Asus V8440 (to 4400) op Asus A7V333 probleem

Pagina: 1
Acties:

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:08

Kolky

subtitle not available

Topicstarter
Met veel pijn en moeite heb ik mijn defective Gigabyte 7VRXP in kunnen ruilen voor een Asus A7V333. Dolblij was ik toen ik bij het booten uberhaupt beeld zag.
Maar als de videokaart iets meer moet doen dan 2D (3d, of geavanceerde functies in 2d: drivermatig kleurwarmte aanpassen ed) dan loopt hij vast. Het beeld blijft staan, de muisaanwijzer is bevroren. Na ongeveer 7 à 8 seconden start de computer automatisch opnieuw op. Als Windows daarna weer volledig is opgestart krijg ik een melding dat de computer is 'hersteld van een ernstige fout' en of ik Microsoft over dit probleem wil inlichten. Ook staat erbij dat het stuurprogramma van de videokaart het probleem zou veroorzaken... :?

Ik heb 3 verschillende drivers geprobeerd, maar geen van allen werkt correct.

Mijn systeem in de sig is niet meer actueel. Het is nu:
Asus A7V333
Athlon XP 2000+
Asus V8440 Geforce 4 ti 4400
512 MB Geheugen
Geluidskaart
bla bla bla

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
wordt je videokaart niet te warm oid :?

en heb je wel windows opnieuw geinstalleerd nadat je een nieuw mobo hebt gekregen :? :)
als dat niet zo is raad ik je aan om dat eerst te doen :)

• Kolky

Kolky

subtitle not available

Topicstarter
Natuurlijk heb ik windows weer helemaal vanaf een schone schijf geïnstalleerd.

Te warm lijkt me geen logische verklaring, omdat hij direct vastloopt bij het switchen naar 3D. Zo snel kan de temperatuur nooit oplopen.

Verwijderd

misschien direct 3d of open gl probleem ofzo?

• ph03nix80
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 11:12
Ik heb precies hetzelfde systeem..... watvoor voeding heb je? is je proc/vid-kaart overgeklokt?

• Kolky

Kolky

subtitle not available

Topicstarter
Ik heb een Enermax 430W voeding..
Niets is overgeclockt.

Ik heb m'n processor nu op 12.5x100 lopen. 3dmark 2001 heeft ie zojuis helemaal voltooid. 6900 puntjes. ongeveer 20% onder de maat, maar iets is beter dan niets :)

Nu nog even de standaard 12.5x133 (1667) proberen...

Edit:
De 1667Mhz-stand geprobeerd... Het lijkt erop dat hier het probleem ligt. Als ik die Serenescreen Aquarium 1.1 screensaver opstart, krijg ik allemaal constante blauwe tekentjes op het scherm.

• ph03nix80
Op woensdag 19 juni 2002 22:32 schreef Kolky het volgende:
Ik heb een Enermax 430W voeding..
Niets is overgeclockt.

Ik heb m'n processor nu op 12.5x100 lopen. 3dmark 2001 heeft ie zojuis helemaal voltooid. 6900 puntjes. ongeveer 20% onder de maat, maar iets is beter dan niets :)

Nu nog even de standaard 12.5x133 (1667) proberen...

Edit:
De 1667Mhz-stand geprobeerd... Het lijkt erop dat hier het probleem ligt. Als ik die Serenescreen Aquarium 1.1 screensaver opstart, krijg ik allemaal constante blauwe tekentjes op het scherm.
-welke drivers gebruik je voor je videokaart?
-en heb je de via 4-in-1 drivers geinstalleerd?
-agp op 4x?
-hoe warm wordt je processor? heb je al geprobeerd om de met de kast open te draaien?

• Kolky

Kolky

subtitle not available

Topicstarter
Driver videokaart: meegeleverd met Asus, maar ook nieuwste detonators gebruikt.. 28.32 staat er nu op.

VIA 4-in-1 geïnstalleerd vanaf bijgeleverde cd. 4.37 geloof ik.. kan dat?

AGP op 4x, 2x zelfde effect

Temperatuur processor: 53 graden idle. Stressed weet ik niet, maar zal niet kritiek zijn.

• ph03nix80
misschien kan je proberen om je videokaart lager te klokken? :?
ik krijg zo'n soort melding ook, maar alleen nadat de pc gecrasht is omdat ik m'n Ti4400 te ver overgeklokt had.....

• Kolky

Kolky

subtitle not available

Topicstarter
Hey weer een raar geval!

Naar aanleiding van een der reacties heb ik DXDIAG gedraaid.
Dit programma biedt de mogelijkheid om Direct3d en DirectDraw fullscreen te testen.
Beide tests slaagden!! Dit schetste mijn verbazing, omdat het draaiende kubusje verdomd 3-dimensionaal leek.

Waarom heeft de videokaart geen problemen met dit kubusje en wel met 3dmark2001 of die aquarium screensaver???

• Kolky

Kolky

subtitle not available

Topicstarter
Nou... Ik ben er zeer waarschijnlijk uit.

Het probleem ligt in een hele andere hoek. Mijn voeding schijnt niet te deugen. Ik heb een Enermax 431W. Lijkt me genoeg.
Een noname 330W voeding loste het probleem op. Nu dus even op zoek naar een nieuwe voeding...

Allen bedankt voor de reacties!
Pagina: 1