GSM Verzekering

Pagina: 1
Acties:
  • 2.587 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 17:56

KreKkeR241

11101001010

Topicstarter
Ik heb pas een Samsung T100 aangeschaft en moet zeggen dat ik 't toch best een prijzig telefoontje vind. Mijn vorige telefoon, de Siemens S25 ging volgens mij net nadat ie buiten de garantie viel opeens niet meer aan. Tenminste, alleen 't licht van 't beeldscherm en 't geluid deed het, maar text zag je niet.
Net lees ik in een topic dat het A300 beeldscherm van iemand naar z'n moer is en dat deze persoon dat bij meer mensen heeft gezien... Ook nog eens zes weken opstuur tijd :(

Ik begin nou toch echt te denken aan de verzekeringaanvraag formulieren die bij de gsm zaten. Ik heb nog een paar dagen om ze op te sturen.

Dan heb ik keuze tussen schade verzekering van 3 euro per maand en schade & diefstal/verlies verzekering van rond de 6 a 7 euro pm ofzo.

Ik vroeg me af of iemand enige ervaring heeft met gsm verzekering. Hebben die dingen wel zin? Lopen ze je te flessen als ie kapot gaat door excuses te bedenken, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Ik heb tot nu toe altijd nog een verzekering genomen bij mijn foons. Nog nooit nodig gehad, maar het lijkt me altijd verstandig. Ik zou wel aanraden om zowel schade als diefstal verzekering te nemen (dus die van 7 euro). Voor zover ik weet, zijn de meeste verzekeringen wel te vertrouwen en hebben ze niet de bedoeling je te flessen ofzo ;) De voorwaarden zijn gelijk aan alle andere verzekeringen, dus als hij kapot is, moet je dat wel aan kunnen tonen en als die gestolen is, moet je natuurlijk ook wel een aangifte bij de politie hebben etc.

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:54
Bij welke verzekeringsmaatschappij is dat, waar je hem laat verzekeren ? Ik wil eigenlijk mijn telefoon ook laten verzekeren (is welliswaar al enkele maanden oud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Op woensdag 19 juni 2002 15:17 schreef martijnn het volgende:
Bij welke verzekeringsmaatschappij is dat, waar je hem laat verzekeren ? Ik wil eigenlijk mijn telefoon ook laten verzekeren (is welliswaar al enkele maanden oud).
Meestal kan je je foon alleen laten verzekeren bij, of vlak na aanschaf van het toestel. Anders is het risico voor verzekeringsmaatschappijen te groot dat je het toestel laat verzekeren nadat er iets mee is gebeurd (beschadigd, gestolen, etc.) Mijn telefoon heb ik bij aanschaf laten verzekeren bij Libertel Citypoint, maar eigenlijke elke telefoonshop biedt verzekeringen aan...

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KreKkeR241
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 17:56

KreKkeR241

11101001010

Topicstarter
Toch komen er bij dat bedrag dat je maandelijks betaalt nog wat extra kosten:
Eigen risico
Het eigen risico bedraagt 25,- in all-claims (dus ook wanneer binnen de fabrieksgarantie gebruik wordt gemaakt van een leentoestel).

Bij misbruik van de aansluiting zoals opgenomen bij de Platinum Service geldt een aanvullend eigen risico van 45,-.
In geval van schade als gevolg van diefstal of vermissing binnen 6 maanden na de ingangsdatum van de verzekering geldt voor personen t/m 24 jaar een extra eigen risico van 25 % van het schadebedrag met een maximum van 65,-.

http://www.online.o2.nl/shop/verzekering/0,,,00.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 12:50
Heeft iemand ervaring als het gaat om schade aan een telefoon verzekerd bij Harmony Financial services?
(dat word geregeld via Vodafone)

Mijn 3 weken geleden gekochte nokia 6510 is namelijk in de wc gevallen |:(
Die is dus dood (of liever gezegt verdronken)

Ik ben dus gisteren terug gaan gaan, met alle papieren en de telefoon, naar vodafone. Daar werd de verzekering gebelt en die hebben het schade forumlier naar de winkel gefaxt. Terwijl ik genoot van een lekker bakkie koffie werd het ingevult door een vriendelijke dame van de winkel. Na het 3 kantjes tellende formulier zelf nog een keer te hebben door gelezen hoefde ik alleen zelf een krabeltje te zetten. Alles papieren werden voor mij gekopieerd en door gefaxt naar de verzekerings maatschappij. Een complimentje voor vodafone city point enschede :7

