb al zitten lezen op http://www.gnu.org/ maar kom er nog niet helemaal uit. Iemand die een tip voor me heeft??

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:01

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je plaatst bovenaan elk bestand een header waarin je aangeeft dat het bestand onder de GNU GPL valt. Deze header is op gnu.org te vinden. Daarnaast stop je er nog een bestand 'LICENSE' bij waarin je de complete GPL zet, ook op de site te vinden. That's it. Niemand kan zeggen dat hij het niet gelezen heeft, want in dat geval is hij niet aan de GPL gebonden maar aan de copyright-wetten. Deze laatste zijn alleen maar strenger dan de GPL. Zo kun je zonder iemand iets te laten ondertekenen ervoor zorgen dat je software Free Software is.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
oh das best makkelijk bedankt voor de uitleg soms worden de lettertjes een beetje teveel...

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 11:26 schreef dwarf4321 het volgende:
oh das best makkelijk bedankt voor de uitleg soms worden de lettertjes een beetje teveel...
mjah, dat zal toch wel meevallen? als je het even snel globaal doorleest, valt al snel op dat er na de terms and conditions een sectie staat genaamd ' How to Apply These Terms to Your New Programs'. daar staat netjes uitgelegd hoe de gpl toegepast dient te worden...