Ik heb thuis een webserver draaien, IIS onder Win2kserver.
Ik heb hier vandaag php op geinstalleerd, volgens de guide op www.php.net. Lijkt te werken. Ik ben overigens nog een echte PHP-n00b. Echter, via een vriend van mij kreeg ik de volgende bestanden:
Index.html:
index.php
en een home.html
Probeer ik nu via mn webserver Index.html te laden, dan krijg ik de volgende foutmelding:
PHP Notice: Undefined variable: url in c:\Inetpub\wwwroot\Bruiloft\bla\index.php on line 29 PHP Warning: Failed opening '' for inclusion (include_path='.;c:\php4\pear') in c:\Inetpub\wwwroot\Bruiloft\bla\index.php on line 29
De fout lijkt niet zozeer in de code te zitten, maar meer in het feit dat ie die $url variabele niet goed uitleest ofzo. Wat is er mis?
Ik heb hier vandaag php op geinstalleerd, volgens de guide op www.php.net. Lijkt te werken. Ik ben overigens nog een echte PHP-n00b. Echter, via een vriend van mij kreeg ik de volgende bestanden:
Index.html:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <HTML>
<HEAD>
<TITLE>bla</TITLE>
</HEAD>
<FRAMESET rows="*" border="0" frameborder="no" framespacing="0">
<FRAME SRC="index.php?url=home.html" NORESIZE SCROLLING="yes" NAME="main">
</FRAMESET>
<NOFRAMES>
<BODY>
<H1>Uw browser ondersteunt geen frames. We adviseren dat u een frames-capable
browser downloadt, zoals MS Internet Explorer of Netscape Navigator. Probeer <a href="www.netscape.com">Netscape</a> of <a href="www.microsoft.com">Internet Explorer</a>.</H1>
</BODY>
</NOFRAMES>
</HTML> |
index.php
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<style>
Body, Table, Tr, Td {font-family: Verdana; font-size: 12px; color = #000000;}
A {text-decoration: none; color = #FFFFFF;font-size: 16px;}
A:hover {text-decoration: underline; color = #FFFFFF;font-size: 16px;}
</style>
<title>bla</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>
<body bgcolor="#660000">
<div align="center">
<table width="700" border="0" bgcolor="#000000">
<tr>
<td colspan="5">[img]"Images/banner.jpg"[/img]</td>
</tr>
<tr><td>bla</td></tr>
<tr>
<td cellpadding="10" bgcolor="#FFFFFF" colspan="5"><font color="#000000">
<table cellpadding="10" width="100%" border="0" cellspacing="0">
<tr><td width="100%">
<?include($url);?>
</td></tr>
</table>
</td>
</tr>
<tr>
<td height="10" bgcolor="000000" colspan="5" align="center"><font face="Verdana" color="#666666">Webdesign by Hans Rovers © 2002</font></td>
</tr>
</table>
</div>
</body>
</html> |
en een home.html
Probeer ik nu via mn webserver Index.html te laden, dan krijg ik de volgende foutmelding:
PHP Notice: Undefined variable: url in c:\Inetpub\wwwroot\Bruiloft\bla\index.php on line 29 PHP Warning: Failed opening '' for inclusion (include_path='.;c:\php4\pear') in c:\Inetpub\wwwroot\Bruiloft\bla\index.php on line 29
De fout lijkt niet zozeer in de code te zitten, maar meer in het feit dat ie die $url variabele niet goed uitleest ofzo. Wat is er mis?