Hoe zware koeler bevestigen?

Pagina: 1
Acties:

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-01 19:52

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Topicstarter
Ik heb de Coolermaster HHC-L61 koeler alleen dit koelblok weegt ongeveer een halve kilo. Goed voor de koelresultaten maar slecht voor de standaard bevestigingsclips. Mijn vraag is hoe ik deze beter kan bevestigen of de koeler kan ondersteunen zodat die halve kilo niet alleen op de CPU socket steunt?
Heeft iemand dit al gedaan, en zoja: plaatjes!! :)

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Zitten er geen schroeven op dan? Meestal hebben die zware koelers dat wel zodat je ze op het mobo kan schroeven. Als ie dit niet heeft zul je het met de klipjes moeten bevestigen. Wat je dan kunt doen is bv je kast schuin neerleggen (als een cd-tje in je cd-speler blijft zitten) zodat je koeler rechtop komt te staan, of je moet hem met elastieken oid ondersteunen. Ik zou zeggen; wees creatief :D

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Op woensdag 19 juni 2002 11:20 schreef kutkip het volgende:
Zitten er geen schroeven op dan? Meestal hebben die zware koelers dat wel zodat je ze op het mobo kan schroeven. Als ie dit niet heeft zul je het met de klipjes moeten bevestigen. Wat je dan kunt doen is bv je kast schuin neerleggen (als een cd-tje in je cd-speler blijft zitten) zodat je koeler rechtop komt te staan, of je moet hem met elastieken oid ondersteunen. Ik zou zeggen; wees creatief :D
elastieken om een koelblok???? die dingen gaan geheid smelten/verbranden/uidrogen. laatst stond in PCM een lezersbrief van iemand die een pc had gekocht waarbij de kabels bijelkaar gehouden werden door elstiekjes. helaas kwam hij daar pas achetr toen er rook uit zen kast kwam

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

ff kijken boven je CPU zit waarschijnlijk je voeding he??

Je kunt die voeding er ff uithalen, en dan daar 2 gaatjes in boren, om er daarna M3 boutjes door te halen. Of tewel draadeindes. Deze kun je dan vastmaken met revetjes en moertjes. Ook kun je natuurlijk M4 pakken... en nog breder. Maar voor het gewicht is M3 al zat. Het wordt er alleen stoerder door.

Suc6... en vragen... ask me!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

teveel gewicht aan dat lullige plastic stukje, dat zou ik alleeen aandurven met een desktopkast...
Zit er een klein instructiesheetje bij je koeler? Vraag me namelijk af wat ze daarover te zeggen hebben....

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-02 18:15

Metzie

Nyaano !

Afbeeldingslocatie: http://www.reviewmakers.com/review/Heatsink_Fans/coolermasteralps/top.jpg

Dat is je koeler, ik neem aan dat dat ding gewoon met amd's specificaties is gemaakt, dus het gewoon met de clips op je cpu kan bevestigen.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 12:46
Tot 500 gram kan net aan de socket vast.... (al niet meer aan een socket 478 echter) daarboven moeten er schroeven in

1 advies
als ie zit

niet teveel mee gaan lopen sjouwen anders breek je je mobo door de midden

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 14:05 schreef Metzie het volgende:
[afbeelding]

Dat is je koeler, ik neem aan dat dat ding gewoon met amd's specificaties is gemaakt, dus het gewoon met de clips op je cpu kan bevestigen.
weegt dat een halve kilo???????? :?

tering zou je nie zeggen :)

maar zal toch wel zo gemaakt zijn dat je het ook kan vastmaken :) zo slim zijn ze toch wel bij coolermaster :)

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Op woensdag 19 juni 2002 14:05 schreef Metzie het volgende:
[afbeelding]

Een maat van me heeft ook zo'n ding en die heeft hem idd gewoon aan de klipjes hangen hoor :)

En ik bedoelde natuurlijk niet van die 'postbode-elastieken' maar van die stevige ronde dingen. Daarmee zit bij mij een 60mm fan vast aan de heatsink van m'n GeForce :7 *D Gewoon wat knutselen/tweaken aan dat ding zou ik zeggen :Y)

Verwijderd

Als het plaatje klopt heb je een HHC-001. Deze is zonder extra bevestiging prima vast te zetten.

Zolang je niet elk weekend met je pc loopt te sjouwen, moet dat prima gaan zonder extra ondersteuning.

Ik heb hem ook, en geen problemen.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 11:44
Afbeeldingslocatie: http://www.reviewmakers.com/review/Heatsink_Fans/coolermasteralps/top.jpg

Die buis is toch een heatpipe? Hoe moet die werken als die op zijn kant hangt????
Is deze niet toevallig voor een desktop ?

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Je zou ook een spacer kunnen gebruiken, dan heeft iig je core wat minder te verduren

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:24

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Maak van je pc een desktopkast.

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-01 19:52

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Topicstarter
Het punt is dat ik wel heel af en toe met me PC sjouw en ik dus denk dat die koeler eigenlijk steviger bevestigd moet worden. Alleen hoe?? :?

Elastiekjes lijkt me niks en dat met die moertjes klinkt ook niet heel gemakkelijk. Is er niemand die dit al eens gedaan heeft en misschien wat pics online kan zetten zodat ik een idee krijg?
Of andere nuttige tips :)

• -Nexus
  • Laatst online: 17-02 21:24

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Heb hem er gewoon opgezet, geen problemen te ontdekken

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hm mijn broertje heeft ook zo'n grote koeler (van Coolermaster DP5-7nogwat), maar die heeft van die clips die om alle 3 de bevestigingspunten van je socket gaat. Daarmee zit ie dan wel stevig vast. Ik zou dit zo niet graag op mijn processor zetten.

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Als het goed is zien HHC L61 en 001 het zelfde eruit.
die op het plaatje lijkt verdomd veel op mijn L61
verschil is dat 001 meer toeren maakt.

Hij is 500 gram!!!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:43

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

moet wel gaan hoor met dat ding, maarre als je kast een flinke buts krijgt dan naait ie er wel af denk ik, de palletjes op de socket meenemend.

wat doen die rare buisjes aan de zijkant eigenlijk? ziet er vrij nutteloos uit :D

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
tja, ik kreeg vandaag voor iemand eindelijk na uhhh xx aantal dagen een mobo+proc binnen, met koeler eropal..

is die cooler (spire FridgeRock) dus erafgelazert in het pakket (Nederlandse pakket dienst), gelijk lipje stuk van de socket. en een AMD Xp 1900+ gecrushed ;(

ik :(

Verwijderd

je kan er een tyrwrap om maken(als die gaat smelten is er wwat goed mis wat zo warm word je koelblok niet ;) )
en met boutjes moet het ook willen voor de rest weet ik niets beter

als een tweaker wat wil zal het hem ook lukken ook ;)

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

wat doen die rare buisjes aan de zijkant eigenlijk? ziet er vrij nutteloos uit :D
HAHAHA lach maar >:)

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 14:12 schreef spear_of_fear het volgende:

[..]

weegt dat een halve kilo???????? :?
zalman weegt eeen HELE kilo (6500cu) dan ben je pas bang met het verplaatsen van je pc...

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:09

Phydomir

Dennis

erm... Kep nu de Vulcano 7+ erop zitten en ook die weegt behoorlijk wat maar houd het wel...

Je kan hem toch ook gewoon voorzichtig draaien als je uhm wil gaan vervoeren en uhm dan op z'n zijkant vervoeren...

Zo komt er iig stukken minder druk op de staan.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Pagina: 1