Toon posts:

[Maya 4.0] mirror probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog niet zo'n ster in Maya, maar nu had ik toch een mooie skin gevonden en heb ik daar een skeleton aan verbonden.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dfx/untitled5.JPG
Het probleem is echter, wanneer ik het figuur in een bepaalde posistie zet, dat links en rechts exact het zelfde doet (een arm bijvoorbeeld).
Ik denk dat dat komt doordat de gehele linkerkant gespiegeld is.
Hoe krijg ik dit ongedaan gemaakt. Dus als ik de linkerarm in een positie zet, de rechter niet in de zelfde positie gaat staan.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op woensdag 19 juni 2002 10:58 schreef Pum het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb je geen kopie van de ene kant gemaakt en die gemirrored, maar een instance. Dat betekent dat alles wat je op de origine kant uitvoert ook op de andere wordt gedaan, en andersom ook. Zorg ervoor dat je geen nieuwe instance maakt, maar echt een copy. Dan zou dit niet moeten gebeuren :)

Verwijderd

Topicstarter
Oh..nu je het zegt...daar staat me inderdaad iets van bij. Volgens mij stond ie op instance.

Merci!

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 12:40

Zydell

* * * * *

erhm je hebt geen skin gevonden... maar een model :) skin is de naam voor de texture om de model wat vaak gebruikt wordt in het 'games' wereldje :)

Je moet idd geen instance gebruiken :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja...ok...ik ben er nog niet zo goed in, maar nu vraag ik me wel af of ik het ongedaan kan maken. Kan ik niet op een of andere manier de boel opbreken. Ga ik het namelijk converteren naar polygonen, dan wordt het model niet meer zo mooi. Of zou het misschien mogelijk zijn om alles links van de oorsprong te deleten zonder dat de rechterkant erdoor te beschadigd. Dan zou ik namelijk wel een nieuwe copy i.p.v. een in instance kunnen maken.

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 16:44
Je zou ff kunnen kijken in de hypergraph of ze misschien aan elkaar gelinkt zijn en dan die links eruit gooien. en ff de history van die delen deleten -> delete all by type -> history.... Mooie model btw!! zelf maken is toch wel een stukkie moeilijker :)

KnowYourBeans

Pagina: 1