HD spint soms wat later op

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Soms (dus niet altijd) als ik mn pc voor het eerst die dag aanzet duurt het wat langer dat mn maxtor 40gb 7200rpm schijf opspint. Het gaat als volgt:

- pc speaker piepje in het begin klinkt wat brak
- bij het lijstje met IDE devices is ie langer bezig dan normaal met detecten
- hierna spint de HD op en start windows gewoon op.

normaal maakt mn pc speaker piepje wel een zuivere felle piep en spint de HD meteen op als ik mn pc aanzet. Detecteren gaat ook snel enzo

De schijf is zo'n 1,5 jaar oud (zou ik ff op moeten zoeken) en S.M.A.R.T progjes geven wel 100% fitness e.d. aan. Verder ook nooit problemen met de schijf.

Zijn er mensen die dit eerder hebben gehad en duidt dit missschien op een brak wordende schijf? Ik vind het toch wel een beetje vreemd..

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb dit eerder gehad. Na een paar weken begon de schijf soms helemaal niet meer op te starten (uit-aan-zetten hielp nog wel) totdat een week later de schijf helemaal niet meer wilde.

Dus vooral stug volhouden, de schijf blijven gebruiken en niet back-uppen, dan krijgen we binnenkort ook van jou een "hdd gecrasht, data terughalen?"-topic.
Of je gaat er zsm mee terug voor garantie ;)

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• Palomar
  • Niet online
nou, backups heb ik wel redelijk voor elkaar, dus daar maak ik me niet zo druk om.. het gebeurt ook maar 1 op de 5 keer ofzo als ik mn pc opstart. Maar gebeurde bij jou precies hetzelfde?? Dus ook die brakke pc speaker piep?

En zou het ook iets anders kunnen zijn? Dan denk ik aan bios instellingen.. of iets anders?? (ik heb geen idee wat het nog meer zou kunnen zijn maargoed). VOor mn specs zie mn sig.

Mn schijf werkt dus nog wel helemaal goed, ook geen rare geluiden of tikken oid..

• RolandWitvoet
  • Niet online
ja, een wat krakende piep een een ide-detectie die nogal op zich liet wachten.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-03 16:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

ik heb een maxtor 20,4 GB 7200 van ook 1,5 jaartjes oud en had hetzelfde probleem (althans daar lijkt het wel op)

harde schijf die niet opspint iig.

MEMO gebeld en die wisten te vertellen dat ik nog garantie had, maar eerst eens de kabels verwisselen (met die van CD)

dat had ik gedaan en toen was het probleem opgelost, maar het vreemde was dus dat de cd en brader het ook gewoon bleven doen :?

maar goed nu kwam ik er laatst dus achter dat die ene kabel een 80 aderige was en die wilde ik dus toch eigenlijk wel op mijn HD hebben ipv op cd. dus weer kabels omgewisseld, en wat happens:

twee dagen later begint harde scijf weer te kloten tijdens boot!!!!!!!!!

ik snap er nu dus echt geen f*ck meer van.

probeer eens of het bij jou ook zo gaat. ik ben wel beniewd wat dit voor vaag probleem is. het lijkt namelijk niet aan HD te liggen, maar aan kabel (alleen waarom had de Cd/brader er dan geen last van :?)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

[mnm]wist niet dat een hd kan opspinnen

maxtor heeft een tool die veel meer doet dan allen smart checken. check dit eens even op de site van maxtor uit.
(zo'n volledige test duurt wel een halve dag geloof ik.

• Exirion
  • Laatst online: 23:21

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 19 juni 2002 14:59 schreef -StraracZ het volgende:
Hoe denk je dat zo'n ding van 0 naar 5400 of 0 naar 7200 toeren per minuut accelereert? :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Op woensdag 19 juni 2002 14:59 schreef -StraracZ het volgende:

maxtor heeft een tool die veel meer doet dan allen smart checken. check dit eens even op de site van maxtor uit.
(zo'n volledige test duurt wel een halve dag geloof ik.
ja maar het lijkt dus helemaal nie aan de HD te liggen

