Usb logitech muis valt uit

Pagina: 1
Acties:

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 21:17
Ik heb nu van alles geprobeerd om mijn dual optical van logitech en logitech keyboard op usb goed draaiend te krijgen maar ze blijven af en toe gewoon helemaal wegvallen(en soms gaat de muis weer aan soms juist weer niet)
Ik denk dat dit aan de IRQ instellingen ligt en ik heb acpi uitgezet.
Volgens msi support moest ik bij mijn usb controller stroom besparing uitzetten dit werkte niet. |:(
Nu zit mijn usb keyboard op de ps2 port en mijn muis op de usb aansluiting en de rest van de usb controllers heb ik uitgezet(2.3.4) in mijn bios.
En de usb filter patch van Msi heeft ook niet geholpen.
Is hier een goede oplossing want ik zit de denken om een usb hub te kopen maar lost dit dan op of kan dit zo'n gaar winxp probleem zijn(ik heb mijn muis op ps2 getest maar dan gaat ie niet op 800 dpi :( ) ?

• RickDB
Nog steeds geen reactie ?
Ik wil namelijk graag een oplossing maar dernet starte mijn pc niet op gaf soms geen beeld bij het opstarten en zag mijn Hd en alles op die aansluiting niet meer.
Nu doet ie het in eens weer, waarom weet ik niet |:(
Kan een moderator dit misschien effe naar het mobo topic plaatsen aub.

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:50

Sa1

ditzelfde probleem had ik ook, ik heb gewoon een usb kaartje gekocht en dit werkt perfect, andere oplossing is der eigenlijk gewoon niet, ik had ook alles geprobeert .. ook die usbfilters enzo

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 21:14

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Ik heb of had [topic=524800] het ook.

Bij mij gebeurde het vooral tijdens quake :(

Op MSI forum vertelde ze dat ik te weinig voeding had. 350W check mijn specs voor configuratie

Verwijderd

probleem komt helaas vaker voor en de enige oplossing is idd een los pci usb kaartje te kopen. HUB heeft geen zin want die hangt altijd nog aan je mobo usb poorten.

• RickDB
Ok bedankt dit dacht ik al(geen msi meer voor mij dus volgende keer f*ck helpdesk en maken foute mobo's) waar kan ik zo'n pci kaartje krijgen(bij pricewatch kan ik ze niet echt vinden) en tapt ie dan nog steeds niet van mijn usb controllers of word dit dan afzonderlijk geregeld ?

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 21:23 schreef Rick164 het volgende:
Ok bedankt dit dacht ik al(geen msi meer voor mij dus volgende keer f*ck helpdesk en maken foute mobo's) waar kan ik zo'n pci kaartje krijgen(bij pricewatch kan ik ze niet echt vinden) en tapt ie dan nog steeds niet van mijn usb controllers of word dit dan afzonderlijk geregeld ?
http://www.tweakers.net/pricewatch/3190 USB 1.1 kaartje met 2 aansluitingen 11 euro

http://www.tweakers.net/pricewatch/26680 USB 2.0 kaartje met 4 aansluitingen 27 euro

Als je die 2e koopt ben je meteen voorbereid op de toekomst :)

• RickDB
ok bedankt voor de hulp ik denk dat ik toch de eerste neem want ik ben toch van plan om eind dit jaar een nieuwe cpu met mobo te kopen :D

Verwijderd

Op woensdag 19 juni 2002 21:31 schreef Rick164 het volgende:
ok bedankt voor de hulp ik denk dat ik toch de eerste neem want ik ben toch van plan om eind dit jaar een nieuwe cpu met mobo te kopen :D
choeso jei :)
graag gedaan hoor :).

Verwijderd

Hmmz, heb ook prob dat dual optical af en toe uitvalt. Soms kapt 'ie even voor 5 secs en kan je daarna weer verder werken. Soms kapt 'ie er helemaal mee en moet je rebooten |:(
Muisje ligt nu weer bij de winkel, maar als een usb-kaartje de oplossing is.......

Verwijderd

Op dinsdag 18 juni 2002 23:45 schreef Rick164 het volgende:
--knip--
Ik zie dat je dezelfde mamma bord als mij hebt, ik heb nu de logitech dual optical en het momo stuurtje op de USB poort gehad, maar die vallen dus ook regelmatig uit bij mij.

