1.2 proc op 1.0 mobo

Pagina: 1
Acties:

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Mijn pc is gekocht in februari 2001 bij de fascom in leiden, de precieze specs kan je zien bij PC1 in mijn sig.
Nu zat ik te kijken voor een iets snellere proc voor op mijn mobo en ik eerst kijken wat de max is, staat op de officiele site up to 1ghz!!! Ik heb dus een 1200mhz proc draaien op een mobo die max 1000mhz is. Kan ik terug naar de fascom en hierover klagen of heb ik er geen nadelen van (lijkt me wel anders hebben ze dat limiet toch niet), loopt mijn pc nu slomer/slechter als ik een zelfde mobo had gekregen maar als max 1.2ghz had? :?

HIER link naar page van mijn mobo

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Ik denk dat ze op die site bedoelen dat het niet officieel met biossen herkent word. Het heeft verder niets met performance te maken.

Raku

• Novah
Ah ok, mijn bios is wel geupdate. Maar kan ik dus een nieuwe proc kopen, of gaat dat zomaar niet. Ik wil bijv een amd xp kopen, iets van xp 2200 als die uitkomt. Kan dat zomaar? Ik moet dan wel een andere heatsink neem ik aan iig. Zolang als het maar socket A is :?

• Raku

Raku

Mental Aid

Dat kan niet zomaar. dat mobo kan geen oneindige snelheden aan. Om eerlijk te zijn vind ik het al raar dat er een 1200 past op een bios voor maximaal 1000.... Dus nee , dat kan niet...

Raku

• Novah
ah ok... maar als hij 1.2 aankan kan hij dan dus wel 1.4 ook tbird aan? Zijn daar grafieken voor ofzo, of tests?

• Raku

Raku

Mental Aid

Niet dat ik het weet. En ik zou er eerlijk gezegd ook niet op gokken. Als het goed is heb je een boekje van je mobo. Voorin of zow staan wel multipliers + fsb's Je neemt dus 133 x de maximale multiplier in het boekje en je hebt de maximale clocksnelheid.

Raku

• Novah
Nee, staat alleen uitgelegt dat als de fsb 100 is en de multiplier 7 is dat je dan een 700mhz pc hebt. In het boekje dat het mobo up to 850mhz is, op de site 1ghz en ik heb een 1.2ghz pc. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad ofzo :?

-edit- boekje is uit mei 2000, waarschijnlijk hadden ze toen nog geen 1.2ghz :P

Verwijderd

als het niet op site staat dat ie het ondersteund met een bios flash dan zal ie het ook neit doen.

• Raku

Raku

Mental Aid

Ik zou het er niet op wagen. Btw als je een xp koopt , dan gaat dat niet zooo veel schelen met dat mobo-tje. Het heeft dan SD-ram. Dat is als een ferrari ,et kadett bandjes. Het scheurt wel , maar kan vele keren harder.

Raku

• Novah
Ah, misschien een 1.4ghz tbird dan he :)
Die ik dan clock op 1.5 ongeveer, moet wel kunnen. :) Mijn overbuurman heeft ook 1.4ghz, tis amd en sd ram, dus dat moet wel gaan dan.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 19 juni 2002 00:57 schreef Novah het volgende:
Ah, misschien een 1.4ghz tbird dan he :)
Die ik dan clock op 1.5 ongeveer, moet wel kunnen. :) Mijn overbuurman heeft ook 1.4ghz, tis amd en sd ram, dus dat moet wel gaan dan.
1.5 gaat lastig worden. Dit plankje trekt alle 100MHz FSB Tbirds, maar tenzij je Rev. 3.0 hebt gaat het geen 133MHz trekken.

Dit staat er bij een van de BIOS updates.
Ver 4.5 Update date 2001-10-04
Update
Description -Update AMD recommended CPU string for Athlon XP CPU (for MS-6340/MS-6340M ver. 3.0 only)
Let dus op dat er 2 versies Tbird 1400MHz zijn, de B en de C. De C werkt met 133MHz FSB en heeft dus een standaard multiplier van 10.5, terwijl de B 14x100 heeft. Tenzij je wilt gaan unlocken is dus de B aangeraden (alhoewel, ik las ooit dat alle 1.4GHz Tbirds unlocked waren)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1