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• broes_willems
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03-2025

broes_willems

kippie hachee moddereter

edit

P.S. Ik eet vanavond l33t3 nasi van de C1000.
met dank aan Exirion :9

• Palomar
  • Niet online
Op woensdag 19 juni 2002 14:34 schreef RolandWitvoet het volgende:
ja, een wat krakende piep een een ide-detectie die nogal op zich liet wachten.
hmmmmmz.. scary :o.. dus identiek hetzelfde als ik nu heb. Denk dat ik dan maar es echt alles ga backuppen en wachten tot ie echt duidelijke symptomen gaat geven (zit toch 3 jaar garantie op) want met de symptomen die ik nu heb doen ze vast niks aan..

ik zal ook nog ff dat maxtor tooltje opzoeken..

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heb je SMART aanstaan? want die ziet dat soort dingen.

specs

• Palomar
  • Niet online
Op woensdag 19 juni 2002 17:34 schreef gladiool het volgende:
Heb je SMART aanstaan? want die ziet dat soort dingen.
jep.. en heb net ook al dat tooltje van maxtor geprobeerd en hij gaf geen errors aan. Alleen quicktest, want die uitgebreide duurt een half uur oid.. misschien dat ik di eook nog wel ff ga doen..

• Palomar
  • Niet online
heb net ook ff die uitgebreide test gedaan, maar hij gaf (zoals verwacht) geen errors aan. Ook de langzaam opspinnen heeft zich al een paar dagen niet meer voorgedaan.

Toch ben ik niet helemaal gerust over deze schijf. Hij heeft op dit moment dan wel geen duidelijk aantoonbare mankementen, maar het blijkt wel dat ik een kans heb dat mn schijf het binnenkort gaat begeven. Zal ik gewoon wachten tot ie het echt begeeft of aantoonbare errors geeft? Want ik denk dat ze met de 'klachten' die ik nu heb niet veel doen..

En als ik hem naar de winkel breng geven ze me vast niet zomaar een nieuwe mee.. dat betekent dat ik gewoon een paar weken zonder harddisk zit! Heeft iemand hier ervaring mee hoe ik dat het beste kan aanpakken? Misschien rechtstreeks met maxtor contact opnemen? Met mn Philips monitor kon ik gewoon bellen en werd er een nieuwe bezorgd, oude namen ze mee. Dit is ideaal, omdat ik zo niet zonder monitor kwam te zitten. Zou maxtor ook zoiets hebben? Of kom ik sowieso een paar weken zonder harddisk te zitten??

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Op zaterdag 22 juni 2002 13:13 schreef rick_h het volgende:
heb net ook ff die uitgebreide test gedaan, maar hij gaf (zoals verwacht) geen errors aan. Ook de langzaam opspinnen heeft zich al een paar dagen niet meer voorgedaan.

Toch ben ik niet helemaal gerust over deze schijf. Hij heeft op dit moment dan wel geen duidelijk aantoonbare mankementen, maar het blijkt wel dat ik een kans heb dat mn schijf het binnenkort gaat begeven. Zal ik gewoon wachten tot ie het echt begeeft of aantoonbare errors geeft? Want ik denk dat ze met de 'klachten' die ik nu heb niet veel doen..

En als ik hem naar de winkel breng geven ze me vast niet zomaar een nieuwe mee.. dat betekent dat ik gewoon een paar weken zonder harddisk zit! Heeft iemand hier ervaring mee hoe ik dat het beste kan aanpakken? Misschien rechtstreeks met maxtor contact opnemen? Met mn Philips monitor kon ik gewoon bellen en werd er een nieuwe bezorgd, oude namen ze mee. Dit is ideaal, omdat ik zo niet zonder monitor kwam te zitten. Zou maxtor ook zoiets hebben? Of kom ik sowieso een paar weken zonder harddisk te zitten??
volgens MEMO moet je maxtor HD dan naar ierland en dat duurde minstens 2 weken. wat betreft een leen HD wist die gozer het niet precies.

ik heb idd hetzelfde gevoel als jij. hij draait stabiel en de fout komt niet meer voor, maar in je achterhoofd heb je toch zoiets van zo dat morgen ook nog zo zijn.

