Het traag scrollen van een site...

Pagina: 1
Acties:

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 15:45
Hey,

waarschijnlijk zijn jullie het allemaal wel 's tegengekomen, een site die traag scrollt op je (zelfs vrij goeie en snelle) pc.

Ik vroeg me af wat hier de hoofdoorzaken voor kunnen zijn, ik heb namelijk een nieuwe layout gemaakt voor een bepaalde pagina, met wat KB's betreft een VEEL mindere hoeveelheid aan grafisch materiaal, alleen iets meer HTML code/scripts.
Ook gebruik ik op deze pagina 2 iframes.

Je raad het al, deze nieuwe layout scrollt dus vertragend.
Als ik de iframes weglaat scrollt hij nog steeds vertragend, wat kan hier nog meer oorzaak voor zijn?
Misschien een verkeerde opbouw van de site? Ik heb namelijk bovenin een tabel met veel plaatjes in allerlei cells, en onderaan de site en op de helft is het wat minder, zou dat een oorzaak kunnen zijn?
Moet ik dan de onderkant gewoon ff verzwaren of alleen juist de bovenkant minder zwaar maken?

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 18:36

Zoefff

❤ 

Heb je "smooth scroll" van IE wel uitstaan?

Extra ==> Internet opties ==> Geavanceerd ==> Bij het kopje "surfen" het vinkje weghalen bij "smooth scroll" of "vloeiend schuiven".

Dat zal het probleem wel oplossen :)

edit:

Ik denk dus niet dat het aan de site zelf ligt, maar aan de instellingen van je IE...

Misschien hoort dit topic dus ook meer thuis in SA of WOS, maar dat kon jij niet weten :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• TangLeFuzZ
  • Laatst online: 23-08 15:45
Nee hoor, want het gaat bij alle andere pagina's wel goed, alleen bij dat nieuwe design van me niet.
Het ligt dus echt niet aan m'n PC of instellingen van IE...

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 18:36

Zoefff

❤ 

Op woensdag 19 juni 2002 12:46 schreef TangLeFuzZ het volgende:
Nee hoor, want het gaat bij alle andere pagina's wel goed, alleen bij dat nieuwe design van me niet.
Het ligt dus echt niet aan m'n PC of instellingen van IE...
Geef dan ns n linkje? Of staat ie nog niet online?

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 13:28
De meeste browsers hebben het moeilijk met veel tabellen / cells ...

Misschien kan je daar even op zoeken ...

This space intentionally left blank.

• Bosmonster
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Als je er een flash movie in hebt staan of Macromedia Javascript zut wil het ook nog wel eeens retetraag gaan.

Verwijderd

Moet je kleiner iets maken. Of in frames, die er wel zijn of niet ziet. Niet alles op 1 pagina flikkeren, want dat wordt traag. Ga maar eens met de muis over een flink menu heen. Je zult zien dat de muis blijft hangen... !!! |:(

• Bosmonster
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Op donderdag 20 juni 2002 08:57 schreef a3vantilburg het volgende:
Moet je kleiner iets maken. Of in frames, die er wel zijn of niet ziet. Niet alles op 1 pagina flikkeren, want dat wordt traag. Ga maar eens met de muis over een flink menu heen. Je zult zien dat de muis blijft hangen... !!! |:(
:? Wat lul jij nou :P

De enige menu's die traag zijn blijken ALTIJD gemaakt met de MM_ (macromedia) javascript functies. Daar zit een enorme overhead in zelfs voor het simpel swappen van een plaatje. Dit is helemaal nergens voor nodig.

Dit kwam ik gister tegen.. Het menu reageerde supertraag op de mouseover dus ik dacht: Zal wel weer MM_ zijn.. ik source kijken ja hoor.. weer raak ;)
Pagina: 1