[php] foto's resizen

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• ikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-09 16:30

ikker

No Risk No Pain No Fun!!!

Topicstarter
Ik heb een site waar iemand foto's kan toevoegen die met een camera zijn gemaakt. deze foto's worden automatisch op juiste formaat gemaakt en naar de site geupload.
Dit werkt allemaal helemaal prima....op 1 puntje na dan :(

Dit gaat alleen maar goed als de foto's liggend zijn gemaakt.
Met staande foto's ben je dus opeens 150 kile zwaarder en een halve meter kleiner als je normaal bent |:(

nu wil ik dus dat ook staande foto's goed worden weergegeven. Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat het script automatisch kijkt of de foto staand (Breedte < Hoogte) of liggend (Hoogte < Breedte) is?

Ik denk iig dat dit de manier is om het op te lossen.

Mijn netwerkje

Verwijderd

je bepaald de breedte (of hoogte) en schaalt de hoogte (of breedte) aan de hand van hoeveel procent je de 1 kleiner maakt.............. is dat zo moeilijk dan? :)

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 18:17

Skinny

DIRECT!

edit:
---nutteloos
niet goed gelezen |:(

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 10:59 schreef ikker het volgende:
Ik heb een site waar iemand foto's kan toevoegen die met een camera zijn gemaakt. deze foto's worden automatisch op juiste formaat gemaakt en naar de site geupload.
Dit werkt allemaal helemaal prima....op 1 puntje na dan :(

Dit gaat alleen maar goed als de foto's liggend zijn gemaakt.
Met staande foto's ben je dus opeens 150 kile zwaarder en een halve meter kleiner als je normaal bent |:(

nu wil ik dus dat ook staande foto's goed worden weergegeven. Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat het script automatisch kijkt of de foto staand (Breedte < Hoogte) of liggend (Hoogte < Breedte) is?

Ik denk iig dat dit de manier is om het op te lossen.
Ik gok PHP :)

Kijk ff wat de methods zijn van een image object en dan een simpele if/else.
Denk dat image.width en image.height wel werken in php

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 18:17

Skinny

DIRECT!

FF zoeken op hotscripts levert altijd wat leuks op ..

http://www.hotscripts.com/Detailed/16213.html
PHP:
1
<?    function resizeW($newWidth)    /*    resizes an image accordingly to fit the newWidth and remain proportions    */    {        if (!$this->image) {            return FALSE;        }        $oldWidth = imageSX($this->image);        $oldHeight = imageSY($this->image);        $newHeight = ($oldHeight / ($oldWidth / $newWidth));                $imageNew = ImageCreateTrueColor($newWidth, $newHeight);            imageCopyResampled($imageNew, $this->image, 0, 0, 0, 0, $newWidth, $newHeight, $oldWidth, $oldHeight);        imageDestroy($this->image);        $this->image = $imageNew;        return TRUE;    }    ?>

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
Ik heb zo mijn eigen scriptje:
PHP:
1
<?if (!isset($big)) { $maxsize = 192; $teksttype = 3; $typepicture = "small";} else { $maxsize = 320; $teksttype = 5; $typepicture = "big";}$plaatje=$imagefile;$imagefile = "/sites/vv/private/photos/".$plaatje;$cachefile = "/sites/vanvossen/vv/cache/".$typepicture."-".$plaatje;if (!is_file($imagefile)) {  $imagefile = "/sites/vv/private/dev/no_file.jpg";  $cachefile = "/sites/vv/private/cache/".$typepicture."no_file.jpg";}if (!is_file($cachefile)) {  $src_img = imagecreatefromjpeg($imagefile);  if( (imagesx($src_img)) > (imagesy($src_img)) ) {    $ratiochange = imagesx($src_img) / $maxsize;  } else {    $ratiochange = imagesy($src_img) / $maxsize;  }  $new_w = imagesx($src_img)/$ratiochange;  $new_h = imagesy($src_img)/$ratiochange;  $dst_img = imagecreate($new_w,$new_h);  $newimage= $cachefile;  imagecopyresized($dst_img,$src_img,0,0,0,0,$new_w,$new_h,imagesx($src_img),imagesy($src_img));  imagejpeg($dst_img,$newimage);}Header ("Content-type: image/jpeg");$im_tmp = imageCreate( $new_w, $new_h );$im = imagecreatefromjpeg($cachefile);ImageString ( $im, $teksttype, 15 ,5, $tekst, $KleurTekst);ImageString ( $im, 1, 15 , ($new_h - 15), $tekst2, $KleurTekst);Imagejpeg($im,'',100);ImageDestroy($im);?>

My weblog

• ikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-09 16:30

ikker

No Risk No Pain No Fun!!!

Topicstarter
zodra ik thuis ben ga ik ermee aan de slag.
kan namelijk vanaf mijn werk niet ftp-en
:'(:'(:'(:'(

Mijn netwerkje

• [ti]
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Shameless plug:

[topic=320252/1/999]

Deze behoud aspect ratio redelijk goed.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19