• RolandWitvoet
  • Niet online
Op zaterdag 22 juni 2002 13:48 schreef Orion84 het volgende:
volgens MEMO moet je maxtor HD dan naar ierland en dat duurde minstens 2 weken. wat betreft een leen HD wist die gozer het niet precies.
Bij Memo moeten ze niet zo zeiken. Jij hebt bij hen een harddisk gekocht, niet bij Maxtor in Ierland. Dus of ze lossen het probleem zelf op (wat vrijwel uitgesloten is omdat ze geen reparaties aan hdd's kunenn uitvoeren) of ze leveren een goede harddisk. Jij hebt met Memo te maken, niet met Maxtor. Memo biedt jou garantie (dat zijn ze wettelijk verplicht) en Memo moet het dus oplossen, kunnen ze dat niet en moet de harddisk naar Maxtor, dan is dat Memo's probleem, niet dat van de klant. Memo moet de klant dan ook een andere hdd geven.

Pas na de garantieperiode van Memo (12 maanden) krijg je te maken met (de garantieperiode van) Maxtor en zou Memo je kunnen laten wachten terwijl zij de hdd naar maxtor sturen (memo biedt na die periode geen garantie meer, maxtor wel, maar als service zouden zij de verzending wel voor je kunnen regelen al laten ze het je waarschijnlijk zelf doen).

Zodra zij erkennen dat het een garantiegevalletje is (bijvoorbeeld door te melden dat hij naar Maxtor terug moet, dat zeg je alleen wanneer je zelf van mening bent dat de schijf inderdaad niet in orde is) dan is het aan Memo om dat op te lossen. Zodra een medewerker begint over Maxtor, Ierland, of opsturen moet je ze gewoon onderbreken en zeggen dat jij niets met maxtor te maken hebt en dat je alleen met memo te maken hebt.
Naturlijk is het voor Memo het fijnste als zij alleen maar als tussenpersoon optreden en alle verantwoordelijkheid bij jou of Maxtor laten liggen en ze zullen vast wel proberen om die harddisk voor je op te sturen in plaat van zelf hun verantwoordelijkheid te nemen, maar wettelijk zijn zij gewoon verantwoordelijk voor de verkopen die zij doen.

Dus niks leen-harddisk of wachten terwijl zij hem opsturen. Reparatie door Memo zelf (maar dat kunen ze niet) of een nieuwe hdd.

Van memo's eigen site geplukt:
"Uiteraard wilt u jarenlang onbezorgd werken met uw aankoop. Om dat te garanderen biedt MEMO u de keuze uit diverse supportcontracten, van standaard één jaar carry-in tot drie jaar on-site!"

Maxtor heeft overigens een fijne garantieregeling (tenzij de garantie van Memo nog niet verlopen is, dan zullen zij eisen dat je het via Memo regelt): Je geeft aan dat je hdd kapot is en zij sturen een nieuwe. Vervolgens heb je 30 dagen om de kapotte hdd terug te sturen, anders schrijven zij de kosten voor de nieuwe hdd van je creditcard af. Als je geen creditcard hebt zul je eerst de kapotte hdd op moeten sturen voordat zijn een nieuwe hdd opsturen en duurt het dus langer.
Hoe het precies zit met een hdd die je niet vertouwd weet ik niet, maar als je hdd echt kapot is, dan kun je binnen een paar dagen al een nieuwe hdd hebben.

• Palomar
  • Niet online
zo wat een lap tekst ;) Maar ik heb mijn schijf dus ook al langer dan een jaar (1,5 jaar geloof ik, niet bij Memo gekocht overigens) dus garantie van de zaak zal ik wel niet meer krijgen..

