Toon posts:

buiten temperatuur invloed op je pc ?

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
het all weer een paar dagen erug warm buiten
nu heb ik meer crashen als toen het koel was
kan de warmte van buiten invloed hebben op je pc :?

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 23:08
je CPU kan net dat beetje warmer worden waardoor ie instabiel wordt. Je hele PC is luchtgekoeld dus als de lucht warmer wordt neemt de koeling af met alle eventuele gevolgen van dien.

UNOX: The worst operating system

Verwijderd

Topicstarter
ok dan weet ik dat
arggh zon |:( kunt niet zonder en niet met het fenomeen leven :P

Verwijderd

Uiteraard kan de buitentemperatuur invloed hebben op het functioneren van je PC. Dingen zoals je processor, voeding, harde schijven en grafische kaart genereren warmte, die doorgaans door lucht gekoeld worden. Als de lucht warmer is, word de koeling minder. Zet in ieder geval de systeemkast nooit in direct zonlicht, dat scheelt al een heleboel. Ook kun je kijken of je de luchtstroom in de kast kunt vergroten (zorg dat de warme lucht die achter uit je pc komt vrij kan wegstromen). Als dat niet helpt kun je gaan zoeken welk onderdeel het crashen veroorzaakt, en deze dan voorzien van een efficientere koeling. Succes.

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Op woensdag 19 juni 2002 06:51 schreef Kapraworker het volgende:
het all weer een paar dagen erug warm buiten
nu heb ik meer crashen als toen het koel was
kan de warmte van buiten invloed hebben op je pc :?
Omdat dit een "minder geavanceerd" topic is, en het niveau van tweakers omhoog moet, zal ik iets verder de vraag in gaan:

Als de warmte van buiten ook invloed heeft op de warmte binnen (aangenomen dat de pc binnen staat), dan heeft het indirect invloed op de pc. Wanneer je over een airco beschikt of iets dergelijks waardoor de invloed van buiten op binnen te verwaarlozen is heeft de temperatuur van buiten geen invloed op je pc.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Eh, met een beetje nadenken kun je een heel eind komen...

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.