Toon posts:

Bootpartitie niet te benaderen

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Groot probleem hier: ineens boot mijn harddisk niet meer. Kheb hem in een ander systeem gezet en alles staat er gewoon op: drie partities, mijn XP op de eerste partietie die keurig als actief is aangegeven, dus geen centje pijn. Alle data is ook al gered dus nog steeds niks aan de hand. Maar....hoe krijg ik dat kreng nou weer aan de gang? FDISK /MBR lost niks op. Ook herstel via de XP-console met FIXMR en FIXBOOT lukt niet. Ik dacht zelf dat alle partities verwijderen met FDISK en de partities opnieuw maken de oplossing zou kunnen zijn. Wat denken jullie?

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem, ik kreeg alleen de melding bij booten dat mijn windows/system bestand beschadigd was of ontbrak. Fixboot/Fixmbr bereikte ik ook niks mee en ook ook chkdsk /p /r leverde niks op. Toen maar een nieuwe harde schijf gehaald en daar XP-pro op geinstalleerd, tot mijn verbazing kan ik hiermee inderdaad wel mijn oude c benaderen die ook nu nog C heet ondanks dat ie inmiddels aan ide 2 hangt (de nieuwe schijf cs op ide 1). Je hoeft denk ik geen partities weg te halen, maar je zou met je win xp setup cd de partitie waarin je XP opnieuw wilt installeren kunnen formateren en vervolgens vanuit XP de overige partities kunnen formateren.

Verwijderd

[topic=510605]

Dit topic is gesloten.