Maar dat laatste over die garantieregeling zal ik es even uit gaan zoeken.. ik kan echt niet een paar weken zonder harddisk zitten (heb hier wel wat oud spul liggen van 2GB enzo maar daar neem ik geen genoegen mee). Als ze me dan gewoon een nieuwe opsturen en ik vervolgende de kapotte terugstuur zou dat een goede oplossing zijn. Maar dan moet mn schijf het wel eerst echt begeven hebben denk ik.. (en is het eigenlijk al te laat)

• RolandWitvoet
  • Niet online
Op zondag 23 juni 2002 01:19 schreef rick_h het volgende:
zo wat een lap tekst ;)
Ja, er zijn van die dingen waar ik me erg kwaad over kan maken. Ik heb 3 jaar lang bij paradigit over garantie moeten zeiken en die stuurden me telkens weer met een kluitje het riet in.
Maar dan moet mn schijf het wel eerst echt begeven hebben denk ik.. (en is het eigenlijk al te laat)
Te laat? te laat om garantie te claimen bedoel je?
Maxtor geeft al tijden 3 jaar garantie op de schijven, ik meen 3 jaar op 7200rpms en 5 jaar op 5400, maar het zou ook 1 en 3 jaar kunnen zijn. Op je schijf staat geprint tot wanneer je er garantie op hebt.

• Palomar
  • Niet online
* kick

ik heb afgelopen week een nieuwe harddisk gekocht, maar de betreffende 40GB schijf doet het nog steeds wel. Maar laatst kreeg ik wel een keer dat ie veel te laat opspinde, en daardoor niet gedetecteerd werd door het bios. Na een reset deed ie het wel weer gewoon. En een paar dagen lang heeft ie ook geen rare dingen vertoond. Maargoed, voor de zekerheid toch maar een nieuwe gekocht.

Ik zit nu dus alleen met die 40GB schijf. Ik heb al gecheckt of er nog garantie op zit en dat is klopt ook. Kan ik hem met deze zeer vage mankementen opsturen? Waarschijnlijk als ze hem bij maxtor 10x testen zal ie 10x gewoon goed opspinnen, het gebeurt maar heel af en toe dat ie niet opspint. Gaan ze nu niet zeiken dat mn schijf niet kapot is en dat ik zelf alle transportkosten etc. mag betalen? Iemand hier ervaring mee?

• Palomar
  • Niet online
iemand? Zal ik die schijf gewoon opsturen en hopen dat maxtor hem ook erkent als defect. Of heeft iemand er misschien ervaring mee dat ze erg moeilijk gaan doen als de schijf in hun ogen gewoon goed is?

Verwijderd

Ik zou hem niet opsturen als ik jou was.Je problemen zijn nou niet echt duidelijk te bewijzen en die mensen bij de RMA daar gaan heus niet daar een hele tijd zoeken naar die vaage fouten imho.Ze zullen denk ik standaard progz draaien om die schijf door te meten.En dan is het maar de vraag of ze iets op zullen merken of not, waarschijnlijk kun je dan kun voor de retourkosten opdraaien en ben je je schijf 2 weken kwijt. Up 2 you

• Palomar
  • Niet online
ja hmz.. zoiets dacht ik dus ook al.. maar ik had eigenlijk die nieuwe 80Gb schijf gekocht omdat ik geen risico wilde lopen dat mn schijf ineens zou crashen en al mn data kwijt zou zijn. Die 40GB zou ik dan wel even opsturen en als ik hem terug heb verkoop ik die weer. Ik kan hem nu natuurlijk ook verkopen maar dat zou ik erg lame van mezelf vinden..

ik denk dat ik hem dan maar ff als 2de HD ga gebruiken en er alleen wat onbelangriijke troep op zet.. als ie echt vaak niet meer opspint gaat ie een enkele reis maken naar maxtor bv...

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

*Kick (sorry, maar en nieuw topic openen als er al eentje is oon niet gewenst)

Ik heb nu hetzelfde probleem, zijn deze HD's inmiddels al overleden bij jullie. of werken ze nog prima. Het gaat hier ook om 1,5 jaar oude een Maxtor 40Gig 7200RPM .... :( Ik ben al alles aan het backuppen maar ik ben wel erg benieuwd hoelang hij het nog volhoud volgens jullie.

Een vriend van mij suggesteerde dat het ook aan de voeding kon liggen. omdat een HD tijdens het opspinnen nogal wat stroom trekt dermate ie ouder word. Jullie comment ??

... MMORPG Addict.