Het gekke is dat mijn Microsoft muis en scanner prima zonder klachten werken op de dezelfde USB poorten :?

Ik had hier kort geleden ook een topic geopend dacht ik over dit probleem, volgens mij lag het aan het moederbord, een 1 of andere bug ofzo.

Maar ik ben nog steeds aan het zoeken voor een nieuw moederbord, omdat ik geen zin heb om een apart USB pcikaart te kopen :( , dan maar wat centen extra aan onkosten :P maar wel weer ruimte voor uitbreidingopties :)

• RickDB
tja een usb pci kaartje kost 11 euro en dan zijn de problemen weg en ik zat eerst met een trust wireless en die disconnecten nooit dus ja misschien eist die teveel stroom dacht ik eerst hij zegt 98 Mhmp bij mij met de dual optical en de trust amimouse 250s is 100 mhmp volgens dat winxp usb root gedoe dus ik zou zeggen gooi er een pci kaartje en dan is die gelijk goed ik moet eerst nog twee dagen wachten maar ja ik ben nu een stuk goedkoper uit maar voor mij geen Msi meer dit word volgende keer een asus met GEEN VIA chipset.

Ik heb nu alleen andere probleem mijn pc valt af en toe uit start op ziet mijn hd en alles op die aansluiting niet en doet het na een paar minuten soms weer maar soms geeft ie ook geen beeld meer(K*t MSI m*therf*ck*ng p*ece of c*ap )
Hebben hier meer mensen last van op dit mobo (Msi k7t266 pro) ?

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 21:14

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Ik heb de msi 266 pro 2.
Het gebeurt bij mij alleen als ik veel tegelijk doe.
quake met winamp ofzo, overkomt dit jullie ook of ook gewoom idle?

• RickDB
Ja dit gebeurt ook als ik de muis niet gebruik dan hoor ik zo'n usb deuntje en is die weg, soms gaat deze ook niet meer aan :(

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Ik heb hier dus nimmer last van heb er toch een USB logitech toetsenbord en muis aanhangen, een camere fuji en een printer maar nooit last van uitval verschijnselen.

Toch wel een lekker bordje dus in mijn geval >:)

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

• Rocky

Rocky

Remember Gina

Op woensdag 19 juni 2002 23:43 schreef Rick164 het volgende:
Ja dit gebeurt ook als ik de muis niet gebruik dan hoor ik zo'n usb deuntje en is die weg, soms gaat deze ook niet meer aan :(
Op donderdag 06 juni 2002 20:21 schreef Rick164 het volgende:
Voor iedereen met het usb probleem waarmee de usb af en toe uitvalt ik heb de oplossing op het msi forum gevonden:

http://cweb.msi.com.tw/eforum/?target=article&tid=538985285

Bij mij valt mijn logitech dual optical en logitech spul niet meer uit om de 10 tellen :D, het is dus weer zo'n gaar windows probleem.
Ik dacht dat je hier de oplossing al had gevonden?

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Verwijderd

Hmmz.. heb nieuwe muis gehad. Deze doet het perfect, so far :)

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Beetje laat, maar ja.....

Gaan deze problemen over de Logitech Cordless Desktop Optical? Of alleen over de aparte apparaten?

In het eerste geval is de oplossing: sluit alleen de USB aan. Zowel het toetsenbord als de muis gaan over de USB.

• RickDB
Op vrijdag 21 juni 2002 20:31 schreef Rocky het volgende:

[..]

[..]

Ik dacht dat je hier de oplossing al had gevonden?
Ja klopt dat werkte toen weer effe en daarna dezelfde symptonen(stond al in eerste post maar ja) :(
Maar dit ligt voor 100 % zeker aan de mobo en is bij elke 6380 want iedereen heeft last van uitvallen van usb spul met dit typenummer en pro2 of turbo dat maakt niet uit het probleem blijft hetzelfde, het is nu opgelost met een usb pci kaart gelukkig :D

• Rocky

Rocky

Remember Gina

En ik heb er dus geen last van met mijn 6380.

• RickDB
Dan heb je geluk gehad of je hebt de ms6380a :D
Pagina: 1