die maat bestaat niet in pixels.
dan moet je wel de resolutie zeggen hè
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
Ok thx, 21 bij 29,7 heb ik genoeg aan. 
Resolutie is 1024x768.
Maar ik wil een deel van een printscreen uitprinten namelijk, alleen toen ik em ging printen in paint toen zag ik maar de helft van die bladzijde.
Dus ik denk als ik nou de grootte van een A4 weet..
Resolutie is 1024x768.
Maar ik wil een deel van een printscreen uitprinten namelijk, alleen toen ik em ging printen in paint toen zag ik maar de helft van die bladzijde.
Dat zijn centimeters pino.Op dinsdag 18 juni 2002 23:25 schreef Waazaap het volgende:
heb het laatste uitgerekend, was iets van 640px*940px.
als je er vanuit gaat dat je 73pixels/inch heb op je scherm.
als je er vanuit gaat dat je 73pixels/inch heb op je scherm.
en met een beetje zoekwerk vast wel terug te vinden...Op dinsdag 18 juni 2002 23:25 schreef OzBoz het volgende:
[..]
Dat zijn centimeters pino.
de betaler vervuilt
Verwijderd
LOL
1024x768 is je scherm resolutie, daar schiet je niet zoveel mee op als je wilt printen, je moet je printerresolutie weten, daar kan je mee rekenen.Op dinsdag 18 juni 2002 23:25 schreef Waazaap het volgende:
Resolutie is 1024x768.
Nee.. want A4 maat in pixels bestaat niet. Kan alles zijn.Op dinsdag 18 juni 2002 23:27 schreef GA!S het volgende:
[..]
en met een beetje zoekwerk vast wel terug te vinden...
resolutie van je printer opzoeken, uitrekenen hoeveel pixels je op 'n A4tje kwijtkan, screenshot resizen naar die resolutie, en printen?
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
Niet je afbeeldingsgrootte veranderen maar de resolutie die aan de plaat hangt. Zal in paint wel niet kunnen, in photoshop wel. Image size, dan vinkje uit bij resample image. Dan resolutie zo aanpassen dat ie mooi op een A4 past (maten staan er dan boven).Op dinsdag 18 juni 2002 23:31 schreef Waazaap het volgende:
Hmm dus hoe kan ik dit nou het beste aanpakken dan lol?
Hoe de fuck kom ik achter de resolutie van me printer (HP 930C) dan? 
Ik gebruik nu Fireworks ff om te resizen.
Ik gebruik nu Fireworks ff om te resizen.
Staat ie op 220 volt?Op dinsdag 18 juni 2002 23:34 schreef Waazaap het volgende:
Hoe de fuck kom ik achter de resolutie van me printer (HP 930C) dan?
de betaler vervuilt
Verwijderd
In Photoshop 7.0 zitten een aantal standaard maten voor afbeeldingen, en kun je het werk lekker snel voor je laten uitrekenen.
Maar het berekenen gaat natuurlijk ook prima uit het hoofd, op papier, of met een rekenmachine.
En dit is prima in de search te vinden geloof ik. [search=a4 pixels]
En dit forum er is niet alleen om [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/53895]jouw vraagjes[/url] op te lossen, dus ik denk dat je deze kwestie wel even een keer zelf op kunt lossen, je hebt hier genoeg nuttige tips gehad.
Maar het berekenen gaat natuurlijk ook prima uit het hoofd, op papier, of met een rekenmachine.
En dit is prima in de search te vinden geloof ik. [search=a4 pixels]
En dit forum er is niet alleen om [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/53895]jouw vraagjes[/url] op te lossen, dus ik denk dat je deze kwestie wel even een keer zelf op kunt lossen, je hebt hier genoeg nuttige tips gehad.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()