• commeric
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-08-2025
nou ik denk niet dat het aan je voeding ligt, je kan het natuurlijk wel proberen door alles los te halen behalve je hd.

• Palomar
  • Niet online
CRiMiNaL schreef op 15 December 2002 @ 13:53:
*Kick (sorry, maar en nieuw topic openen als er al eentje is oon niet gewenst)

Ik heb nu hetzelfde probleem, zijn deze HD's inmiddels al overleden bij jullie. of werken ze nog prima. Het gaat hier ook om 1,5 jaar oude een Maxtor 40Gig 7200RPM .... :( Ik ben al alles aan het backuppen maar ik ben wel erg benieuwd hoelang hij het nog volhoud volgens jullie.
ik heb mn HD nog steeds niet opgestuurd. Ik heb (zoals boven vermeld) een nieuwe hd gekocht en die onbetrouwbare 40GB in mn oude pc gedaan. Ook in die pc spint ie soms niet op (ook krakend bios piepje en exact zelfde symptonen), het ligt dus echt niet aan de voeding.
Maar die 40GB doet het in principe nog wel gewoon, dus ik wacht nog even tot ie het echt gaat begeven. Ik heb nog 1,5 jaar garantie ofzo, dus kan nog wel ff wachten ;)

Maar in het geval van jou (CRiMiNaL) is het toch niet zo'n lekker gevoel om al je kostbare data op zo'n onbetrouwbare schijf te hebben staan. Ik zou een mailtje sturen naar maxtor om te vragen wat te doen (omdat je schijf officieel nog niet kapot is). Heb ik toevallig laatst nog gedaan en kreeg dit als reply:
Dear Sir or Madam,

Thank you for your request. The error which you have reported to us indicates a serious fault and you will need to replace your hard drive.

To check the warranty on your hard drive or organise an in warranty replacement hard drive you will need to either:

1. Contact your dealer/place of purchase for a local warranty service.

OR

2. Use Maxtor's online facility for a pan-european manufacturer's warranty service : http://www.maxtor.com/en/support/service/warranty_ata.htm

If you encounter any problems with processing your order online, please fill out the Europe, Middle East and Africa Support form online with a description of the problem. Go to www.maxtor.com , select 'About Maxtor' from the menu on the top, click on 'Contact Us', then select your product type from 'Product Support'.

Kind Regards,

Ian McHardy
Customer Support, Maxtor Ireland Ltd.

-----Original Message-----
From: rickh@home.nl [mailto:rickh@home.nl]
Sent: Tuesday, November 26, 2002 7:20 PM
To: eurotech_assistance@maxtor.com
Subject: drive doesn't spin up

Description:
since a few months my 1,5 year old maxtor drive sometimes doesn't spin up when i turn on my computer. The bios also doesn't detect the drive. I have tested the harddrive in 3 pc's, so the problem is the harddisk, not my computer.

But +- 8 at 10 times i turn on my computer the drive spins up correctly, so i can boot windows and everything runs fine. But, i don't trust this drive :( A-'m afraid some day it never spins up again and i lose all my data.

The maxtor diagnostic tool says the drive is 100% OK, but that's not true. A good harddisk always spins up well...

My question: is it possible to send my drive for RMA? I'm not sure because the diagnostic tool doesn't give errors.
Hier bevestigen ze dus dat ik mn HD gewoon op kan sturen voor RMA (ik heb duidelijk gezegd dat ie soms nog wel werkt). Dus lijkt me dat je gewoon een nieuwe krijgt.
Denk dat ik die van mij ook binnenkort nog wel es opstuur. Ik heb het nog niet gedaan omdat ik die schijf niet zo dringend nodig ben en hij het nog wel gewoon doet.

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

nou dan ga ik het ook nog ff proberen bij computerland ... maarjah is ook zo lekker om daar aan te komen ..van .. hij spint soms niet op .. :( .... en testen hun ..doet ie het prima ...

... MMORPG Addict.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Weet niet meer hoe/of ik het gefixt heb, maar heb iig nergens last meer van, schijf werkt weer/nog prima.

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

kan het ook aan de kabel gelegen hebben ???

