surround in PC of ext. stereo

Pagina: 1
Acties:

• YpS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 12:39
wat lijkt jullie het beste en efficiëntste (liefts nog heel wa jaren meegaan!)?

- een surround kaart kopen ?
- een surround stereo kopen en er dan mijn huidige onboard audio op aan sluiten

dat laatste lijkt me stuk beter want dan heb je ook nog gewoon mooi radio geluid..
bij de surround kaart leg je je geld dus puur bij de PC neer..
maar krijg je bij stereo ook hetzelfde effect als bij de surround kaart in PC bij games en movies:?

naja ik wil graag jullie mening horen :)

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:00

-Sander-

///M Powerrrrrr

Op woensdag 19 juni 2002 00:38 schreef YpS het volgende:
wat lijkt jullie het beste en efficiëntste (liefts nog heel wa jaren meegaan!)?

- een surround kaart kopen ?
- een surround stereo kopen en er dan mijn huidige onboard audio op aan sluiten

dat laatste lijkt me stuk beter want dan heb je ook nog gewoon mooi radio geluid..
bij de surround kaart leg je je geld dus puur bij de PC neer..
maar krijg je bij stereo ook hetzelfde effect als bij de surround kaart in PC bij games en movies:?

naja ik wil graag jullie mening horen :)
Koop allebei :+

Neh, zonder gekheid,.. stereo ist mooiste, kun je ook nog dvd enzow doen ?

• YpS
als je DVD bij pakt is het meteen rond de 999 euro ;( das me toch wel wa iets tot veeeeel te duur :Y)

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:00

-Sander-

///M Powerrrrrr

Op woensdag 19 juni 2002 01:07 schreef YpS het volgende:
als je DVD bij pakt is het meteen rond de 999 euro ;( das me toch wel wa iets tot veeeeel te duur :Y)
wat wil je uitgeven dan ?

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
je kan in jouw geval wat mij betreft 2 dingen doen....

1. koop een 5.1 soundcard met 5.1 speakerset

2. koop een 5.1 soundcard met digital out + 5.1 versterker (met digitale ingang) met 5.1 boxenset.....zodat je soundcard digitaal kunt aansluiten op je versterker, dan heb je gewoon surroundgeluid over je versterker, ook met games.....

ik heb om te beginnen set 1 aangeschaft, en wil als ik iets meer geld heb set 1 vervangen door set 2.....

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Het heeft toch geen nut om je onboard audio van je comp, op je 5.1 versterker aan te sluiten(net zoals hierboven staat)??

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 10:48 schreef thejoker80 het volgende:
Het heeft toch geen nut om je onboard audio van je comp, op je 5.1 versterker aan te sluiten(net zoals hierboven staat)??
Als je een 5.1 onboard audio chipsetje hebt wel!

Maar voor de topicstarter:
Ik snap niet precies wat je nu wil. Je wil een nieuwe soundcard voor in je PC (Waar je een onboard chippie in hebt zitten) of een nieuwe stereo installatie?
Beetje gekke keuze.

Als je niet tevreden bent met het geluid van dat onboard chippie moet je een nieuwe soundcard kopen, een nieuwe stereo installatie maakt daar niet veel beters van.

Andersom, als je ontevreden bent over het geluid wat je boxen produceren zul je idd andere versterker en/of boxen moeten kopen.

Maar formuleer je vraag eens ff opnieuw want het kan zijn dat ik je verkeerd begrijp.

• YpS
ik ben nie ontevreden over mijn geluid onboard.. is een verr3kte goei... maar ik kijk wel eens films op mijn PC en dan mis ik toch surround sound ;),
nu hebben wij benede een surround stereo kassie staan.. (een van de eerste :Y))
en als je daarmee films kijkt op TV krijg je surround sound... dus ik denk werkt dit ook met PC zow.. als je dus gewoon een ingang geeft dat hij de tonen opvangt ofzow en dit dan verwerkt naar surround... of zou dit nie gaan :?
want ik heb nu een goede boxenset op mijn kamer (14 luidsprekers, 7 in iedere toren en een subwoofer [neej ik weet nie hoeveel watt maar mijn stereoset nu heeft ook nie zowveel watt ik d8 maar 2x80 ofzow vandaar ook subwoofer met eigen extra versterkertje]) en ik zou zonden vinden als ik deze nie nodig zou hebben, en als ik zon kaart koop in PC met bijbehorende boxenset kan het geluid dan nog een bietje hard enzo ?? ;)

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Ik heb een 5.1 speakerset voor je te koop.

Top geluid, een namaak van de Kef cinema series.

Als je intresse hebt ff mailen naar koosmp3@home.nlnospam

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 19:43 schreef YpS het volgende:
ik ben nie ontevreden over mijn geluid onboard.. is een verr3kte goei... maar ik kijk wel eens films op mijn PC en dan mis ik toch surround sound ;),
nu hebben wij benede een surround stereo kassie staan.. (een van de eerste :Y))
en als je daarmee films kijkt op TV krijg je surround sound... dus ik denk werkt dit ook met PC zow.. als je dus gewoon een ingang geeft dat hij de tonen opvangt ofzow en dit dan verwerkt naar surround... of zou dit nie gaan :?
want ik heb nu een goede boxenset op mijn kamer (14 luidsprekers, 7 in iedere toren en een subwoofer [neej ik weet nie hoeveel watt maar mijn stereoset nu heeft ook nie zowveel watt ik d8 maar 2x80 ofzow vandaar ook subwoofer met eigen extra versterkertje]) en ik zou zonden vinden als ik deze nie nodig zou hebben, en als ik zon kaart koop in PC met bijbehorende boxenset kan het geluid dan nog een bietje hard enzo ?? ;)
Hmm hoezo lange zinnen...

Maar dan krijg je dus (als ik je goed begrijp) een geemuleerd surround sound en geen discrete kanalen. Je moet maar eens naar het verschil gaan luisteren tussen DD/DTS en Dolby Prol Logic (2).

• YpS
dus ik kan beter een surround kaart kopen met bijbehorende luidprekerset en mijn huidigen boxen en stereo weggooien (om het zow te zeggen :P ) :?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:03

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 20 juni 2002 17:33 schreef YpS het volgende:
dus ik kan beter een surround kaart kopen met bijbehorende luidprekerset en mijn huidigen boxen en stereo weggooien (om het zow te zeggen :P ) :?
nee je moet gewoon je verstand gebruiken en een verstandige keus maken. ALs je hardware in je PC belangrijk vindt en veel speakers enzo moet je voor die keuze gaan, wil je goed geluid waar je wat langer wat aan hebt koop je een echte set. Dan kan je die ook nog 's los van de PC gebruiken...

Maar ik zou zo zeggen: ga luisteren naar de verschillen en beslis zelf. Je gaat toch ook niet een topic openen als je moet kiezen tussen een groene broek of een zwarte onderbroek? :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• YpS
en ik hoor van een vriend van mij dat XP surround sound nie goed ondersteund :? klopt dit ??

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 18:36 schreef YpS het volgende:
en ik hoor van een vriend van mij dat XP surround sound nie goed ondersteund :? klopt dit ??
Waarom zou XP dat niet ondersteunen? Onzin dus...
Pagina: 1