De aanvraag is nu in behandeling bij HFS.
Weet iemand hoe lang zoiets kan duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
In geval van schade als gevolg van diefstal of vermissing binnen 6 maanden na de ingangsdatum van de verzekering geldt voor personen t/m 24 jaar een extra eigen risico van 25 % van het schadebedrag met een maximum van 65,-.
Stelletje naaiers :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb ook een schade/diefstal verzekering via Harmony Financial Services, voor 5,95 per maand met een eigen risico van 25 euro. Dat is echt goedkoop als je het vergelijkt met de verzekeringen van Belcompany en Phonehouse (minstens 10 euro per maand voor een minder uitgebreide verzekering). Al mijn telefoons zijn verzekerd geweest, gelukkig heb ik er nooit gebruik van hoeven maken, maar het is wel een veilig idee. HFS is trouwens niet exclusief voor Vodafone, want Dutchtone Shop verkoopt ze ook.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Harmony Financial Services, oftewel HFS is een onderdeel van International Telecom Solutions, (ITS) dat is de overkoepellende organisatie van bijvoorbeeld ook T For Telecom..

Ze hebben, na mijn mening 2 hele goeie verzekeringen. (ik heb ervaring met meerdere verzekeringsmaatschapijen)

Gold en Diamond cover (zo worden ze volgens mij bij TFT genoemd)

Dekking:

- Valschade, stootschade, vochtschade enz.....
- Leentoestel
- Diefstal
- Misbruik met je abonnement

Oftewel,

- Kan je het toestel nog overhandigen aan de verzekeringsmaatschapij? dan wordt hij altijd gerepareerd of vervangen voor een nieuwe GSM.
Bedenk nu een extreme vorm en het is gedekt!!!!!

- Kan je het toestelletje niet meer overhandigen aan de verzekeringsmaatschapij? maar is hij van je afgenomen onder bedreiging, met geweld of is hij uit een afgesloten compartiment gehaald waar braak zichtbaar is dan is dat ook gedekt.!!
Dan ben je zelfs nog verzekerd tegen € 225.-- misbruik met je abonnement.

- Is je Toestel gerold dan is dat een twijfel-geval (als je een dader profiel kan geven worden je kansen verhoogd)

Deze dekking is bij beide polissen het zelfde!!

Maar,

Bij de Gold cover moet je het toestel zelf overhandigen/opsturen naar de verzekeringsmaatschapij
En heb je een schade afwikkelings periode van 10 werkdagen (klinkt minder dan 2 weken)

Bij Diamond heb je een schade afwikkelings periode van 48 uur en wordt het toestel gelijk omgeruild voor een nieuwe door een koerier..

Bij diefstal, (als je hem dus niet meer kan overhandigen) kan het iets langer duren. Maar dan kan je een leentoestel krijgen.

Kosten

Gold: € 5.50 p/m
Diamond: € 6.95 p/m

En,

Met een eigen risico van € 25,00 per schade geval :)

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben verzekerd via de belcompany
en dan heb ikd e missleste verzekering en betaal €4,50 per maand en heb een eigen risico van €23.
volgens mij heb ik ook een diefstal verzekering maar dan moet je wel aangifte hebben gedaan enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 22:37:
ik ben verzekerd via de belcompany
en dan heb ikd e missleste verzekering en betaal €4,50 per maand en heb een eigen risico van €23.
volgens mij heb ik ook een diefstal verzekering maar dan moet je wel aangifte hebben gedaan enzo.
Dat moet je bij diefstal altijd doen!!

ÉÉN ding, verzin geen verhaal omdat je toch een uitkering wil!!! (illegaal, strafbaar)

Maar,

10% opscheppen is geen probleem!! bijv. ipv 1 mep gekregen te hebben zeg je dat je er 3 ofzo kreeg

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor zo vaak verhalen over mensen die een nieuwe telefoon willen en dan maar hun huidige telefoon dan mysterieus laten "verdwijnen", om vervolgens van het verzekeringsgeld een gloednieuw telefoontje te kopen. Veel mensen die dat doen, flikken dat ook vaker dan een keer.

Daarom vraag ik me dus af waarom ze geen no-claim principe hanteren om dit tegen te gaan. Waarom zou ik als ik een verzekering afsluit op mijn telefoon moeten betalen voor gratis nieuwe telefoons voor mensen die de boel zitten te naaien? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat geintje lukt ze maar twee keer. Alles wordt geregistreerd en als het te vaak gebeurd wordt er niet meer uitgekeerd en kun je je ook niet meer bij een andere maatschappij verzekeren.

Ik heb zelf ook een verzekering op mn telefoon en ik heb er al twee keer gebruik van moeten maken. Kreeg zelfs tijdens reparatie een vervangend toestel.
Pagina: 1