IBM Thinkpad T22 DVD blokkering (Win2k)

Pagina: 1
Acties:

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2025

Kris2904

found his match in SoaD

Topicstarter
Ik heb geen flauw idee of dit in het goeie forum staat, dus als het fout staat, dan bij deze m'n excuses.

Het punt is het volgende: In een bedrijfslaptop (IBM Thinkpad T22) zit een dvd speler en er is Mediamatics DVD software geïnstalleerd. Zodra je er echter een DVD in stopt en hem af probeert te spelen krijgt je een foutmelding dat je screen settings verkeerd staan. We hebben echter meerdere instellingen geprobeerd, maar niets hielp. We hebben ook meerdere dvd players geprobeerd (PowerDVD, BS Player en nog wat freeware players), maar geen van allen werkten. (vage errors, 'onbekende errors'). Ik heb zelf het idee dat DirectX op de een of andere manier is geblokkeerd (Ik denk met name richting DirectMedia en DirectShow). Echt uitgebreid experimenteren is er niet bij, de eindgebruikers hebben geen schrijftoegang op de C-schijf. (Documents and Settings staat op D) Nieuwe drivers of DirectX installeren gaat dus niet. Het besturingssysteem is Windows 2000 SP1, met DirectX 7.0.

Mijn vragen zijn als volgt:
- Heeft iemand enig idee hoe je zo'n blokkering instelt?
- Weet iemand een oplossing om alsnog dvd's op deze laptop te kijken?

Om de methoden op z'n hoogst discutabel te houden, wil ik een omweg vinden, geen crack. De opties waar ik zelf aan zat te denken zijn de volgende:

- Een dvd player vinden voor Windows 2000 die geen DirectX gebruikt en de codecs in z'n eigen directory heeft staan die hij kan gebruiken zonder registerwijzigingen.
- Een 2e OS, bootable vanaf flop of cd. Ik zat zelf te denken aan BeOS (te booten vanaf flop, hoeft alleen een groot bestand op je hd te zetten, kan op D), of een linux distro. Ik wil het echter zo subtiel mogelijk houden, dus bij voorkeur zonder extra partities.

Kan een van jullie me helpen?

Was getekend, enz. | specs

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Gaat het alleen fout met DVD films of ook met avi en mpeg bestanden op de HD? Heb je meerdere DVD's getest?

DVD's lopen onder Windows2000 dacht ik via de kernel. Ergens in de kernel wordt gekeken of de DVD uit de juiste regio komt. Als gewone filmpjes wel worden afgespeelt, en je ook gewoon cdroms kan afspelen, dan zou de DVD uit een andere (verkeerde) regio kunnen komen :?

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2025

Kris2904

found his match in SoaD

Topicstarter
Hmmm food for thought :) Volgens mij werken gewone avi en mpg bestanden wel. We hebben het getest met de Regio 2 versie van A Perfect Storm en de .vob bestanden vanaf de HD.

Was getekend, enz. | specs