... MMORPG Addict.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

zou best heel goed kunnen, heb daar wel wa mee lopen kloten dus zou idd best kunnen, maar is al een tijdje geleden, kan me niet meer precies herinneren hoe het me gelukt is het te fixxxen.

Verwijderd

Palomar schreef op 19 June 2002 @ 00:36:
Soms (dus niet altijd) als ik mn pc voor het eerst die dag aanzet duurt het wat langer dat mn maxtor 40gb 7200rpm schijf opspint. Het gaat als volgt:

- pc speaker piepje in het begin klinkt wat brak
- bij het lijstje met IDE devices is ie langer bezig dan normaal met detecten
- hierna spint de HD op en start windows gewoon op.

normaal maakt mn pc speaker piepje wel een zuivere felle piep en spint de HD meteen op als ik mn pc aanzet. Detecteren gaat ook snel enzo

De schijf is zo'n 1,5 jaar oud (zou ik ff op moeten zoeken) en S.M.A.R.T progjes geven wel 100% fitness e.d. aan. Verder ook nooit problemen met de schijf.

Zijn er mensen die dit eerder hebben gehad en duidt dit missschien op een brak wordende schijf? Ik vind het toch wel een beetje vreemd..
Mijn inmiddels 2 jaar oude maxtor hdd heeft dit mankement ook, al vanaf het begin/na een paar maanden. Hij draait nog steeds goed, ondanks het soms niet willen opspinnen; ook met het kraak/piep geluid erbij. Als ik naar de fitness kijk, zie ik wel dat de spinup retry count laag is... Zie plaatje (dit was een half jaar geleden).

Afbeeldingslocatie: http://loki.cs.utwente.nl/~tukkers/hd1.gif

en

Afbeeldingslocatie: http://loki.cs.utwente.nl/~tukkers/hd2.gif

Ook begon windows 98 bij mij te zeuren over "informatie in de opstartsector die beschadigd of onjuist is maar dat deed hij twee jaar geleden ook al. Daar trok ik me niet veel van aan. Hij maakte verder geen rare geluiden.

Alhoewel het natuurlijk niet geruststellend klinkt, en als je hem kan opsturen voor rma, zou ik het zeker doen.. Mijn maxtor doet het de laatste tijd een stuk beter qua opspinnen.

Verwijderd

Ik heb ditzelfde probleem, ook met een Maxtor 7200 rpm schijf. Bij eerste keer opstarten werkt hij meestal wel goed. Maar wanneer de schijf door powermanagement is uitgeschakeld en je probeert hem daarnaa weer te gebruiken, spint hij soms niet op, want onder win98 een system freeze betekent.

Wat bij mij wel wat hielp was zorgen dat de schijf niet te heet wordt. Sinds hij niet meer bovenop mijn andere HD zit doet gebeurt het minder vaak dat hij niet meer opspint, alhoewel het nog niet helemaal opgelost is.

• Palomar
  • Niet online
lekker is dit :( Die nieuwe 80GB is nu ook aan het kapot gaan :( :( Net deed een spel wat vreemd, dus startte ik windows maar even opnieuw op. Maar tijdens het opstarten kreeg ik opeens zo'n scandisk-scherm (terwijl ik netjes had afgesloten). En na een tijdje scannen gaf ie een paar bad clusters aan en de schijf ging ook even heel raar tikken :( Daarna startte windows wel gewoon op, maar ik heb toch maar zo snel mogelijk backups gemaakt :S

De Maxtor diagnostic tool geeft nu ook een error aan na de advanced test, maar die stelt voor om het te repareren. Ik moest het confirmen door Y-E-S volledig in te toetsen, dus dat heb ik maar even niet gedaan.. zal wel iets risicovols zijn als het zo expliciet gevraagd wordt. Eerst al mn data veilig stellen....

Maargoed, wat een kl*tekwaliteit zin die schijven van maxtor zeg.. :( dit is dus mn 2de in 1,5 jaar tijd. Misschien de volgende keer toch maar niet voor een hele snelle schijf gaan maar voor een iets langzamere, betrouwbaardere........
Pagina: 1