[HTML] Context menu (á la Windows explorer)

Pagina: 1
Acties:

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hoi,

Ik heb ooit eens een keer een site gezien met een knopje, en als je daar op drukte kwam er een menuutje tevoorschijn.
En wel, zo`n context menu ( zo`n rechtermuisknopmenu ding).

Maar....ik weet echt compleet niet meer welke site het was, of wat de code ervan is, en ik kan er nix over vinden.
Ik hoop dat 1 van jullie mij kan helpen :)

Bij voorbaat dank,
XL

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Verwijderd

Je hebt maar 1 keyword nodig.

oncontextmenu=""

:)

• Guillome
  • Niet online
Nee ik wil zelf zo`n menu maken, met een eigen action.

Dat kon met <object ID=blablabla>
<objparam name=bla>
<objparam link=www.av.com>

Zoiets

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 10:12 schreef XLerator het volgende:
Nee ik wil zelf zo`n menu maken, met een eigen action.

Dat kon met <object ID=blablabla>
<objparam name=bla>
<objparam link=www.av.com>

Zoiets
Tijd om te leren werken met layers.....

Of is dit niet wat je bedoeld?! Want volgens mij kan je best een layer visible maken met een Onclick action, of een OnRightMouseButtonClick=""...... (klinkt in ieder geval wel stoer (-: )

Verwijderd

<body oncontextmenu="document.getelementById('hiephoi').style.visibility='visible';">

<div id="hiephoi" style="position:absolute;top:50;left:50;border-left:white;border-bottom:white;border-right:buttonshadow;border-top:buttonshadow;backgroundColor:buttonface;visiblity:hidden;">item1<br>item2<br></div>

:P

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Kpieer je dan ook de gewone context-menu items.. Want het is rete irritant als je ineens je standaard items kwijt bent.

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Hij 's grappig... Werkt alleen nog niet helemaal... Doe maar eens je rechtermuis nog een keer gebruiken in het contextmenu....

Resultaat: gewoon de normale variant van IE

• Guillome
  • Niet online
Nee jullie snappen het niet.
Ten eerste, ik wil niet een javascript menu maken.
Ik weet btw echt wel hoe dat moet hoor :)
En ten tweede hoef ik de standaard niet te kopieren; ik gebruik het als knop.
Je drukt met links op een knop en dan moet je zo`n menuutje krijgen. Zo`n id als de back knop in IE

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 10:30 schreef XLerator het volgende:
Ten eerste, ik wil niet een javascript menu maken.
Ik weet btw echt wel hoe dat moet hoor :)
Wat is het probleem dan :? Je maakt een pijltje, en achter de onclick actie op dat pijltje hang je een layer scriptje :)

• Guillome
  • Niet online
Omdat ik zo`n context menu wil, en ik weet dat het kan.

Pagina: 1