Ik heb het volgende probleem:
Mijn broertjes pc (systeem 1) heeft sinds 2 weken het probleem dat de koeler terugvalt in toeren.(van 7000 naar 5400 toeren)
Gisteren middag heeft hij een andere koeler op de processor gezet. Toen hij de pc opnieuw aanzette gebeurde het volgende: De stroom gaat erop en dan begint hij met opstarten, maar na +/- 3 seconden schakelt het systeem zichzelf uit.
Nu dacht ik dus dat de processor kapot was, daarom heb ik gisteravond mijn processor in zijn pc gezet. Toen starte zijn pc gewoon op !!. Om echt te controleren of mijn broertje zijn processor kapot was heb ik zijn processor in mijn systeem gezet. Met als gevolg dat mijn pc met zijn processor ook niet opstarte.
Nu waren we dus bijna zeker dat zijn processor kapot was. Totdat ik mijn processor weer in mijn systeem zette (systeem 2). mijn pc start nu dus ook niet meer op.
. Ik heb dus hetzelfde probleem het systeem schakelt zichzelf nu ook na 3 sec uit.
De systeem specificaties zijn:
Systeem 1: (systeem broertje)
MSI k7t turbo (266 fsb)
AMD Athlon thunderbird 1333 MHZ @ 1333 MHZ
256 MB ram
20 GB HDD
Hercules 3d prophet 32 mb AGP
3COM netwerkkaart
Soundblaster live player 5.1
(voor de rest nog brander,cd-rom en zip drive)
Systeem 2: (mijn pc)
MSI k7t turbo (266 fsb)
AMD Athlon Thunderbird 1200 MHZ @ 1200 MHZ
256 MB ram
20 GB HDD
Elsa gladiac 32 MB AGP
3COM netwerkkaart
cd-rom speler
Wat kan het probleem zijn ?. zijn allebei de moederborden en cpu's kapot?
Mijn broertjes pc (systeem 1) heeft sinds 2 weken het probleem dat de koeler terugvalt in toeren.(van 7000 naar 5400 toeren)
Gisteren middag heeft hij een andere koeler op de processor gezet. Toen hij de pc opnieuw aanzette gebeurde het volgende: De stroom gaat erop en dan begint hij met opstarten, maar na +/- 3 seconden schakelt het systeem zichzelf uit.
Nu dacht ik dus dat de processor kapot was, daarom heb ik gisteravond mijn processor in zijn pc gezet. Toen starte zijn pc gewoon op !!. Om echt te controleren of mijn broertje zijn processor kapot was heb ik zijn processor in mijn systeem gezet. Met als gevolg dat mijn pc met zijn processor ook niet opstarte.
Nu waren we dus bijna zeker dat zijn processor kapot was. Totdat ik mijn processor weer in mijn systeem zette (systeem 2). mijn pc start nu dus ook niet meer op.
De systeem specificaties zijn:
Systeem 1: (systeem broertje)
MSI k7t turbo (266 fsb)
AMD Athlon thunderbird 1333 MHZ @ 1333 MHZ
256 MB ram
20 GB HDD
Hercules 3d prophet 32 mb AGP
3COM netwerkkaart
(voor de rest nog brander,cd-rom en zip drive)
Systeem 2: (mijn pc)
MSI k7t turbo (266 fsb)
AMD Athlon Thunderbird 1200 MHZ @ 1200 MHZ
256 MB ram
20 GB HDD
Elsa gladiac 32 MB AGP
3COM netwerkkaart
cd-rom speler
Wat kan het probleem zijn ?. zijn allebei de moederborden en cpu's kapot?