Toon posts:

Bios reset niet als ik mijn batterij verwijder.

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc met een bios pw en die wil ik er af hebben. Ik heb dus geprobeerd deze te resetten door de batterij te verwijderen, maar dit werkte niet.

Kan het zijn dat ik de batterij er langer uit moet halen of dat er nog een xtra backup batt. in zit?

Is er nog een andere manier om een bios te resetten?

Verwijderd

jumper op mobo, kijk in je boekje waar die zit.

en batterij er een nacht uitlaten helpt ook :)

Verwijderd

De meeste mobo's hebben 2 pinnetjes of soldeerpunten die, als je ze doorverbind, de bios resetten.
Moet je even in je mobo handleiding opzoeken.

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:51
Ik weet niet hoe lang jij je batterij er uit heb gehad maar bij mij wou ie ook niet resetten toen ik hem er 5 min uit had.
Je kan is proberen hem er een paar uur uit te houden of gewoon een nachtje, en dan ook ff de voeding stekker er uit trekken zodat je zeker weet dat er geen stroom meer op staat.
Maar zit er op je mobo geen jumpers om je bios te resetten?

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm een jumper. Ik zal ff m'n handleiding doorlezen. Anders wordt het een nachtje wachten..

In ieder geval bedankt iedereen :-)

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Ik zou eerst eens proberen om je baterij er uit halen en zo een nachtje laten staan.

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:40
Op woensdag 19 juni 2002 10:06 schreef mlevd het volgende:
Ik zou eerst eens proberen om je baterij er uit halen en zo een nachtje laten staan.
Of je drukt een stuk metaal tussen de beide pennen van de batterijhouder, dat werkt vaak ook goed.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Verwijderd

Ik dacht dat je de batterij een paar uur er uit moest laten als je de bios wilt resetten. (ik dacht 2 a 3 uur)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n handleiding gevonden en er bestond inderdaad een jumper om te resetten.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Of je grbuikt dit progje:

[mod-break]
lijkt me niet de bedoeling om hier te vermelden
[/mod-break]

Heeft me al vaker uit de brand geholpen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1